|
|
|
|
Az ifjúsági törvény érvényesülésének tapasztalatairól (1. rész)
|
1989. március 21., kedd - Az ifjúsági törvény érvényesülésének tapasztalatairól és a további teendőkről a közeljövőben tárgyal a Minisztertanács. Az eddigi intézkedéseket elemző, értékelő, s a további teendőket is megfogalmazó írásos és szóbeli előterjesztést az Állami Ifjúsági és Sporthivatal dolgozza ki. A kormányülés e napirendjének alapjául szolgáló dokumentumot az ÁISH vezetői - az eddigi gyakorlattól eltérően - az ifjúsági szervezetek, s a fiatalokkal foglalkozó szakemberek véleménye alapján formálják véglegessé. Kedden tanácsi szakembereket és tudományos kutatókat invitáltak az e témát boncolgató vitára az Újvárosházára.
Nemcsak ennek az előterjesztésnek az okán hónapok óta zajlik a különböző ifjúsági szervezetek, szerveződések, a fiatalokkal valamilyen formában foglalkozó szakemberek, állami szervek és intézmények körében a vita: szükség van-e egyáltalán külön ifjúsági törvényre, van-e külön állami ifjúságpolitika, szükséges-e egyáltalán, és ha igen, milyen formában. Ezekre a kérdésekre az országgyűléstől várják a végső állásfoglalást. Az MTI munkatársa Antalóczy Attilát, az ÁISH ifjúságpolitikai főosztályvezetőjét, az előterjesztés-tervezet egyik kidolgozóját a viták hátteréről, az ÁISH szerepéről kérdezte. A napjainkra jellemző szerepzavar, a szűken szakmai és politikai jegyek, elemek keveredése tükröződik egyebek között a különféle előterjesztésekben, az ÁISH jelenlegi írásos anyagában, az ÁISH funkciójában is. Mindez arra vezethető vissza, hogy a pártállam felfogásából és gyakorlatából következően az államnak nem volt saját arca. Külön kell választani azokat az alapfunkciókat, amelyeket egyébként a különböző szerveknek, intézményeknek maguknak kellene - minél előbb - ellátniuk, és szükséges meghatározni a kormány ifjúsági szerveinek státuszát. Bárhogyan is érinti majd az államigazgatás átszervezése az ÁISH-t, az már látszik: a hivatal tennivalója egyrészt a felnövekvő nemzedékek politikai, társadalmi mozgásának elemzése, értékelése, másrészt olyan intézményrendszer működtetése, amely a kormányzat számára kívónatosnak tartott, modellértékű tevékenységet szolgálja. Ilyen lehet például regionális ifjúsági centrumok kialakítása és fenntartása. (folyt.köv.)
1989. március 21., kedd 17:39
|
Vissza »
Folytatásokkal »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés FKgP 4 kizártjáról egy oldal
MTV2 nézői telefonok
"- Név és telefonszám nélkül: Nagyon meg van elégedve a TV2 műsorával, változatos,szines, látszik, hogy mindent megteszünk, hogy a néző ne unatkozzék, de kérdése, hogy Tamási Eszter itt fog megrokkani a képernyőn? Miért nem teszik be irodai munkára, öreg már a képernyőre. Valamikor nagyon szerették és szeretnék, ha ugy maradna meg emlékezetükben, amilyen volt sok évvel ezelőtt. Több telefonáló a játékra jelentkezik.
- 752-o95 Strenic László I.Gellérthegy u.16.: Február 7-i torpedóban nyert, a nyereményt mai napig nem kapta meg. Mikor?
- Név nélkül: Halasszák el az óra átállitást - kéri."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|