|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Fordulópont március 15-e?
"Igen, a budapesti és a vidéki megemlékezések nagyon impozánsak
voltak. De örömünkben talán nem szabad elfeledni, hogy a
Trabantsorszám-centrikus Kádár évek tespedtsége, tárgyközpontúsága,
az elsősorban a szerzésre irányított ösztönök nem adják át oly
egykönnyen helyüket a nemzet kategóriájában gondolkodásnak.
100 ezren voltak Budapest utcáin március 15-én, több mint 100 ezren
Burgenlandban és Bécsben tavaly november 7-ikén vásárolni.
Fordulópont volt-e tehát március 15-e? Mintha döntetlenre állna a
játék, x-re. Várni kell még egy kicsit, talán október 23-án majd
eldől, hogy a nagy x-ből, az ismeretlenből milyen képlet alakul ki.
Tudni fogjuk, ha megszámoltuk, hányan ünnepelnek akkor. Persze ez
is csak egy vélemény. Remélhetőleg kisebbségi, és március idusa
valóban a fordulat napja volt."
|
|
|
|
|
|
|
A FIDESZ oktatáspolitikai vitája
|
1989. március 20., hétfő - A Fiatal Demokraták Szövetségének oktatáspolitikai csoportja hétfőn a HNF I. kerületi székházában ,,Iskola a láthatáron,, címmel vitát rendezett.
A független demokratikus szervezetek, pártok, egyesületek, valamint számos szakértő, pedagógus és diák részvételével zajló rendezvényen ismertették a FIDESZ oktatáspolitikai programtervezetének alaptéziseit. A tézisek legfontosabb mondandója, hogy az állami költségvetés tételei között részletesen szerepeljen az oktatás, s hogy az alapellátás összegét az állam minden állampolgárnak köteles legyen biztosítani. Javasolják, hogy minden nagykorú állampolgárnak legyen joga bankhitelt felvenni tanulási célokra. Ajánlják azt is, hogy az oktatási intézményeket teljesen vagy részlegesen finanszírozhassák magánszemélyek, jogi személyek, társadalmi szervezetek, alapítványok, egyesületek és önkormányzati szervek. Nincsen szükség a tankönyvek állami támogatására - szögezi le egyebek között a programtervezet. A leghangsúlyosabb - s a vitában a legtöbbet idézett - programpont, hogy az óvodák, iskolák és felsőoktatási intézmények létrehozásának és fenntartásának joga illessen meg minden nagykorú magyar állampolgárt és minden jogi személyt. A FIDESZ oktatáspolitikai elgondolásai szerint a minisztériumok információs bázisként, tanácsadó központként működhetnének, és ugyanakkor nincsen szükség a Tervhivatal és a tanácsok művelődési osztályainak ellenőrző és elosztó munkájára. Új oktatási törvény megalkotását javasolják, amelynek ideológiai megkötések nélkül kellene leírnia az állampolgárok jogait az oktatáshoz, az oktatási intézmények jogait és mindezek garanciáit. A vitában sokan bírálták az oktatás-művelődés mai, elhanyagolt állapotát, és próbáltak a legkülönbözőbb modellek, elképzelések, valamint hazai és külhoni oktatási kísérletek alapján kiutat keresni. (MTI)
1989. március 20., hétfő 20:24
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Jóestét kívánok. Kéremszépen itt van a kezemben a Reform legfrissebb száma, amely foglalkozik a Szabad Európa Rádió belső ügyével és avval a levéllel, amelyet a Budapesten megjelenő Reform cimü hetilapnak küldtek. Én tudom azt, hogy a Szabad Európa Rádió munkatársai nem egy korosztály-béliek, egy kor szülöttei, és teljes mértékben természetesnek tartom azt, hogy vannak a mostani politikai helyzet megítélésében nagyon komoly nézeteitérések, sőt mi több: nézetkülönbségek is, annál is inkább, mert ugy érzem, hogy a rádió munkatársai nemcsak a fizetés miatt és a hivatásuk miatt, hanem az érzéseiket is beleteszik az adásba. De azt viszont nem tartom helyénvalónak, sőt mi több, csúnya dolognak tartom, hogy a Szabad Európa Rádió igazgatója, Ribánszky ur, Ribánszky László ur által kiadott belső szabályzatot elküldenek egy országba, egy idegen országba, egy ellenséges országba, aki önökkel szemben mindig ellenséges volt, mert nem birta elviselni az önök által hangoztatott igazságot, ilyen adatokhoz hozzájuttatják."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|