Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 21.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Világhíradó:

Szovjet tengeralattjárók

"...a Szovjetunió sikeresen épít mint zajtalanabb tengeralattjárókat, részben a jól ismert Vogel kémügyben szerzett információk, részben a japán Toshiba cégtől vásárolt felszerelések birtokában. Mivel a csendesebb, támadó tengeralattjárókat egyre nehezebb a hatalmas óceánban megtalálni, azok adott esetben súlyos károkat okozhatnak az európai utánpótlás célba juttatását, az anyahajó köré létesített amerikai haditengerészeti harci alakulatok mozgását - de még az amerikai partoknak a rakétahordozó tengeralattjárók elleni védelméül szolgáló erőfeszítések számára is."
OS:

Az Országos Gyermekvédő Liga szervezőinek nyilatkozata

"1989. február 9-én megalapítottuk az Országos Gyermekvédő Ligát, szándékunk szerint folytatva a magyar gyermekvédő mozgalom haladó demokratikus hagyományait. Ligánk - a magyar Alkotmány tiszteletben tartásával - az ENSZ által megfogalmazott, a gyermekek jogairól szóló nyilatkozatot tekinti mértékadónak."

Gondban a magyar szervezők (1. rész)

1989. március 21. kedd (MTI) - A Hungaroring átalakításával
kapcsolatban váratlan, meglepő bejelentést tett Borsos István, a
Budapesti Közúti Igazgatóság osztályvezető főmérnöke a Telesport
hétfői 90 peres műsorában: nincs pénz az előírt átalakítások teljes
körű elvégzésére, így egyelőre csak a két kijelölt kanyar
átvágásával foglalkoznak, a többi munkához hozzá sem kezdenek. A
szakember azt is elmondta, hogy a Magyar Autó- és Motorsport
Szövetség segítségében bíznak, annak közremüködésével várnak
támogatást a nemzetközi szövetségtől.

    Nádasdi János, a MAMSZ főtitkára a következő szavakkal reagált
erre a nyilatkozatra:

    - Patthelyzetbe kerültünk. Az anyagi nehézségek előttünk is
ismertek, s éppen ezért ameddig a józan ész határain belül
lehetséges, partnerek vagyunk, tehát megadunk minden tőlünk telhető
segítséget. De azt ne várja senki, hogy kijelentsük: ezekre az
átalakításokra nincs szükség. Mi csak arra vállalkozunk, hogy
közbenjárunk a nemzetközi szövetségnél a rendezési jog megtartása
érdekében.

    Milyen munkákra nincs anyagi fedezet?

    - A biztonsági szakemberek már tavaly, a világbajnoki futam
előtt jelezték, hogy a kanyarok átvágása mellett emelni kell a
pályát övező fém védőkorlátot, amellett megerősíteni, illetve
áthelyezni a nézőket óvó hálókat. Mindezt megerősítették az 1988
futamokról készített írásos összesítőjükben is.

    Lehet-e bízni abban, hogy a Nemzetközi Autósport Szövetség, a
FISA szigorú vezetői megértéssel fogadják a magyarok kérését?

    - Szerintem kizárt, hogy a munkálatok elvégzésétől
eltekintsenek. Talán arra hajlandók lesznek, hogy a kirótt
feladatokat átütemezzék, azaz engedélyezik a biztonság növelését
szolgáló átalakítás egy részének elhalasztását.

    Mikorra várható döntés?

    - A FISA vezetőivel már felvettük a kapcsolatot, de egyelőre,
legalábbis a hétvégi Brazil Nagydíjig nem tudnak foglalkozni a mi
problémáinkkal. Különben április közepén az illetékes szakemberek
pályainspekciót tartanak a Hungaroringen, s utána már tisztább lesz
a kép - fejezte be nyilatkozatát Nádasdi János.

(folyt. köv.)


1989. március 21., kedd 14:29


Vissza »


Gondban a magyar szervezők (2. rész)

A hétvégi rajt előtt emlékeztetőül az 1988. évi Forma 1-es
világbajnokság végeredménye - már figyelembe véve, hogy az augusztus
28-i Belga Nagydíj végeredményét utólag megváltoztatták, s meg nem
engedett üzemanyag használata miatt a harmadik helyen végzett belga
Thierry Boutsent és a negyedik helyezett olasz Alessandro Nanninit
diszkvalifikálták:
    pilóták:
1. Ayrton Senna (brazil, McLaren) 90 pont (94)
2. Alain Prost (francia, McLaren) 87 (105)
3. Gerhard Berger (osztrák, Ferrari) 41
4. Thierry Boutsen (belga, Benetton) 27
5. Michele Alboreto (olasz, Ferrari) 24
6. Nelson Piquet (brazil, Lotus) 22
7. Ivan Capelli (olasz, March) 17
8. Derek Warwick (brit, Arrows) 17
9. Nigel Mansell (brit, Williams) 12
10. Alessandro Nannini (olasz, Benetton) 12
11. Riccardo Patrese (olasz, Williams) 8
12. Eddie Cheever (amerikai, Arrows) 6
13. Mauricio Gugelmin (brazil, March) 5
14. Jonathan Palmer (brit, Tyrrell) 5
15. Andrea de Cesaris (olasz, Rial) 3
16. Pierluigi Martini (olasz, Minardi) és
    Szatoru Nakadzsima (japán, Lotus) 1-1

Megjegyzés: Sennánál és Prostnál az első pontszám után
zárójelben a 16 futam során összegyűjtött pontszám szerepel. A
szabályok azonban kimondják, hogy versenyzőnként csak a legjobb 11
eredményt lehet figyelembe venni - s ez Sennának kedvezett. Az
azonos pontszámúak között az döntött, hogy az év során melyik pilóta
ért el előkelőbb helyezést.

    márkák:
1. McLaren 199 pont
2. Ferrari 65
3. Benetton 39
4. Lotus 23
5. Arrows 23
6. March 22
7. Williams 20
8. Tyrrell 5
9. Rial 3
10. Minardi 1+++


1989. március 21., kedd 14:32


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
III/III jelentés FKgP 4 kizártjáról egy oldal


MTV2 nézői telefonok

"- Név és telefonszám nélkül: Nagyon meg van elégedve a TV2 műsorával, változatos,szines, látszik, hogy mindent megteszünk, hogy a néző ne unatkozzék, de kérdése, hogy Tamási Eszter itt fog megrokkani a képernyőn? Miért nem teszik be irodai munkára, öreg már a képernyőre. Valamikor nagyon szerették és szeretnék, ha ugy maradna meg emlékezetükben, amilyen volt sok évvel ezelőtt. Több telefonáló a játékra jelentkezik. - 752-o95 Strenic László I.Gellérthegy u.16.: Február 7-i torpedóban nyert, a nyereményt mai napig nem kapta meg. Mikor? - Név nélkül: Halasszák el az óra átállitást - kéri."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD