|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó, Kasza László:
Április 4.
"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer
kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan
szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra
juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint
újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem
átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös
nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét
igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."
|
|
|
|
|
|
|
Vasutas sztrájk a Keleti pályaudvaron a hajléktalanok miatt
|
1990. november 1., csütörtök - A csütörtökre virradó éjszaka
megbénították a Keleti pályaudvar vasutasainak munkáját az
utascsarnokokat, a vágányokon várakozó vasúti szerelvényeket,
vagonokat elfoglaló hajléktalanok. Közülük sokan a Nyugati
pályaudvaról menekültek ide, hogy elkerüljék a rendezést; ne
vihessék őket átmeneti szállásra, betegeiket pedig kórházba. A
Keleti pályaudvaron kialakult áldatlan állapotok, a tervezett
rendezés akadályozása, a késeléssel való életveszélyes fenyegetések
miatt az állomásfőnökség valamennyi vasutas dolgozója sztrájkba
lépett, és nyilatkozatban jelentette ki: minaddig felfüggesztik a
munkát, amíg a normális mmunkavégzés feltételeit nem biztosítják.
Követelik továbbá, hogy munkahelyükről haladéktalanul távolítsák el
a hajléktalanokat. A rendőrség az éjszaka folyamán kivonult a
pályaudvarra, és eltávolították a hajléktalanokat azokról a
helyekről, ahol akadályozták a munkát. A vasutasok ezt követően -
több mint háromórás sztrájk után - ismét felvették a munkát. A
rendőrség később elvonult, és csupán a pályaudvar három hivatalos
rendésze maradt a helyszínen.
Mint Szendi László, a MÁV Budapesti Vasútigazgatóság főmenetirányítója az MTI munkatársának elmondotta, a reggel 6.30 és 7 órakor érkező váltás is felvette a munkát, ám még jelenleg is hajléktalanok foglalják el a műhely- és javítóvágányokon álló szerelvényeket, és kis részben az utascsarnokokat is. Ezek azonban egyelőre nem akadályozzák a pályaudvari dolgozók munkáját.
A rendzavarás és a vasutas sztrájk miatt hajnalban átlagosan négy órás késéssel indultak el a postavonatok. Ezért Heves, Borsod-Abaúj-Zemplén, Tolna, Baranya, Somogy, Győr-Moson-Sopron megyék egész területén, valamint Bács-Kiskun, továbbá Komárom-Esztergom megyék egyes részeiben a postai küldemények és a hírlapok csupán jelentős késéssel jutnak el a címzettekhez. (MTI)
1990. november 1., csütörtök 08:53
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER hallgatói telefonok:
"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara.
- FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|