Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › április 03.
1989  1990
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
1989. április
HKSzeCsPSzoV
272829303112
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
1234567
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Magyar híradó, Kasza László:

Április 4.

"A nap - legyen az április 4-e vagy 13-a - egy olyan rendszer kezdetét jelentette, amely három év alatt felszámolta a lassan szárba szökkenő magyar demokráciát, egy olyan párt uralomra juttatásának kezdetét, amelyhez több vér, szenvedés tapad, mint újkori történelmünk során bármelyik elődjéhez. És ez a párt nem átallotta éveken át meggyalázni történelmünket azzal, hogy közös nevezőre hozta, összekötötte április 4-ikét és párját március 21-ét igazi nemzeti ünnepünkkel, március 15-ével."

Közlekedés a világkiállításon - Vita a MTESZ szervezésében

1989. február 21., kedd - Az 1995-re tervezett Budapest-Bécs világkiállítás látogatóinak közlekedésével összefüggő kérdésekről rendezett vitát kedden a MTESZ Közlekedéstudományi Egyesülete. A tanácskozáson részt vettek a Magyar Építőművészek Szövetségének képviselői is.

A szakértők számításai szerint a világkiállításhoz kapcsolódó
infrastrukturális beruházások több mint 60 milliárd forintba
kerülnek. Ezek azonban olyan létesítmények, amelyeknek megépítése a
világkiállítástól függetlenül is indokolt. Mindenképpen meg kell
építeni például a Budapest-Bécs közötti autópályát. A tervek szerint
az építkezés külföldi működőtőke bevonásával meggyorsítható.
Amennyiben az új út fizető autópálya lesz, a költségek 15-20 év
alatt megtérülhetnek. Ugyancsak fontos a két főváros közötti
vonatközlekedés korszerűsítése is. A vitában elhangzott: szükség
lenne egy kis kapacitású repülőtérre Esztergom térségében, amely
magánrepülőgépeket és helikoptereket fogadna. Mások véleménye
szerint ehelyett inkább a Ferihegyi repülőteret kellene bővíteni.

    A közlekedési szakemberek mérlegelték, hogy a világkiállítás
helyszínéül javasolt területeknél milyen közlekedési beruházások
szükségesek. Jelenleg még versenyben van Gazdagrét, Aquincum, Csepel
és Kőbánya. De bármelyik területet jelölik ki, okvetlenül be kell
fejezni a fővárost övező M0-ás autógyűrűt, valamint megépíteni a
Lágymányosi hidat. Amennyiben Gazdagréten lesz a világkiállítás,
akkor célszerű a Kálvin térről a rendezvény helyszínéig új
metróvonalat építeni. Aquincum esetében a Duna budai partján
autópálya építése indokolt. Olyan műszaki megoldást kell keresni,
ami nem gátolja túlzottan a budai közlekedést. A tanácskozáson
elhangzott: a világkiállítás - amennyiben hazánk megkapja a rendezés
jogát - 1995 áprilisától októberig tart. Ez idő alatt a becslések
szerint 14-16 millió látogatóra lehet számítani. (MTI)


1989. február 21., kedd 17:32


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER hallgatói telefonok:

"FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, Miklós Attila vagyok Budapestről. Nagyon sokat hallgatom az önök rádióját és örülök neki mindig ha uj hirekkel és megnyugtató dolgokkal szolgálnak részünkre. Azt szeretném kérdezni, hogy azelőtft nagyon szerettem a Vajda Albert műsorát, mi történt vele, mert már nagyon régen nem hallottam róla. Mégegyszer szivjé lyes üdvözlettel és minél többet hallgatom a rádiójukat a lehetőségekhez képest. Viszonthallásara. - FÉRFIHANG/ Jónapot kivánok, szeretném megkérdez ni, hogy a FIDESZ-nek jelenleg hány tagja van és azt, hogy a Szabad Európa Rádió magyarnyelvű adásainak hol vannak az adó-antennái. Köszönöm."
Dr Boross Imre (FKgP) visszaemlékezéseiből:

1989. április 3. Ezen napon Vörös Vince engem azzal hatalmazott meg engem, hogy lássam el az Operatív Bizottság ügyvezetésével járó teendőket. Ezzel egy időben levelet intézett a politikai pártok és szervezetek vezetőségéhez, amelyben tájékoztatta őket a március 23-án megtartott nagyválasztmány személyi döntéseiről és kérte, hogy megkereséseikkel hozzám, vagy Pálos Györgyhöz forduljanak. (D/ 8)
D8, Vörös Vince levele az FKgP tagjaihoz és szervezeteihez

890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD