Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 29.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
OS:

Megkezdődött Nagy Imre és társai kihantolása

"A Történelmi Igazságtétel Bizottság az alábbi információ nyilvánosságra hozatalára kérte az Országos Sajtószolgálatot. Szerdán délelőtt a Rákoskeresztúri Köztemető 301-es parcellájában kezdetét vette Nagy Imre és mártírtársai: Maléter Pál, Gimes Miklós, Losonczy Géza és Szilágyi József holttestének - kegyeleti okokból nem nyilvános - kihantolása."
SZER, Világhíradó:

Exhumálás

"A budapesti exhumálás megkezdésével egy időben a párizsi Pere Lachaise temetőben tavaly, a kivégzés 30. évfordulóján felállított emlékműnél és jelképes sírnál az emberi jogok franciaországi magyar ligája és a Szabadságharcos Szövetség képviselői lerótták kegyeletüket a kivégzett magyar miniszterelnök és a forradalom minden mártírja előtt."

Kerékpáros főpolgármester avagy a kalandozó,,velomobil,,(2.rész)

,,Pattanj kerékpárra
,, - ,,Nyergelj át az autóról
,, - ,,Szabad
útat a bringának
,, - ,,Kerékpárral járj munkába
,, Az egylet ilyen
jelszavakkal indított mozgalmakat, s újításaival országos iskolát
teremtett. Arra ösztönözte a városatyákat, hogy széles városi útakat
ne építsenek, mert azok gyorshajtásra csábítanak, ellenben némely
útak mindkét szélén ,,csípjenek le,, másfélméteres sávot. Így sok
helyen nem kellett külön bicikliútat építeni, az autósokat pedig
lassúbb tempóra szorították: kerékpáros láttán mindenki
önkénytelenül lassít. Mindenki jóljárt. A város pénzt takarított
meg, a kerékpáros fellélegzett, a balesetek száma csökkent.

    Bonn kerékpárváros, élénk bicikliforgalommal. Kerékpárút vezet
Koblenzig, egésznapos biciklikirándulásokat lehet tenni a
Kottenforst erdőgazdaság fenyvesein át, jól kövezett úton.
Kerékpárút térképeket árusítanak, a középületek előtt tágas
kerékpár-parkolók. Sokan megszívlelték a ,,járj munkába
kerékpárral,, jelszót. Kerber arra a szociológiai jelenségre is
felhívta a figyelmet, hogy az ADFC tagjai főleg hivatalnokok,
alkalmazottak, diákok. Külügyminisztériumi osztályvezetők kerékpáron
hajtanak munkába, gépírónők és segédmunkások ellenben autón. A
Ruhr-vidéken is inkább a munkások autóznak.

    A szociáldemokrata Kerber a bonni, a münsteri és az oldenburgi
biciklisikerek mellett elsősorban Erlangenra - vagy ahogy ő mondja -
az NSZK-beli kerékpárosok mekkájára büszke. Tíz évvel ezelőtt
ugyanis a 100 ezres lélekszámú városban kerékpáros programmal
,,vette be,, a tanácsházát egy fiatal szociáldemokrata, a még ma is
hivatalban levő Dietmar Hahlweg főpolgármester. Akkoriban a
kerékpárközlekedés aránya csupán 8 százalékos volt, ma 30
százalékos. A világhírű Siemens-cég városában Hahlweg sokmindennel
vonzová és biztonságossá tette a városi kerekezést. Kereszteződés
nélküli kerékpárutakat építetett, éjjel kivilágított
bicikli-aluljárókkal a főútvonalak alatt, és olyan utakat is,
amelyeken kerékpározni két irányban, autózni viszont csak egy
irányban szabad, azt is midössze 10 kilométeres sebességgel.

    - Ebben a városban ma már az ellenzéki Keresztényszociális Unio
(CSU) követel egyre újabb kerékpárközlekedési előnyöket - mondta
Kerber. - Így akarja feledtetni, hogy annak idején Dietmar Hahlweg
főpolgármester biciklis választási kampányban diadalmaskodott - az
CSU makacs ellenállását megtörve. Most a CSU akar ,,bringapártként,,
győzni, túltenni a kerékpáros főpolgármesteren. Mert Hahlweg ma is
biciklin megy munkába. +++

Flesch István (Bonn), MTI-Panoráma


1989. március 29., szerda 16:04


Vissza » Folytatásokkal »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"FÉRFIHANG/ Az újonnan alakult pártok legelső nyilatkozatai mindenki számára világossá teszik, hogy e pártok vezetőségei mennyi mindenben elhatárolják magukat az 1945, az 1948-49 vagy akár az 1956 utáni honi eseményektől. A hazai magyar sajtó tele van a múlt birálatával, leleplezéseivel. Lassan kiderül mi mindent tett tönkre az egypárt-rendszer s maga az egész nemzetközi konstelláció, melybe az beleépült. A tabu-témák fokozatos megszűnésével a különféle irányzatokat képviselő politikusok nyilatkozataival az ország közvéleménye, beleértve az MSZMP egykori 800 ezres párttagságát is."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD