Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 03.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Magyar híradó, Kasza László:

Április 4.

"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."

Mégis kell szelvény az ingyenes utazáshoz (1. rész)

1989. június 26., hétfő - Ismeretes, hogy június 1-jétől ingyen utazhatnak vasúton és helyközi Volán-járatokon a 70 éven felüli nyugdíjasok. Ez a sokak számára örömteli intézkedés némi bonyodalmat is okozott, ugyanis eddig a közlekedési és a pénzügyi tárca nem tudott megegyezni a kieső bevétel visszatérítésének mikéntjéről. A legutóbbi minisztertanácsi ülésen végül is hallgatólagos megállapodás született: azaz a Pénzügyminisztérium kéviselői ezúttal nem hoztak fel ellenérveket a közlekedési szakemberek javaslata ellen. Mindezek alapján tehát a jövőben - s erről majd az érintett közlekedési vállalatok külön is tájékoztatják az utasokat - a 70 éven felülieknek külön a számukra nyomtatott szelvényt kell váltaniuk - természetesen díjmentesen - az utazáshoz. A közlekedési vállalatok ugyanis csak ezzel tudják igazolni, hogy mennyien élnek az ingyenes utazás lehetőségével.

Az ügyben Petőfi László, a Közlekedési, Hírközlési és Építésügyi
Minisztérium osztályvezetője tájékoztatta az MTI munkatársát.
Elmondta: pontos adatok nincsenek, csak becsülni lehet, hogy a
közlekedési vállalatok mekkora bevételtől esnek el, s ennek fejében
milyen összegű árkiegészítésre szorulnak. A KHÉM számításai szerint,
ha változatlan maradna a nyugdíjasok kedvezménye, akkor a 70 éven
felüliektől származó bevétel a vasúton mintegy 15-20 millió forint
lenne, s ehhez járulna az ahhoz kapcsolódó 135-160 millió fogyasztói
árkiegészítés, amelyet eddig automatikusan kapott a MÁV. Mindezek
elmaradása összességében 150-180 millió forintos veszteséget jelent
egy évben a vasútnál. Ez még növekszik körülbelül 130 millió
forinttal. Azok az idős emberek ugyanis, akik többször utaztak, mint
ahány alkalomra az állami kedvezmény adott, a MÁV-tól kaptak 20
százalékos engedményt. A Volánnál a kieső díjbevételek és az
elmaradó árkiegészítések összege 200 millió forintra tehető, ám a
szakemberek szerint ez akár meg is duplázódhat, ugyanis a korlátlan
ingyenes utazási lehetőség következtében várhatóan a kétszeresére nő
a 70 éven felüliek utazási kedve.

    Ezeket a számításokat - mivel csak becslésről van szó - nem
lehet az állami árkiegészítés alapjául venni. A kormányzat elismeri,
hogy a közlekedési vállalatokat mindenképpen kárpótolni kell, hiszen
nem viselhetik egy állami szociálpolitikai intézkedés terheit. A
közlekedési tárca már kezdetben is javasolta: bocsássanak ki
ingyenes szelvényeket, amelyek segítségével pontos képet lehetne
kapni arról, hogy hányan éltek az ingyenes utazási lehetőséggel.
(folyt.köv.)


1989. június 25., vasárnap 22:36


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER hallgatói telefonok:

"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara. - FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez

890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD