|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó, Kasza László:
Április 4.
"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer
kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan
szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra
juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint
újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem
átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös
nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét
igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."
|
|
|
|
|
|
|
Középkori város - Víz alatti alagút - Javaslatok a visegrádi partszakasz helyreállításához
|
1989. november 9., csütörtök - A nagymarosi vizierőmű építésének elhagyásáról hozott parlamenti döntés nyomán máris megélénkült az érdeklődés külföldi cégek részéről különféle idegenforgalmi beruházások megvalósítása iránt a Dunakanyarban. A javaslatok elsősorban a visegrádi tanácshoz futnak be. Fieszl Béla tanácselnök, az MTI munkatársának elmondta: többek között egy belga vállalat fontolgatja, hogy a lepencei termálvíz-forrás mellé gyógyszállót épít, egy svéd vállalkozó pedig nemzetközi jachtkikötő és szálloda beruházási költségeit fedezné. Korábbi keletű javaslat egy osztrák-magyar vegyesvállalat részéről, hogy a Budapest-Bécs Világkiállításhoz kapcsolódó beruházásként a visegrádi Duna-parton turisztikai látványosságot kínáló középkori város épülne fel. E célra másfél milliárd forintot áldozna a cég. A tanulmánytervet Makovecz Imre el is készítette már, ám az erőműépítés kétségessé tette a különleges város megvalósítását. Az építés leállítása növeli a terv valóra váltásának esélyeit. A tanács mindenesetre felkészült, hogy az építkezések miatt megbolygatott partszakaszt úgy állítsák majd helyre, hogy az alkalmassá váljon a fejlesztési elképzelések megvalósítására. A tereprendezés a számítások szerint 1,1 milliárd forintot emésztene fel. Eszerint másfél millió köbméter földet kell majd megmozgatni, és a nagymarosi óriás munkagödör miatt a visegrádi oldalon kialakított ideiglenes Duna-meder ismét szárazra kerülne, ahol öblözetek, kisebb tó tehetné értékesebbé ezt a partszakaszt. Felvetődött az is, hogy Nagymaros-Visegrád között - részben a már elkészült munkagödör felhasználásával - alagút épülhetne meg a meder alatt, így a táj összképének megváltoztatása nélkül is megindulhatna a forgalom a két part között.
Mindezekkel a javaslatokkal, számításokkal a tanács felkészült arra, hogy a helyreállítási munkák megindulásához a kivitelezőknek kész tervezési programjavaslatot adjon majd, amelyet a további tervkészítésekhez támpontul felhasználhatnak. (MTI)
1989. november 8., szerda 21:57
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER hallgatói telefonok:
"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara.
- FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|