Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 03.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Magyar híradó, Kasza László:

Április 4.

"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."

95 millió dolláros világbanki hitel a magyar közlekedés gyógyítására (1. rész)

1989. július 11., kedd - A napokban aláírt megállapodás értelmében a Világbank 95 millió dollár kölcsönt nyújt hazánknak közlekedésfejlesztési célokra. A 15 éves lejáratú, kedvező kamatozású hitelt négyféle ,,csomagban,, lehet felhasználni.

A közúti fejlesztésekre fordítható 53,8 millió dollárból az
M0-ás autóút következő - az M1-es autópálya és a 6-os főút közötti -
szakaszának megépítésére használnak fel jelentős hányadot. Várhatóan
1994-ben lesz kész ez az útszakasz, amely lehetővé teszi, hogy a
Hegyeshalom-Budapest-Röszke vonalon áthúzódó transzeurópai útvonal
elkerülje a főváros belső részeit. Ebből a keretből útkarbantartó,
tengelysúly- és minőségellenőrző berendezéseket szereznek be. Ennek
a keretnek a terhére készül egy folyamhajózással, illetve
kikötőbővítéssel foglalkozó tanulmány is, 25 millió dollárt pedig a
magyarországi utak burkolatának megerősítésére, az útrehabilitációs
programra fordítanak.

    A Budapesti Közlekedési Vállalat fejlesztésére 3 millió dollár
szolgál, ebből egyebek között korszerű forgalomirányító rendszert
vezetnek be, s átalakítják a vállalati szervezetet.

    A Hungarocamion 6,1 millió dollárral részesedik a világbanki
hitelből; integrált számítógépes információs rendszert állítanak
üzembe, és tranzitelosztó raktár berendezéseit vásárolják meg.

    A MÁV 25 millió dollárt kap a világbanki kölcsönből korszerű
szállításirányítási információs rendszerének kiépítésére, az ehhez
szükséges berendezések, szoftverek beszerzésére, valamint
sínfelújító üzem építésére, s felszerelésére, továbbá
pályakarbantartó és -építő gépek vásárlására.

    A hitel további, valamivel több mint 7 millió dolláros része fel
nem osztott tartalék-keretként szolgál.

    A hitelmegállapodást követően a lehető legrövidebb időn belül
kiírják a nemzetközi pályázatokat, amelyeken bárki részt vehet. A
megbízásokat azok a vállalatok nyerik el, amelyek a legkedvezőbb
feltételekkel, megfelelő garanciák nyújtása mellett vállalkoznak a
feladatok elvégzésére. Egyébként a világbanki hitelből
megvalósítandó program befejezési határideje 1994 december vége, s a
kölcsön lehívásának végső időpontja 1995. június 30-a. (folyt.köv.)


1989. július 11., kedd 14:48


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER hallgatói telefonok:

"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara. - FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez

890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD