Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 03.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Magyar híradó, Kasza László:

Április 4.

"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."

Motoros műrepülő EB Békéscsabán

1989. július 11. kedd (MTI) - Magyarország eddig kétszer adott
otthont a motoros műrepülők legnagyobb találkozójának: 1962-ben
Budaörsön, 1984-ben Békéscsabán rendezték meg a világbajnokságot. Öt
évvel a viharsarki vb után, az idén augusztus 5. és 13. között ismét
a békési megyeközpont a házigazda: a légies sportágnak ezúttal az
európai legjobbjait fogadják. Az EB előkészületeiről kedden az MHSZ
budapesti központjában tartottak sajtótájékoztatót a kontinentális
rendezvény szervezői.

    Szepesi József, a Magyar Repülő Szövetség főtitkára, aki egyben
alelnöke a nemzetközi szövetségnek (FAI), előrebocsátotta, hogy
ritka népes mezőnyt köszönthetnek majd a világbajnokságon, hiszen 15
országból érkeznek a pilóták (mintegy félszázan) és a repülőgépek
(körülbelül harminc). Nem egy sportgépet használnak többen is,
például az egyik osztrák versenyző magyar motoros légijárművel
gyakorolt és áll rajthoz is az EB-n.

    A békéscsabai sportrepülőtéren bonyolítják le a viadalt,
amelyben három alapszámot kell előbb teljesítenie mindenkinek: a
nyílt kötelező, a szabadon választott és a zárt kötelező programot.
Az első kettőt lehet gyakorolni, a zárt kötelezőt azonban ott a
helyszínen állítja össze a zsűri, s úgy kapja meg feladatát minden
pilóta, hogy a verseny előtt már nincs módja kipróbálni, tehát
,,kottából,, kell lerepülnie a ,,leckét,,. A három műrepülő
alapfigura teljesítése után alakul ki a sorrend, a döntőbe csak a
legjobbak (általában a mezőny egyharmada) kerülnek be. A fináléban
szabadon választott produkciót mutat be mindenki, a ,,kűrben,,
pilóta azt csinál, amit akar, a bírák a négy percben maximált
gyakorlatnál időt mérnek, a további pontszámot aszerint ítélik meg,
mennyire tetszett nekik a légi attrakció ritmusa, harmóniája,
mennyire találták azt szépnek, látványosnak, tartalmasnak,
egységesnek és szabályosnak.

    A magyarok a legeredményesebben a budaörsi vb-n szerepeltek,
akkor világbajnok lett a gárda és Tóth József. Ezt bizony azóta sem
sikerült megközelíteni egyetlen világversenyen sem. A mostani
Európa-bajnokságon egyéniben nem kizárt a magyar érem, a válogatott
legjobbja, a 33 éves Besenyei Péter különösen a 4 perces
gyakorlatban képes világszínvonalú teljesítményre. A csapat az első
hat között végezhet. A vb-elsőségre a szovjetek és a franciák
pályázhatnak igazán megalapozott eséllyel, ők külön osztályt
képeznek a motoros műrepülők táborában.

    A piros-fehér-zöld színeket egy nő - Daka Olga -, és Besenyei
mellett további három férfi: Szász Alajos, Szegedi Béla és Veres
Zoltán képviseli a békéscsabai Európa-bajnokságon.+++


1989. július 11., kedd 14:36


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER hallgatói telefonok:

"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara. - FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez

890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD