|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó, Kasza László:
Április 4.
"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer
kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan
szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra
juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint
újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem
átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös
nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét
igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."
|
|
|
|
|
|
|
Magyarok autóbalesetei Ausztriában (kieg. mtik1071 számú hírünkhöz)
|
Bécs, 1989. április 3. hétfő (APA) - Az osztrák autóklub közölte, hogy a lékai (Lockenhaus) autóbalesetben az 57 esztendős várkeszői illetőségű Lendvai Gabriella vesztette életét. A két sebesültet, a pápai Tóth Sándort és feleségét, a felsőpulyai kórházban ápolják. A gépkocsiba egy osztrák teherautó rohant bele, amikor az egy előtte leálló magyar rendszámú autónak ütközött a B 50-es fűútvonalon.
Dél-Burgenlandban is baleset ért egy magyar autót. Dobersdorf és Rudersdorf között az ajkai Gellért Fábián vezette Wartburg frontálisan ütközött egy előzést végző grazi rendszámú személygépkocsival. Az osztrák autó vezetőjén kívül megsebesült a magyar személyautó három utasa is, őket a fürstenfeldi kórházba szállították. Ami a hazafelé tartó autóáradatot illeti, délután az osztrák határátkelőhelyek előtt is sok kilométeres kocsioszlopok képződtek, a várakozás mindenütt több órára növekedett. Nickelsdorf előtt 40 kilométeres dugó alakult ki; a Bécsből a határra 5 óra alatt lehetett eljutni. A közlekedési dugók egész térségeket zártak el a külvilágtól Bécs és magyar határ között. Az osztrák hírügynökség kora esti jelentés szerint a kocsisorok és a várakozási idők egyre csak nőttek. Zurndorfból jelentette az APA, hogy a mozgásszabadságától gyakorlatilag teljesen megfosztott helység ,,kapitulált,, a magyar invázió előtt. Hétfőn szünetelt a tanítás az iskolában, s mivel az óvodában is csak alig pár gyermek jelent meg, ott keddre is szünnapot hirdettek. A sűrű autóforgalom miatt gyermekek egyszerűen nem tudtak átkelni az országúton. A magyarok vásárlásai miatt több üzlet teljesen kiürült. Az utánpótlásnál az áru gyakran el sem jutott az üzletbe, a műszaki cikkeket közvetlenül a kiszállítást végző teherautóról adták el a magyar vevőknek. +++
1989. április 3., hétfő 20:01
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER hallgatói telefonok:
"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara.
- FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:
1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|