|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Fordulópont március 15-e?
"Igen, a budapesti és a vidéki megemlékezések nagyon impozánsak
voltak. De örömünkben talán nem szabad elfeledni, hogy a
Trabantsorszám-centrikus Kádár évek tespedtsége, tárgyközpontúsága,
az elsősorban a szerzésre irányított ösztönök nem adják át oly
egykönnyen helyüket a nemzet kategóriájában gondolkodásnak.
100 ezren voltak Budapest utcáin március 15-én, több mint 100 ezren
Burgenlandban és Bécsben tavaly november 7-ikén vásárolni.
Fordulópont volt-e tehát március 15-e? Mintha döntetlenre állna a
játék, x-re. Várni kell még egy kicsit, talán október 23-án majd
eldől, hogy a nagy x-ből, az ismeretlenből milyen képlet alakul ki.
Tudni fogjuk, ha megszámoltuk, hányan ünnepelnek akkor. Persze ez
is csak egy vélemény. Remélhetőleg kisebbségi, és március idusa
valóban a fordulat napja volt."
|
|
|
|
|
|
|
Mozgássérültek demonstrációja
|
1989. szeptember 15., péntek - Szomorú látvány fogadta a járókelőket péntek délután a Liszt Ferenc téren: mintegy 50 tolókocsis és botra támaszkodó mozgássérült gyűlt itt össze 15 órakor, hogy aztán családtagjaikkal és barátaikkal együtt a Lenin körút-Dob utca útvonalon a Közlekedési, Hirközlési és Építésügyi Minisztérium elé vonuljon. Chikán Csaba, a Mozgássérültek Egyesületeinek Országos Szövetségének elnöke a minisztérium elé érve petíciót nyujtott át Derzsi András miniszternek, hogy ily módon hívják fel a figyelmet arra: a járdák, a közutak, a középületek kivitelezésénél számoljanak a mozgáskorlátozottak sajátos igényeivel is.
A petícióban utalnak arra, hogy hazánkban 100-150 ezer súlyosan mozogássérült ember él. Ám sajnálatos módon szinte senki nem gondol arra, hogy azoknak, akik bottal, mankóval, vagy kerekes székkel közlekednek, milyen nehézséget jelent akár egyetlen lépcső vagy járdaszegély. A jogszabályok évek óta előírják, hogy az építőmérnököknek joguk és kötelességük úgy tervezni, s a kivitelezőknek úgy felépíteni minden létesítményt, hogy az tolókocsival közlekedő moozgássérültek is akadály nélkül használhassák. Ennek ellenére rengeteg az indokolatlanul magas járdaszegély és szembetünő a megfelelő rámpák hiánya is, ami egyuttal a babakocsit toló kismamák, bottal járó idős emberek közlekedését is megnehezíti. Mindenesetre némi reményre adhat okot, hogy a miniszter - a peticióra adott válaszában - lehetségesnek vélt azonnali intézkedéseket, elsősorban a már meglévő jogszabályok haladéktalan betartatásával. Derzsi András megigérte azt is, hogy a már körvonalazódó új építési törvény megfogalmazásánál figyelembe veszik a mozgássérültek kéréseit. (MTI)
1989. szeptember 15., péntek 18:58
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Jóestét kívánok. Kéremszépen itt van a kezemben a Reform legfrissebb száma, amely foglalkozik a Szabad Európa Rádió belső ügyével és avval a levéllel, amelyet a Budapesten megjelenő Reform cimü hetilapnak küldtek. Én tudom azt, hogy a Szabad Európa Rádió munkatársai nem egy korosztály-béliek, egy kor szülöttei, és teljes mértékben természetesnek tartom azt, hogy vannak a mostani politikai helyzet megítélésében nagyon komoly nézeteitérések, sőt mi több: nézetkülönbségek is, annál is inkább, mert ugy érzem, hogy a rádió munkatársai nemcsak a fizetés miatt és a hivatásuk miatt, hanem az érzéseiket is beleteszik az adásba. De azt viszont nem tartom helyénvalónak, sőt mi több, csúnya dolognak tartom, hogy a Szabad Európa Rádió igazgatója, Ribánszky ur, Ribánszky László ur által kiadott belső szabályzatot elküldenek egy országba, egy idegen országba, egy ellenséges országba, aki önökkel szemben mindig ellenséges volt, mert nem birta elviselni az önök által hangoztatott igazságot, ilyen adatokhoz hozzájuttatják."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|