|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó, Kasza László:
Április 4.
"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer
kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan
szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra
juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint
újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem
átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös
nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét
igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."
|
|
|
|
|
|
|
NDK menekültek - Hegyeshalom, Sopron ( 1. rész.)
|
1989, szeptember 11., hétfő. A kormány döntésének megfelelően hétfőn O.OO órakor életbe lépett az az intézkedés, amely lehetővé teszi, hogy a Magyarországon tartózkodó és hazatérni nem kivánó NDK-állampolgárok távozzanak bármely befogadó országba.
Hegyeshalomnál és Sopronnál már az első órák rendkívül mozgalmasak voltak. A hegyeshalmi közúti határátkelő helyen az óriási parkoló már éjfél előtt megtelt menekülőkkel, akik előtt pontosan éjfélkor megnyílt a határ. Hajnalban sokszázan lépték át a határvonalat Ausztria irányába. Az átkelés gyors volt. A magyar határőrök mindössze a személyazonosságot igazoló okmányokat ellenőrizték. Osztrák oldalon alaposabb volt a kontroll, de azután autóbuszokkal, személygépkocsikkal haladéktalanul gondoskodtak a továbbutaztatásról. Bár a forgalom mérete a hegyeshalmit és a sopronit nem érte el, de a többi magyar-osztrák átkelőhelyen, így Rábafüzesnél, Bucsunál és Kőszegnél is már éjféltájban feltüntek a menekülők első csoportjai. A Budapest-Győr-Hegyeshalom útvonalon közlekedő Liszt Ferenc Eurocity nemzetközi gyorsvonat hétfőn mentesítő járattal indult, s azon ugyancsak NDK-ból érkezettek utaztak közvetlenül az NSZK-ba. A vonatra Győrött és Hegyeshalomnál is szép számmal szálltak fel azok, akik nem gépkocsival érkeztek a helyszinre. Az osztrák államvasutak két, 12-12 kocsiból álló szerelvénye is átlépte Hegyeshalomnál a határt és még hétfőn hajnalban megérkezett a zánkai vasutállomásra, valamint Budapestre. Ezek a szerelvények a nap folyamán a menekülők további népes csoportjait szállítják el. Az NSZK-ból autóbuszok érkeznek és tartanak a menekült táborok felé. (folyt.köv.)
1989. szeptember 11., hétfő 08:30
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER hallgatói telefonok:
"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara.
- FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|