|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A világkiállítás térségek elszegényedését okozhatja - A Szociáldemokrata Ifjúsági Kör felhívása a választópolgárokhoz
"A költségek
messze fölülmúlják a vízlépcső építésének kiadásait, de itt sem
ismeretes még megközelítően sem az összeg. A döntések előkészítését
ugyancsak egy szűk csoport végzi, mely érdekelt a világkiállítás
megrendezésében."
SZER, Világhíradó:
Ki a gátra!
"Ki a gátra! Nézzük meg Nagymarost közös szemmel a rombolás
helyén!" - így kezdődik a Bajcsy-Zsilinszky Baráti Társaság
környezetvédő csoportjának, a Duna-mozgalmaknak és más független
szervezeteknek a közös felhívása békés, tiltakozó kirándulásra
hétfőn, április 3-ikán.
Akik idejében megváltották a jegyüket, azok számára különvonatok
indulnak Zebegénybe reggel 8 és 9 óra között, Nagymarosra pedig 10
és 11 óra között. A kirándulni vágyók ugyanis Zebegényben
találkoznak 10 órakor a Duna-parton, onnan teszik meg együtt a 8
kilométeres gyalogutat Nagymarosig, ahol délben 12 órakor
találkoznak mindazokkal, akik egyenesen a nagymarosi építkezéshez
mentek."
|
|
|
|
|
|
|
Megbénult a belga légiközlekedés (tudósítói, Jeszenszkyvel)
|
Baracs Dénes, az MTI tudósítója jelenti:
Brüsszel, 1990. június 29. péntek (MTI-tud.) - Megbénította
a belga légiközlekedést a repülésirányítók pénteki sztrájkja. Az
,,égi váltóállítók,, az ellen tiltakoznak, hogy - állításuk szerint
- 1974. óta nem változtatták besorolásukat. A légiközlekedés
felelősei ezt tagadják, szerintük erre csak a legfelsőbb fizetési
kategóriákba esők hivatkozhatnának.
Mivel a sztrájk egybeesett a nyári szabadságidő kezdetével, a gép nélkül maradt utasokat a szomszédos nagy nemzetközi repülőterekre, Párizsba és az amszterdami Schiphol repülőtérre sem lehetett átirányítani. A kis belga repülőterek sem nyújtottak alternatívát, mivel ott is sztrájkoltak a repülésirányítók. Csak néhány kisebb hollandiai és francia repülőtérről indulhattak az utasok.
Jeszenszky Géza külügyminiszter, mivel a MAlÉV menetrendszerű gépe el sem indult Budapestről Brüsszelbe, a magyar nagykövetség gépkocsiján Kölnbe indult brüsszeli tárgyalásai után, hogy ott érje el a Malév gépét.
A brüsszeli Zaventem repülőtér időközben egyetlen hatalmas táborra alakult át, ahol hoppon maradt utasok tömegei próbáltak jegyet szerezni máshonnan induló gépekre, visszaváltatni jegyüket, vagy egyszerűen visszajutni a városba.
A Brüsszelben működő légitársaságok mindegyike átlagban már 25 millió frankot vesztett azóta, hogy a repülésirányítók sztrájkmozgalma a múlt héten megkezdődött, először naponta kétszer két órás munkabeszüntetéssel. A legnagyobb vesztes a SABENA, a belga légitársaság, amely járatait mind Brüsszelből indítja.+++
1990. június 29., péntek 19:05
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Kérem szépen, röviden annyit szeretnék mondani innen, Bajorországból, hogy a budapesti pártházza] szemben állva, a jobboldalon lévő kis házba 8 évvel ezelőtjt megtalálták azokat az embereket befalazva, akik kopogtak. De tekintettel arra, hogy akik kirendelték az egészségügyieket, és a karhatalom rögtön eltávolította őket, nem tudom, hogy azóta tudnak-e róla. Kötelességemnek tartottam, hogy ezt az információt közöljem önökkel."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|