|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Nemzetközi sajtószemle:
Magyarországi változások
"...Daily
Telegraphban Max Hastings a lap főszerkesztője jellemzi a
magyarországi változásokat a helyszínen szerzett benyomásai
alapján:... kiindulópontja az Új
Köztemető, annak is a 301-es számú, névtelen és elhanyagolt sírja,
mert ez a szellemi gyújtópontja annak a változásnak, ami
Magyarországon ma végbemegy.
Nem tudni, hányan nyugosszák örök álmukat abból a mintegy 2 ezer
emberből, akit az oroszok 1956 után agyonlőttek. Ezeknek a
parcellái mellett álldogálnak éjjel-nappal a polgári ruhás
titkosrendőrök. Új Köztemető, Katyn, Gulag - vajon most, a
glasznoszty korában hány középkorú, vagy öregebb oroszt kínoz és
tart ébren éjjelenként még mindig a lelkiismeret-furdalás?
Németh Miklós Max Hastings beszámolója szerint azt mondta: békés
átmenetet akarnak a demokratikus társadalomba, és a magyarországi
mozgalmat nem lehet feltartóztatni, még akkor sem, ha a
Szovjetunióban lelassulna a reformok tempója."
|
|
|
|
|
|
|
A FIDESZ oktatáspolitikai vitája
|
1989. március 20., hétfő - A Fiatal Demokraták Szövetségének oktatáspolitikai csoportja hétfőn a HNF I. kerületi székházában ,,Iskola a láthatáron,, címmel vitát rendezett.
A független demokratikus szervezetek, pártok, egyesületek, valamint számos szakértő, pedagógus és diák részvételével zajló rendezvényen ismertették a FIDESZ oktatáspolitikai programtervezetének alaptéziseit. A tézisek legfontosabb mondandója, hogy az állami költségvetés tételei között részletesen szerepeljen az oktatás, s hogy az alapellátás összegét az állam minden állampolgárnak köteles legyen biztosítani. Javasolják, hogy minden nagykorú állampolgárnak legyen joga bankhitelt felvenni tanulási célokra. Ajánlják azt is, hogy az oktatási intézményeket teljesen vagy részlegesen finanszírozhassák magánszemélyek, jogi személyek, társadalmi szervezetek, alapítványok, egyesületek és önkormányzati szervek. Nincsen szükség a tankönyvek állami támogatására - szögezi le egyebek között a programtervezet. A leghangsúlyosabb - s a vitában a legtöbbet idézett - programpont, hogy az óvodák, iskolák és felsőoktatási intézmények létrehozásának és fenntartásának joga illessen meg minden nagykorú magyar állampolgárt és minden jogi személyt. A FIDESZ oktatáspolitikai elgondolásai szerint a minisztériumok információs bázisként, tanácsadó központként működhetnének, és ugyanakkor nincsen szükség a Tervhivatal és a tanácsok művelődési osztályainak ellenőrző és elosztó munkájára. Új oktatási törvény megalkotását javasolják, amelynek ideológiai megkötések nélkül kellene leírnia az állampolgárok jogait az oktatáshoz, az oktatási intézmények jogait és mindezek garanciáit. A vitában sokan bírálták az oktatás-művelődés mai, elhanyagolt állapotát, és próbáltak a legkülönbözőbb modellek, elképzelések, valamint hazai és külhoni oktatási kísérletek alapján kiutat keresni. (MTI)
1989. március 20., hétfő 20:24
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés Dr Borosss Imre FKgP rehabilitálásról egy oldal
SZER-hallgató telefonja:
"Jó napot kivánok. Meghallgattam a Haraszti Miklóssal készült interjút, ezek után határozottan állítom, hogy ha valaha valaki, bármilyen szinten is részt vett a magyar közéletben társadalmi csoportok, áramlatok, mozgalmak szervezésében, tehát belelátott ezek életébe, tapasztalata van ezen a terüteten, az 1989-ben Haraszti Miklóst tarthatja a demokratizáló Magyarország legkiforrottabb személyiségének, olyan embernek, aki nemcsak beszél, de mond is valamit. Köszönöm."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|