|
|
|
|
,,Keményedik,, az NDK márka ?
|
Frankfurt/Berlin, 1989. november 9. csütörtök (dpa) - Erősödött az NDK-márka banki jegyzése a Szövetségi Köztársaságban az utóbbi időben, mert érezhetően nőtt iránta a kereslet. Sok nyugatnémet arra számít, hogy hamarosan tömegesen és szabadon utazhatnak a szomszédos német államba, s ott NDK-márkájukért is jól vásárolhatnak.
Ezzel szinte egyidőben hangzott el egy NDK-beli vezető gazdasági szakember véleménye, aki szerint olyan radikális reformra kell irányt venni az országban, amely lehetővé teszi a nemzeti valuta, a márka ,,megkeményedését,,. A szocalista alapokra helyezett piaci mechanizmus lenne ez - fejti ki -, melynek úgy kell majd működnie, hogy mérhetővé váljon a vállalatok és az egyének teljesítménye is. Az NDK márkának a vásárlóerejét nem határozhatja meg az, mennyiben részese az egyén a sajátos ellátási rendszernek. Emiatt működik ma több pénzpiac az országban, ,,szürke,, és ,,fekete,, piacunk is van, s kész művészet egyensúlyozni ezek között - vélekedett Caspar Schirmeister professzor, a Nemzetközi Politikai és Gazdasági Intézet osztályvezetője. +++
1989. november 9., csütörtök 17:39
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
" - Erdélyiné, Gyula, 62-514: Szeretném, amennyiben más néző kérésével ís egyezne kérésem, a Ki fizeti a révészt c. TV-sorozatot szíveskedjenek megismételni.
- 848-441: Nem birom már ki az adás végéig, köszönteni szeretném a Törőcsik művésznőt, akinek hódolója vagyok. Én egy idősebb nagymama vagyok de csodálom őt, még ebben a régi filmjében is. hogy szólnia sem kell, csak a nézésével. Csodálatos. Szeretném Őt köszönteni.
- A folyton folyvást c. műsort ne részletekben adják le, hanem egész filmeket adják le. Pl. úgy mint a Gregory Peck sorozatot. Miért éjjelre kerülnek a jó filmek. Aki reggel kel, az nem tudja megnézni."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|