|
|
|
|
Bulgária: kisiklások és perek (2.rész)
|
Az illetékesek szerencsére tisztában vannak azzal, hogy a leváltások, a bírósági felelősségrevonások, fegyelmi szigorítások és a jutalmak együttesen sem hozhatnak megoldást, mert a gondok forrása elsősorban nem az ,,emberi tényező,, hiányosságaiban rejlik. Ezért az intézkedések között van az is, hogy fél órával növelték a Szófia-Várna és Szófia-Burgasz között közlekedő expresszvonatok menetidejét, amelyek most a legveszélyesebb - elavult pályákkal és jelzőberendezésekkel rendelkező - szakaszokon az eddigi 80-90 km/óra helyett csak 60 km/óra sebességgel haladhatnak át. Több pénzt fordítanak egyes állomások rekonstrukciójára, és a jövő év végéig 200 új vasúti kocsit importálnak az NDK-ból, s bizonyos mennyiséget Jugoszláviából is. Az állam ugyan az utóbbi 8 évben 2,2 milliárd levát áldozott a vasút fejlesztésére, ám - mint most beismerik - e hatalmas összegeket nem a legracionálisabb módon használták fel; azaz az utasok biztonsága mellékes szempont maradt. Az Anteni című hetilap megírta: a legkönnyebb azt kijelenteni, hogy a katasztrófáknál megsértették a munkafegyelmet, a technológiát, nem tartották be a szabályzatot. Ugyanis gyakran nincs, aki betarthatná ezeket: tavaly csupán a burgaszi telepen 20 mozdonyvezető hagyta ott állását, így 85-re növekedett ott a betöltetlen státusok száma. Pedig a közvélemény irigyli őket havi 500 levás fizetésükért, ami a bolgár átlag duplája, ám ezért aránytalanul nagy megterhelést és felelősséget kell vállalniuk. A mozdonyvezetők éppenséggel azt panaszolják: munkájuk sem anyagilag, sem erkölcsileg nincs érdeme szerint megbecsülve, legtöbbjüknek rendes lakása sincs, ahol igazán kipihenhetné magát. Jellemző, hogy a megkérdezett ,,emberi tényezők,, lakásproblémáik megoldását az összes többi feltétel elé helyezik. +++ Nagy Károly (Szófia), MTI-Panoráma
1989. március 29., szerda 16:16
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|