Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 03.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Magyar híradó, Kasza László:

Április 4.

"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."

Országos tanévnyitó (1. rész)

1989. szeptember 2., szombat - A budapesti Fasori Evangélikus Gimnáziumban tartották meg szombaton az idei tanév országos megnyitóját. A 37 év után újjászülető nagy múltú egyházi gimnázium első tanévét is köszöntő istentisztelet után Nagy Gyula, a Magyarországi Evangélikus Egyház püspök-elnöke, majd Glatz Ferenc művelődési miniszterhelyettes üdvözölte a gimnázium, valamint az ország valamennyi pedagógusát és diákját.

A miniszter elöljáróban szólt arról az új tárcaprogramról,
amelynek súlyponti része az egész oktatási rendszer felülvizsgálata
és átalakítása, valamint az, hogy a kultúra anyagilag és erkölcsileg
is kiemelt helyet kapjon az egész politikai gondolkodásban. Európai
felzárkózásunknak, az európai szintű oktatás megvalósításának ma még
meglevő akadályait, s azok felszámolásának eszközeit sorolva Glatz
Ferenc beszélt a nyugati nyelvek oktatásának nagyszabású
programjáról. Ennek része a nyelvszakos tanárok képzési létszámának
az egyetemeken két és félszeresére, a főiskolákon hatszorosára
történő emelése, az orosz nyelvtanárok fokozatos átképzése, az
idegen ajkú oktatók fogadása, foglalkoztatása. Hasonlóképpen
fontosnak ítélte azokat a munkálatokat is, amelyek célja a magyar
iskolarendszernek és a hazai diplomáknak az európai követelményekhez
való illesztése.

    Az elmúlt negyven esztendő - mondotta - az iskolában elsősorban
eszközt látott a társadalom ideológiai-politikai átnevelésére, s az
egységes politikai gondolkodás kialakítására. Az iskola szerintünk -
hangsúlyozta - nem a pártpolitika ideológiai céljainak lebontására
hivatott intézmény, nem is egyszerűen a pedagógiai kísérletek
tárgya, mint ahogy nem is a gyermekek számára berendezett
ismeretterjesztő tanfolyamegyüttes. Az iskola a helyi társadalom, a
helyi közösség, a település oktatási-nevelési és első számú
művelődési intézménye, és egyben a helyi társadalom
demokratizmusának, nyitottságának a biztosítója. Közösségi és
össztársadalmi érdek, hogy okos, színvonalas munkaerő hagyja el
padjait, és ilyen vezetők választódjanak ki. Ennek viszont az a
feltétele, hogy a kiválasztódás, az érvényesülés társadalmi
származástól függetlenül történjék. A jó iskolarendszer segítsen az
egyéni hátrányok behozásában, ugyanakkor tegye lehetővé az egyéni
tulajdonságok kifejlesztését. Az iskola a társadalmi mobilitás, a
közösség legkiválóbbjainak kiválasztási eszköze kell legyen.
(folyt.köv.)


1989. szeptember 2., szombat 16:38


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER hallgatói telefonok:

"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara. - FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez

890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD