Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 29.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Megkezdődött Nagy Imre és társai kihantolása

"A Történelmi Igazságtétel Bizottság az alábbi információ nyilvánosságra hozatalára kérte az Országos Sajtószolgálatot. Szerdán délelőtt a Rákoskeresztúri Köztemető 301-es parcellájában kezdetét vette Nagy Imre és mártírtársai: Maléter Pál, Gimes Miklós, Losonczy Géza és Szilágyi József holttestének - kegyeleti okokból nem nyilvános - kihantolása."
SZER, Világhíradó:

Exhumálás

"A budapesti exhumálás megkezdésével egy időben a párizsi Pere Lachaise temetőben tavaly, a kivégzés 30. évfordulóján felállított emlékműnél és jelképes sírnál az emberi jogok franciaországi magyar ligája és a Szabadságharcos Szövetség képviselői lerótták kegyeletüket a kivégzett magyar miniszterelnök és a forradalom minden mártírja előtt."

Tel-avivi interjú Derzsi Andrással

München, 1989. február 28. (SZER, Késő esti mai nap) - Tel - Avivba
érkezett Derzsi András magyar közlekedési, hírközlési és építésügyi
miniszter. Egyezményt ír alá az izraeli kormánnyal a rendszeres
heti Budapest - Tel-avivi légi járatok megindításáról A magyar
minisztert a repülőtéren izraeli kollégája és a magyar
érdekképviseleti hivatal vezetője, Jeniczky Jenő fogadta.
    
    Derzsi András a következő nyilatkozatot adta Tel - Avivban
munkatársunknak, Pesti Péternek:
- Lenne olyan kedves pár szóval elmondani: ez az első útja?
    
    - Ez az első utam Izraelben. Január másodika óta töltöm be ezt a
funkciót, külföldi utam volt már, de Izraelben ez az első utam.
    
    - Ön nem csak közlekedési miniszter, hanem három nagyon fontos
miniszteri tárcát tölt be egyszerre. Lát valami megoldást ezek
problémáira?
    
    - Magyarországon hosszú időn át a közlekedés, a hírközlés ügye -
mint általában az infrastruktúra ügye - eléggé elhanyagolt volt. Az
utóbbi évek gazdasági változásai, önmagában a gazdaság nyíltabb
publikálása megmutatta, hogy az infrastruktúra hiánya nagyon nagy
hiány. Hiány a külföldi tőke beengedése, behozatala, beinvitálása
szempontjából is, és hiány a magyar gazdaság szempontjából is. Én
ezért a legfontosabb feladatomnak azt tekintem, hogy ezeken a
területeken segítsék. A leggyorsabb fejlődési lehetőséget én a
magam részéről a hírközlés területén látom.
    
    - A metrón történtek után nem fél attól, hogy esetleg a
Magyarországon tartózkodó arabok vagy egyéb arab államok
bojkottálni fogják önöket?
    
    - Nem hiszem, hogy ez a két dolog összefüggésben lenne egymással.
    
    Azok a gazdasági és politikai változások, amelyek Magyarországon
vannak, a különböző felszínre törő vélemények esetenként ilyen
szélsőségekben is megnyilvánulnak, mint a metrórobbantás volt.
    
    Nagyon bízom abban, hogy ez nem lesz azért Magyarországon
általános, mint ahogy eddig sem volt általános.
    
    - Miniszter Úr, hozott-e ön esetleg valamilyen levelet Izrael
miniszterelnökének, vagy a helyettesének az ön miniszterelnökétől?
    
    - Én magamat hoztam, a tárgyalási anyag a fejemben van, ilyen
különleges küldetésem nincs. Az viszont igen, hogy azokban a
kérdésekben, amikben mi hosszabb ideje előkészítő munkát
folytattunk, sokat várok ettől a találkozástól.
    
    - És fog találkozni a másik két tárcára minisztereivel is?
    
    - Úgy tudom, módom lesz a közlekedési miniszteren kívül a
hírközlési miniszterrel és az építésügyi államtitkárral is
találkozni.
    
    - Nagyon szépen köszönöm. +++
    


1989. február 28., kedd


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"FÉRFIHANG/ Az újonnan alakult pártok legelső nyilatkozatai mindenki számára világossá teszik, hogy e pártok vezetőségei mennyi mindenben elhatárolják magukat az 1945, az 1948-49 vagy akár az 1956 utáni honi eseményektől. A hazai magyar sajtó tele van a múlt birálatával, leleplezéseivel. Lassan kiderül mi mindent tett tönkre az egypárt-rendszer s maga az egész nemzetközi konstelláció, melybe az beleépült. A tabu-témák fokozatos megszűnésével a különféle irányzatokat képviselő politikusok nyilatkozataival az ország közvéleménye, beleértve az MSZMP egykori 800 ezres párttagságát is."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD