Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 04.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Panoráma

"Magyarországon a független közvéleménykutatók által végzett felmérés azt mutatta ki, hogy az emberek 35 százaléka szavazna továbbra is az MSZMP-re, 51 százalékát a szavazatoknak a függetlenek kapnák. Szenté Péter pontosan azt hangsúlyozta ebben, hogy ez az 51 százalék erősen megoszlana a különböző új szerveződések között, és ha például Magyarországon egy angol típusú választási rendszer lenne érvényben, akkor az MSZMP változatlanul kormányt alakíthatna."

M0-ás autóút - sajtótájékoztató (1. rész)

1990. november 15., csütörtök - Holnap avatják fel és adják át a forgalomnak az M0-ás autóút most elkészült részét, nevezetesen a 6-os számú főút és az M5-ös autópálya közötti szakaszt - jelentette be Kálnoki Kis Sándor helyettes államtitkár csütörtökön a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztériumban tartott sajtótájékoztatón.


Mint mondotta, az ország közúthálózatának történelmileg
kialakult sugaras rendszere és Budapest-centrikussága egyre nagyobb
terhet ró a fővárosra, jelent a közlekedésben és a
környezetvédelemben. A főutak közötti, fővároson kívüli kapcsolat
megteremtésének gondolata már a 40-es években felvetődött, de a
körgyűrű megépítése mégiscsak 4 évtizeddel később, 1986-ban
kezdődhetnek. A főváros körül tervezett 100 kilométer hosszú
autópályagyűrű (jelentős beruházási költsége miatt) a külföldi
városok példáihoz hasonlóan csak ütemezetten valósulhat meg. A
körgyűrű forgalmilag legjelentősebb szektora az M1-M7-M5
autópályákat összekötő szakasz. Pénzhiány miatt azonban ez sem
egyszerre, hanem több lépcsőben készül el. A pénteken átadásra
kerülő 15 km hosszú útív, amely a 6-os számú főút és az M5-ös
autópálya között fut, 50-50 százalékban érinti a főváros, illetve
Pest megye területét. A Duna főágát a Háros-sziget déli csúcsánál
keresztezi, míg a Csepel-szigeten a főváros határa közelében halad.
Dunaharaszti északi részén keresztezi a ráckevei (soroksári)-Dunát,
majd a főváros területére fordul, és Pestimre térségében csatlakozik
az M5-ös autópálya 17. kilométerszelvényéhez.

    Az M0-ás autópálya első szakaszának megépítése - bár ez az egész
körgyűrű egytizenhatodát jelenti csak - jelentős esemény a magyar
hidak történetében is. Kerek 40 év - az Árpád-híd átadása - után új
közúti kapcsolat létesült a Duna két partja között: Budatétény és
Dunaharaszti között megépült a Hárosi-dunahíd és a soroksári
Dunaág-híd. A déli szektor további része, tehát az M1-es és a 6-os
számú főút közötti szakaszt előreláthatóan 1994-ben helyezik
forgalomba. A keleti szektor, vagyis az M5-ös és az M3-as autópálya
összekapcsolása nyomvonalának tervezése - a régi terveket elvi
vonalként kezelve - január-februárra fejeződik be - mondotta az
államtitkár-helyettes.

    A pénzügyi források szűkössége miatt azonban nem készült el a
6-os számú főút fővárosba vezető szakasza, amely az eredeti
elgondolásban szerepelt. Ez a munka 1991-ben folytatódik, és a
tervek szerint 1993-ig fejeződik be. (folyt.köv.)



1990. november 15., csütörtök 17:31


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


M0-ás autóút - sajtótájékoztató (2. rész)


A most elkészült autóút a hazai gyakorlatban az első autópályát
jelenti, amely tervezésénél már figyelembe vették a környezetvédelmi
szempontokat, és a lakott területre való tekintettel, zajcsökkentő
berendezéseket is létesítettek.

    A tárca jövő évi feladataival kapcsolatosan az államtitkár
hangsúlyozta, hogy ha az Útalap a jelenlegi szinten marad, akkor a
növekvő árak miatt szinte csak a megkezdett beruházások befejezésére
(az MO-ás autópálya továbbépítésére a mezőkövesdi elkerülő
útszakaszra, a szolnoki Tisza-híd építésének folytatására), lesz
elegendő . Márpedig új beruházásokat is el kell kezdeni, másokat
befejezni, így például folytatni kell az M1-es győri elkerülő
szakaszát, elő kell készíteni az M5-ös, M3-as autópályák
továbbépítését, az 51-es taksonyi elkerülő utat, ,,el kell
indítani,, a 2-es út váci elkerülő szakaszát, a 84-es út Sopront
kerülő ívét, és be kell fejezni a 47-es út négysávosítását, s nem
kevésbé fontos a 4-es út átkötése az 5-ös autópálya felé. Ezek a
feladatokra legalább 18 milliárd forint kell, amit biztosítani kell
a tárca számára, hogy a legégetőbb kérdéseket megoldhassa. (MTI)



1990. november 15., csütörtök 17:36


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

" - Erdélyiné, Gyula, 62-514: Szeretném, amennyiben más néző kérésével ís egyezne kérésem, a Ki fizeti a révészt c. TV-sorozatot szíveskedjenek megismételni. - 848-441: Nem birom már ki az adás végéig, köszönteni szeretném a Törőcsik művésznőt, akinek hódolója vagyok. Én egy idősebb nagymama vagyok de csodálom őt, még ebben a régi filmjében is. hogy szólnia sem kell, csak a nézésével. Csodálatos. Szeretném Őt köszönteni. - A folyton folyvást c. műsort ne részletekben adják le, hanem egész filmeket adják le. Pl. úgy mint a Gregory Peck sorozatot. Miért éjjelre kerülnek a jó filmek. Aki reggel kel, az nem tudja megnézni."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD