|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó, Kasza László:
Április 4.
"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer
kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan
szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra
juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint
újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem
átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös
nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét
igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."
|
|
|
|
|
|
|
Rendeződnek az állapotok a Keleti pályaudvaron?
|
1990. november 5., hétfő - Jómagam is félnék keresztülmenni
a pályaudvar Thököly út felé eső főcsarnokán - mondta Koncz Árpád, a
MÁV Budapesti Igazgatóságának műszaki igazgatóhelyettese az MTI
tudosítójának hétfőn este, amikor a vasutasok és a rendőrök közösen
kísérelték meg, hogy biztosítsák a munkafeltételeket a Keleti
pályaudvaron.
Hétfőn a déli órákban még az a hír járta, hogy délután 5 órakor bezárják a nagy forgalmú pályaudvar Thököly úti bejáratát és pénztárait, jegyet pedig csak az aluljáróban lévő pénztáraknál lehet majd váltani. Ám erre az intézkedésre nem került sor, mivel a MÁV illetékesei és a rendőrség megállapodott abban, hogy közösen teremtik meg annak lehetőségét, hogy a Keletiből menetrend szerint elindulhassanak a vonatok. A MÁV dolgozói ugyanis elsősorban, akik a pénztárakban, illetve a külső úgynevezett tároló vágányoknál végzik munkájukat csak abban az esetben voltak hajlandók tevékenységük ellátására, ha a pályaudvaron tartózkodó hajléktalanok nem akadályozzák a munkavégzést. A pénztáraknál a pénzzel bánók nem érezték magukat biztonságban, éppen úgy, mint azok, akik a pályaudvar külső részén a kocsik takarítását és műszaki előkészítését végezték. A rendőrség a megállapodást követően megkezdte a pályaudvar megtisztítását a hajléktalanoktól, s este 8 óra körül már viszonylagos rend uralkodott a Thököly út felé eső csarnokban is. A tároló vágányokon a MÁV dolgozói - kutyákkal megerősítve - járták a vagonokat, s tessékelték ki a hajléktalanokat.
A pályaudvarról a csövesek egy részét elszállították előbb orvosi vizsgálatra, majd ezt követően egy munkásszállásra. Így lehetővé vált a helyiségek szakaszos takarítása is. (MTI)
1990. november 5., hétfő 20:52
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER hallgatói telefonok:
"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara.
- FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|