Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 03.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Magyar híradó, Kasza László:

Április 4.

"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."

Ütemterv szerint épül az M0-ás körgyűrű

1989. április 12., szerda - Nagyszabású földmunkák kezdődtek a Csepel-szigeten az M0-ás budapesti autópálya körgyűrű építésének részeként. Negyven-ötven teherautó naponta többszöri fordulással átlagosan ezer köbméter földet hord erre a területre - jelenleg főként a sóskúti bánya meddőanyagát - a töltéshez, a leendő út alapjaihoz. Itt egyébként a gázvezetéket, a víznyomó csöveket már lefektették, felettük húzódik majd az út. Mindez azonban csak egy szakasz az 1990 végére elkészülő, összesen 14,9 kilométer hosszú autópálya félgyűrűnek, amely, mint ismeretes, Budapest alatt az M5-ös Kecskemétre futó, illetve a budai oldalon a pécsi 6-os utat köti majd össze úgy, hogy közben a Csepel-szigeten vezet át. Az átadás után érezhetően csökken majd a főváros útjainak zsúfoltsága, a jelenleg még kényszerűen Budapesten átmenő forgalom egy része elkerülheti a várost.

Ez évben összesen 1,2 milliárd forint értékű munkát kell
elvégezni, ehhez egyebek mellett 1,5 millió köbméter föld
megmozgatása tartozik. Dolgoznak Dunaharaszti közelében is, ahol egy
3,5 kilométeres szakaszon már a pályaszerkezet alsó betonrétegét
terítik a gépek, erre fektetnek majd három aszfaltréteget. Ugyancsak
munkát ad az 51-es út süllyesztése, hogy majd az M0-ás utat
keresztezve ez alatt fusson tovább. Készül a két Duna-híd is. A
soroksári oldalról a Csepel-szigetre átívelő híd szerkezeti elemei
már össze is érnek, így gyalog átjuthatnak rajta az építők. A
Hárosnál a nagy Duna fölött készülő híd acélszerkezeti elemeit most
helyezik be az óriás daruk. Ugyancsak épül az üzemmérnökségi telep
is, innen látják majd el az út működéséhez szükséges munkálatokat,
az esetleges burkolatjavításokat, télen a szórókocsik irányítását, a
karbantartást. (MTI)


1989. április 11., kedd 21:18


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER hallgatói telefonok:

"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara. - FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez

890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD