|
|
|
|
A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének nyílt levele a Minisztertanács elnökének (1. rész) (OS)
|
Budapest, 1989. április 14., péntek - A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete, mint az ország közúti, személy- és árufuvarozásában döntő szerepet betöltő vállalatok szakmai, érdekvédelmi szervezete alapvető feladatának tesz eleget, amikor a kormányzat figyelmét a leghatározottabb módon felhívja az autópálya-használati díj tervezett bevezetésének következményeire. Szükségesnek tartjuk annak megállapítását, hogy az országos közúthálózat és autópályahálózat fejlesztésére elkülönített korábbi bevételek nem a meghirdetett célokat szolgálták; a kormányzat most tervezett intézkedése kényszerhelyzetben született, ez azonban csak rövid távon jelenthet megoldást. Hosszú távon változatlanul nem biztosított a közúthálózat és autópályahálózat fejlesztése. 1. Mi, a közutakat hivatásszerűen használó vállalatok és egyéb szervezetek képviselői szükségesnek tartjuk a költségvetéstől független útfejlesztési alap létrehozását. Az útfejlesztési alapba bevonható forrásokat 1989-re, illetve hosszabb távra külön kell megállapítani. E források megteremtéséről az államnak kell gondoskodnia. Felajánljuk szakmai ismereteinket az ezzel kapcsolatos kormányintézkedések előkészítéséhez. Ezzel egyszersmind kérjük a kormányt, hogy az intézkedések véglegesítését halassza el. 2. Csak olyan rövid- és hosszú távú intézkedéseket támogatunk, amelyek nem okozzák a magarorszgi közúti forgalom kialakult szerkezetének erőszakos megváltoztatását. Elengedhetetlenül fontos ugyanakkor, hogy a közutak fejlesztésére fordítható források megteremtésénél a várható negatív hatásokat széles körűen vegyék figyelembe. Egyebek között azt, hogy: - a közúti személy- és árufuvarozási piac versenyfeltételei romlanak, az útadó áthárítása inflációs hatást vált ki, - a közúti fuvarozásban használt járműpark leromlott műszaki állapota fokozott balesetveszélyt, környezetszennyeződést okoz, - az autópálya-használati díj bevezetésének visszahatásaként várható intézkedés (autópálya-használati díj, fuvarozási engedélykorlátozás, stb.) halmozott költségtöbbletet, devizakiadásokat, korlátozásokat okoz a magyar fuvarozók részére külföldön, - a közlekedési kormányzat deklarálta, hogy az ország közlekedéspolitikáját összhangba hozza az Európai Gazdasági Közösség liberalizációs lépéseivel, és hazánk európai tranzitszerepének növelésére törekszik. A tervezett intézkedések ennek ellentmondanak. (folyt.köv.)
1989. április 14., péntek 19:02
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|