|
|
|
|
|
|
|
|
OS:
A világkiállítás térségek elszegényedését okozhatja - A Szociáldemokrata Ifjúsági Kör felhívása a választópolgárokhoz
"A költségek
messze fölülmúlják a vízlépcső építésének kiadásait, de itt sem
ismeretes még megközelítően sem az összeg. A döntések előkészítését
ugyancsak egy szűk csoport végzi, mely érdekelt a világkiállítás
megrendezésében."
SZER, Világhíradó:
Ki a gátra!
"Ki a gátra! Nézzük meg Nagymarost közös szemmel a rombolás
helyén!" - így kezdődik a Bajcsy-Zsilinszky Baráti Társaság
környezetvédő csoportjának, a Duna-mozgalmaknak és más független
szervezeteknek a közös felhívása békés, tiltakozó kirándulásra
hétfőn, április 3-ikán.
Akik idejében megváltották a jegyüket, azok számára különvonatok
indulnak Zebegénybe reggel 8 és 9 óra között, Nagymarosra pedig 10
és 11 óra között. A kirándulni vágyók ugyanis Zebegényben
találkoznak 10 órakor a Duna-parton, onnan teszik meg együtt a 8
kilométeres gyalogutat Nagymarosig, ahol délben 12 órakor
találkoznak mindazokkal, akik egyenesen a nagymarosi építkezéshez
mentek."
|
|
|
|
|
|
|
Hyundai sztrájk
|
Szöul, 1989. április 1. szombat (AP) - Harmadik napja tartanak az utcai összecsapások a dél-koreai Ulszanban a Hyundai hajógyár körül, ahol csütörtökön a rendőrség bevetésével vetettek véget a december óta tartó sztrájknak. A dél-koreai állami rádió jelentése szerint a munkások és az őket támogató diákság ezres tömege kövekkel és benzines palackokkal dobálta a rendőröket, amire azok könnygáz gránátokkal válaszoltak.
A rohamrendőrség által körülzárt üzemben szombaton újra beindult a termelés, a hajógyár 22 ezer dolgozójának mintegy fele vette fel a munkát azután, hogy a rendőrség csütörtökön szárazföldi, légi- és viziegységek bevetésével megrohamozta az üzemet. A december óta tartó összecsapásoknak közel 400 sebesültje van. Az ulszani hajógyár a gépkocsik, hajók, elektromos cikkek és acél gyártásával foglalkozó egyik legnagyobb dél-koreai konglomerátum, a Hyundai tulajdona. Dolgozóinak egy része decemberben kivált a vállalat által engedélyezett szakszervezeti tömörülésből, és bérmelést, valamint jobb munkafeltételeket követelt. A Hyundai nem ismerte el az új szervezetet, amelynek tagjai több ízben összecsaptak a vezetéshez hű dolgozók csoportjával. A vállalat képviselői szerint a három hónapja tartó sztrájk során a termeléskiesés miatti veszteség napi hat millió dollár volt. +++
1989. április 1., szombat 08:29
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Kérem szépen, röviden annyit szeretnék mondani innen, Bajorországból, hogy a budapesti pártházza] szemben állva, a jobboldalon lévő kis házba 8 évvel ezelőtjt megtalálták azokat az embereket befalazva, akik kopogtak. De tekintettel arra, hogy akik kirendelték az egészségügyieket, és a karhatalom rögtön eltávolította őket, nem tudom, hogy azóta tudnak-e róla. Kötelességemnek tartottam, hogy ezt az információt közöljem önökkel."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|