Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 03.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Magyar híradó, Kasza László:

Április 4.

"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."

Rabár Ferenc a válsághelyzetről


-------------------------------


Washington, 1990. október 26. (Amerika Hangja, Esti híradó) - Mi
a véleménye a magyar kormánynak a közlekedési sztrájkról, a
kialakult hangulatról? Thassy Jenő:

    - A vonal túlsó végén a budapesti kormánytanács irodája, Rabár
Ferenc pénzügyminiszter van a telefonnál. Jelentést kaptunk
Budapestről és a vidéki városokból az ottani taxisofőröknek az
akciójáról és az elkeseredett hangulatról, amely bizonyos fokig
olyan messze elment, hogy a Kádár-rendszer alatti jobb állapotokat
emlegetik. Mi az Ön véleménye erről?

    - A hangulat valóban nagyon elkeseredett, és ezt a benzináraknak
a felemelése okozta. A benzináremelés egy gazdaságilag
elkerülhetetlen lépés volt a kormány részéről. Azt hiszem, hogy az
egész világon tudják, hogy a kuvaiti válság miatt a benzinárak
kétszeresére emelkedtek a közelmúltban. A magyar kormány ezt a
lépést nagyon sokáig halasztotta. Magyarországon a benzinár nem
szabadár, hanem hatósági ár, és most elkerülhetetlenné vált az
áraknak a felemelése, annál is inkább, mert a Szovjetunióból jövő
szállítások akadoznak. A harmadik negyedévben egyharmaddal kevesebb
olaj érkezett, és a negyedik negyedévben még kevesebbet várunk.

    A benzináremelés mértéke az tulajdonképpen nem a jelenlegi igen
magas olajárakhoz alkalmazkodott, hanem egy 25-29 dolláros
barrelenkénti árra volt alapozva. Olyan mértékű volt, hogy
Magyarországon mintegy 60-64 százalékos áremelést tett szükségessé.

    A taxivállalat dolgozói, a magántaxisok és általában a
szállításból és a fuvarozásból élők érthetően megrázkódtatásként
értékelték ezt az áremelkedést. Természetes, hogy tiltakoznak
ellene, hiszen arra kényszeríti őket, hogy átgondolják,
átkalkulálják a ráfordításaikat és ennek megfelelően tarifaemelésre
is fognak kényszerülni. Természetes, hogy a mai feszített gazdasági
helyzetben a tarifaemelés egyben egy keresletcsökkenést is fog
okozni, és ezt nagyon nehezen tudják elviselni. (folyt.)



1990. október 26., péntek


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER hallgatói telefonok:

"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara. - FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez

890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD