Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 11.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

A TDDSZ Környezetvédő...

"Dunakilitinél az ebben az évben tervezett Duna elterelést és az ezt követő duzzasztást, a tározó feltöltését a szlovák és magyar oldali folyók, valamint a Morva szennyvíztisztítóinak elkészültéig fel kell függeszteni."
SZER, Magyar híradó:

A forint kivándorlása

"Zsebre vágtam kétszer 100 ezer forintot és kivittem Ausztriába. Abban az áradatban, ami tavaly novemberben meg most április elején kizúdult, nem vizsgálhattak meg minden utast a vámosok, de még minden tizediket sem. Így nem volt nagy a kockázat. Sokkal nagyobb lett volna, ha itthon hagyom a pénzt."

Autópályadíj

München, 1989. április 11. (SZER, Késő esti mai nap) -
Magyarországon bevezetik az autópálya használati díjat. Az útpénz
megfizetéséhez Szép Zoltán fűz gondolatokat. Felolvassuk írását:
- Eleddig nem derült ki, vívmány-e vagy kényszerintézkedés? Az
útadót mindenesetre bevezették Magyarországon. A nyár 3 hónapjára
800, a többi negyedévben 700 forint, de 1500-ért egész esztendőre
ki lehet egyenlíteni az állam legújabb keletű követelését. Fölmerül
a kérdés, nem érkezett-e el végre az ideje annak, hogy valamivel az
állam is előrukkoljon, valami többlettel, amit nem elvesz, hanem
ad?
    
    Adna például biztonságos, jól megépített autópályákat, melyek
adóját csak azok üzembe helyezésétől kezdve tenné kötelezővé.
    
    Adhatna pontos menetrendtartással közlekedő vonatokat, amelyek egy-
egy hirtelen elhatározott szovjet katonai, vagy teherszállítmány
kedvéért sem húzódnának félre hanyatt homlok mindenféle
vakvágányokra. És tisztán, barátságosan, fűtve vagy hűtve várnák
utasaikat.
    
    Adna jó modorú rendőröket - ez külön befektetés nélkül is menne -,
akik illendően üdvözölnék az állampolgárt, még a rabokkal is
hölgyem, uram megszólítással beszélnének. Nem hatolnának be
hívatlanul az emberek lakásába, nem tartanák rettegésben a
mindössze emberi jogaikkal élni kívánókat, és nem járatnák le
Magyarországot az odalátogató külföldiek előtt a hivatalos szerv
balkáni tudatlanságával, tiszteletlen fölényeskedésével,
bárdolatlan viselkedésével.
    
    S mi mindent adhatna még az állam - természetesen a szocialista
állam -, amitől mindmáig vonakodik. Létbiztonságot eredményező
szociálpolitikát is, ami valamiképpen mintha szervesen is
hozzátartozna a szocializmus tartalmi jegyeihez. Mintha kiemelt
helyet foglalt volna el történelmi vállalásai között, és nem pedig
nyugtalanító létminimumot, amely lassan alulmúlja önmagát. Vagyis
valóságra válthatná nem is annyira régen tett és hatalmas
hangerővel előszámlált ígéreteit.
    
    Na, de hát az ígéretek mögül ugye eloldalogtak az ígérgetők,
ahogyan a hazai autópálya építői is el-elbámészkodtak munka vagy
irányítás közben, amiképpen az építési anyagok is el-elszökdöstek
különféle elvtársak villáivá, nyaralóivá válni, és amiképpen
napsütés hatására elporlik a beton, megolvad, s elcsordogál a
bitumen és föl-fölfordulgatnak a gyorsjáráshoz szokott autók -
éppen az ő számukra célszerűen megépítettnek látszó pályák
kátyúiban.
    
    Illőbb lenne talán, ha az autós éppen úgy fizetne az
úthasználatért, amilyen utat használhat érte. Fizethetne
éppenséggel az M-7-es autópályára érve ő is egy házilag elkészített
ellentáblával, rajta ez állna: az a szolgáltatás, aminek Önök az
árát kérik, még nincs kielégítően teljesítve.
    
    Bár igaz, ami igaz, látta-e egy is közülünk a szocializmus útját?
    
    Kötve hiszem. És mégis mennyit, de mennyit áldoztunk már miatta, és
ezen az sem segít, ha hozzáteszem: parancsra tettük. +++
    


1989. április 11., kedd


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Jó reggelt kívánok! Itt Hatvári Hugó beszél, Hollandiából. Szeretném Szép Zoltán urat megkérni...az utóbbi telefonbeszélgetésünk alkalmával megkértem, hogy beszélgetésünket ne közölje még a rádióban, míg Magyarországról vissza nem jöttem. Legyen szíves, amennyiben lehet, ebben az ügyben hívjon vissza. Köszönöm szépen." (MÉG EGYSZER JELENTKEZIK) "Jó napot kívánok, itt Hatvári Hugó beszél Hollandiából. Szép úr..." (MEGSZAKAD, MAJD MÉG EGYSZER JELENTKEZIK) "Szép úr, kérem szépen, legyen szíves, vegye le a műsorról a telefonbeszélgetésünket, erre nem adtam engedélyt, és kérném, hívjon vissza, ha lehet, azonnal. Köszönöm."
D7 FKgP operatív bizottság, nyilatkozata

890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD