Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 20.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Magyar híradó:

Ellenzéki mozgalmak kerekasztal-konferenciája

"A tárgyalások körülményeire és napirendjére tett javaslatainkat még 1989. március 30-ikán levelünkben eljuttattuk az MSZMP Központi Bizottságához, indítványainkra azonban ez ideig választ nem kaptunk. Figyelemmel az ország immár katasztrófával fenyegető válságára a kormány nyilvánvaló tehetetlenségére és az erőszakos visszarendeződés veszélyére, az ellenzéki kerekasztal a tárgyalások mielőbbi megkezdését javasolja az MSZMP-nek."

A BKV Forgalombiztonsági Tanácsának ülése

1989. április 20., csütörtök - Az egyre nehezebb közlekedési feltételek ellenére a Budapesti Közlekedési Vállalat járművezetői tavaly az előző négy év átlagához képest 6 százalékkal kevesebb, összesen 1216 balesetet okoztak. A BKV járművein 1988-ban nyolcan szenvedtek különböző sérüléseket - hangzott el a BKV Forgalombiztonsági Tanácsának szerdai ülésén.

Gyene László forgalmi igazgató, a társadalmi testület elnöke a
kevesebb sérülés okát abban látta, hogy a járművezetők többször
figyelmeztetik az utasokat a balesetveszélyes helyzetek
elkerülésére, óvatosabban vezetnek. Ez még akkor is igaz, ha a
közlekedési szabályokat néhány sofőr egyéni módon értelmezi,
rámenősebb, erőszakosabb a kelleténél, s van olyan is, aki a
menetrendet sem igyekszik betartani, bár ebben lenne érdekelt. Az
úgynevezett saját hibás balesetek 75 százaléka emberi mulasztás
következménye volt, a sofőrök nem tartották be a követési
távolságot, szabálytalanul kerülték az előttük lévő járművet,
illetve szabálytalanul kanyarodtak. A műszaki hibából adódó
balesetek száma évről évre csökken, számuk tavaly 19 százalékkal
mérséklődött.

    A fővárosi tömegközlekedés ismert pénzügyi korlátai miatt a
vállalat nem számíthatott kiemelkedő fejlesztésre. Ezért apró
műszaki megoldásokkal igyekezett a közlekedés biztonságát növelni,
kulturáltságát javítani. A BKV folytatta a balesetveszélyes
útvonalak, csomópontok vizsgálatát. A Fővárosi Tanács Közlekedési
Főigazgatóságának támogatásával a Moszkva tér - Szilágyi Erzsébet
fasor felújításával sokat javultak az arra közlekedők utazási
viszonyai. A Bartók Béla úton a világítás korszerűsítése vezethet a
balesetek megelőzésére. (MTI)


1989. április 20., csütörtök 14:41


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jó napot kívánok! Kedves SZER! Lassanként a nyilvánosság előtt is kirajzolódik a magyar rendőri szervek és vezetőinek igazi jelleme. Miután a gazdasági rendészet vezetője megérdemelt 18 havi börtönbüntetését tölti, fölvetődik egy újabb kérdés: Konczer István rendőr-vezérőrnagy és kedves neje kinek a finanszírozásából és számlájára üdül Törökországban? Jó páran tudják erre a választ, de eljött az idő, hogy az illetékesek a korábban mindig kizárt nyilvánosságot is tájékoztassák erről a korántsem magánügyről."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

"1989. április 20. A Jurtában megválasztott FKGP Intéző Bizottság, illetve annak Operatív Bizottsága tevékenysége során fontos feladatának tartotta az újabb nagyválasztmány összehívását. Az értekezlet a kora délutáni órákban jegyzőkönyv (D/11) aláírásával ért véget, amelynek különösen 5. pontjával az Intéző Bizottság részéről Hardi Péter nem értett egyet, ezért a jegyzőkönyvet nem írta alá."
D11 Jegyzőkönyv FKgP Egységbizottságról, Balatonszárszó

890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD