|
|
|
|
Nyitott égbolt (1. rész)
|
1990. január 6., szombat - Szombaton sikeresen teljesítette
magyarországi misszióját a kanadai légierő C-130 Herkules tipusú
óriás repülőgépe, amely a ,,Nyitott égbolt,, kezdeményezés keretében
próbarepülésre érkezett hazánkba.
A közös kanadai-magyar személyzettel végrehajtott háromórás tesztrepülés Magyarország keleti és nyugati területei felett igazolta, hogy technikailag semmi sem gátolja a szabad katonai ellenőrzésnek teret engedő ,,Nyitott égbolt,, koncepció átültetését a gyakorlatba. Erről a végkövetkeztetésről tájékoztatták a sikeres próbaút után a magyar és a nemzetközi sajtó képviselőit a kísérlet magyar és kanadai résztvevői a Ferihegyi légikikötőben rögtönzött sajtóértekezleten.
Mind magyar, mind kanadai részről megelégedéssel nyugtázták a kísérletben részt vevő partnerek együttműködési készségét. Ez a gördülékeny kooperáció annál is inkább elismerést érdemel, mert alig fél év telt el azóta, hogy Bush elnök egy beszédében felelevenítette az elsőként 1955-ben megfogalmazott ,,Nyitott égbolt,, kezdeményezést, s kanadai-magyar közös kivitelezésben máris megtették az első gyakorlati lépést a koncepció megvalósításának irányába.
A most végrehajtott teszt lényegét összefoglalva a magyar és a kanadai szakemberek elmondták az újságíróknak, hogy ezúttal a kanadai légierő gépe nem hajtott végre ellenőrzési feladatot, így ehhez szükséges műszereket, eszközöket sem helyeztek el fedélzetén. (Erről egyébként a gépet átvizsgálva a magyar vendéglátók maguk is meggyőződhettek.) Egyelőre csak azt kívánták felmérni, hogy röviddel a bejelentkezés után technikailag miként lehet teljesíteni egy esetleges ,,rajtaütésszerű,, ellenőrzési igényt. John Barrett, a kanadai delegáció vezetője szerint a kísérlet kielégítő választ adott erre a kérdésre. A kanadai fél bejelentkezése után három nappal már meg is érkezett a magyar repülési engedély, mégpedig a leendő ,,Nyitott égbolt,, egyezmény szelleméhez híven bármiféle útvonalmódosítás nélkül. A kanadai küldöttségre - mondotta John Barrett - jó benyomást tett, hogy a magyar partner mindenben teljesítette a benyújtott igényeket.
A próbarepülés útvonala egyébként - a dolog természetéből fakadóan - több jelentős magyar, sőt szovjet katonai objektumot érintett. Ezzel kapcsolatban az újságírók azt tudakolták, a magyar katonai vezetés egyeztette-e a repülési tervet az illetékes szovjet katonai parancsnoksággal. (folyt.köv.)
1990. január 6., szombat 16:51
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
" - Erdélyiné, Gyula, 62-514: Szeretném, amennyiben más néző kérésével ís egyezne kérésem, a Ki fizeti a révészt c. TV-sorozatot szíveskedjenek megismételni.
- 848-441: Nem birom már ki az adás végéig, köszönteni szeretném a Törőcsik művésznőt, akinek hódolója vagyok. Én egy idősebb nagymama vagyok de csodálom őt, még ebben a régi filmjében is. hogy szólnia sem kell, csak a nézésével. Csodálatos. Szeretném Őt köszönteni.
- A folyton folyvást c. műsort ne részletekben adják le, hanem egész filmeket adják le. Pl. úgy mint a Gregory Peck sorozatot. Miért éjjelre kerülnek a jó filmek. Aki reggel kel, az nem tudja megnézni."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|