|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A világkiállítás térségek elszegényedését okozhatja - A Szociáldemokrata Ifjúsági Kör felhívása a választópolgárokhoz
"A költségek
messze fölülmúlják a vízlépcső építésének kiadásait, de itt sem
ismeretes még megközelítően sem az összeg. A döntések előkészítését
ugyancsak egy szűk csoport végzi, mely érdekelt a világkiállítás
megrendezésében."
SZER, Világhíradó:
Ki a gátra!
"Ki a gátra! Nézzük meg Nagymarost közös szemmel a rombolás
helyén!" - így kezdődik a Bajcsy-Zsilinszky Baráti Társaság
környezetvédő csoportjának, a Duna-mozgalmaknak és más független
szervezeteknek a közös felhívása békés, tiltakozó kirándulásra
hétfőn, április 3-ikán.
Akik idejében megváltották a jegyüket, azok számára különvonatok
indulnak Zebegénybe reggel 8 és 9 óra között, Nagymarosra pedig 10
és 11 óra között. A kirándulni vágyók ugyanis Zebegényben
találkoznak 10 órakor a Duna-parton, onnan teszik meg együtt a 8
kilométeres gyalogutat Nagymarosig, ahol délben 12 órakor
találkoznak mindazokkal, akik egyenesen a nagymarosi építkezéshez
mentek."
|
|
|
|
|
|
|
Vasutassztrájk - Walesa sem segített
|
Zsebesi Zsolt, az MTI tudósítója jelenti:
Varsó, 1990. május 27. vasárnap (MTI-tud) - Nem segített
Lech Walesa szombat éjszakai slupski békítési kísérlete sem és a
négy lengyel vasutas-szakszervezet közül három (a Szolidaritás
változatlanul elítéli az akciót) - hétfő délutánra másfél órás, az
egész lengyel vasúti hálózatra kiterjedő általános figyelmeztető
sztrájkot hirdetett.
Ha a kormány ezek után sem küld Slupskba küldöttséget, akkor a vasutasok kedden 18 órától Lengyelország egész területén leállítják a vasúti teherforgalmat, majd a bértárgyalások további késése esetén még aznap az egész személyforgalmat is. Kivételt csak a nemzetközi személyvonatok és a tranzitszállítmányok képeznek. A vasutasok újabb levélben kérték Mazowiecki kormányfőt a tárgyalások előmozdítására.
Erről vasárnap hajnalban döntött az országos sztrájkbizottság, miután Lech Walesa, akit egy héttel korábban hiába hívtak a vasutasok Slupskba, a sztrájk főhadiszállására, szombaton, nem sokkal éjfél előtt mégiscsak megjelent a sztrájkolók között. Több órás tárgyaláson igyekezett a sztrájkolókat az akció felhagyására rábírni, de - mint a PAP lengyel hírügynökség jelenti - külön találkozott ugyan a több mint két hetes éhségsztrájkját felfüggesztő mintegy 40 slupski vasutassal, mégis szó nélkül távozott a helyszínről. A várakozó újságíróknak csak ennyit vetett oda: ,,Én itt sem voltam ,,
Úgy tűnik, hogy teljesen megmerevedtek a frontok. A kormány erősnek akar mutatkozni és a sztrájkokat törvénytelennek tartja, azok idején nem hajlandó bértárgyalásokat kezdeni, még kevésbé a béreket emelni. Attól tart, hogy meghátrálása bérkövetelési lavinát indítana el, ami az eddigi kegyetlen, de eredményes inflációellenes politikáját futtatná zátonyra. A vasutasok követelése az, hogy ebben az ágazatban a béreket az országos átlagnál 10 százalékkal magasabbra emeljék. Jelenleg annak csak mintegy 70 százalékát kapják. +++
1990. május 27., vasárnap 16:31
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Kérem szépen, röviden annyit szeretnék mondani innen, Bajorországból, hogy a budapesti pártházza] szemben állva, a jobboldalon lévő kis házba 8 évvel ezelőtjt megtalálták azokat az embereket befalazva, akik kopogtak. De tekintettel arra, hogy akik kirendelték az egészségügyieket, és a karhatalom rögtön eltávolította őket, nem tudom, hogy azóta tudnak-e róla. Kötelességemnek tartottam, hogy ezt az információt közöljem önökkel."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|