Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 11.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Gondolatforgató:

Mit miért március 15-én?

"- A TV épületénél Csengey Dénes a Magyar Demokrata Fórum képviseletében mond beszédet, majd itt Cserhalmi György felolvassa a független szervezetek tizenkét pontját: Mit kíván a magyar nemzet címet viselő tízenkét pontját. Ezután megtörténik a TV jelképes elfoglalása. Ezekután a Kossuth térre vonulunk, természetesen csak akkor, ha az ez évi 3. törvény 4. paragrafusát, nevezetesen azt, amelyik tiltja, hogy a Kossuth téren gyülekezésre kerüljön sor, az országgyűlés feloldja. Közben a Batthyányi-Nagy Imre örökmécsesnél, aki hozza a megemlékezés virágait az ott elhelyezheti. A Kossuth téren terveink szerint Orbán Viktor fog beszélni a Fidesz nevében. Szilágyi Júlia, Szilágyi József leánya, gondolom a Történelmi Igazságtétel Bizottsága nevében, valamint Kiss János a Szabad Demokraták Szövetségének a nevében mondja el beszédét. Most mondom, hogy nagyon rövid beszédekre kértük fel a szónokokat, maximum 5 perces terjedelemben. Szerintem az a jó szónok, aki minél rövidebben el tudja mondani a mondanivalóját."

Forma-1-es edzések a Hungaroringen (1. rész)


1990. augusztus 11. szombat (MTI) - Szombaton több tizezren
keltek utra, hogy a Hungaroringen megtekintsék az 5. Magyar Nagydij
Forma-1-es gyorsasági világbajnoki futam edzéseit.

    A délelőtti gyakorláson mig a 30, még versenyben lévő pilóta
tesztelte kocsiját, a mérnökök, a szerelők igyekeztek megtalálni a
legjobb beállitást.

    Sokáig ugy festett, nem születnek olyan jó teljesitmények, mint
egy nappal korábban, mert hosszu időn keresztül csak az olasz
Alessandro Nannini, és a brit Martin Donnelly neve mellett állt 1:20
percen belüli eredmény. Aztán az utolsó negyedórában többen is jól
rajtoltak, s a brazil Ayrton Senna, az osztrák Gerhard Berger, a
brit Nigel Mansell és az olasz Riccardo Patrese is feliratkozott
azok táborába, akiknek legjobb körideje 1:19 perccel kezdődött.

    Egyelőre hát nem fenyegette veszély Berger péntek délután
felállitott 1:18.127 perces pályarekordját, amellyel a 3968 méteres
ringen 182.841 km/órás átlagsebességet ért el.

    Nem igazán megy továbbra sem a franciák világbajnoki
cimvédőjének, Alain Prostnak, aki csak a 15. legjobb időt
könyvelhette el, ám a pénteki formák ismeretében ennél is
váratlanabb, hogy a szintén francia Jean Alesi csak a 29. lett. Nem
is annyira a helyezése meglepő, hanem sokkal inkább az, hogy több
mint 5 másodperccel elmaradt előző napi legjobbjától. Ez
egyértelmüen müszaki gondokra utal.

    Nem sokkal az edzés zárása után megérkezett a sportbirók
jelentéseinek összegezése, amelyből kiderült, hogy baleset, ütközés
nem történt. Egy alkalommal a francia Philippe Alliot csuszott ki a
teljesen száraz pályáról, egy izben pedig az olasz Gabriele Tarquini
pördült meg, de mindketten folytatni tudták a száguldást.
(folyt.köv.)



1990. augusztus 11., szombat 12:29


Vissza »


Forma-1-es edzések ... (2. rész)


Második szabadedzés:

1. Ayrton Senna (brazil, McLaren) 1:19.186 p
2. Alessandro Nannini (olasz, Benetton) 1:19.212
3. Gerhard Berger (osztrák, McLaren) 1:19.523
4. Nigel Mansell (brit, Ferrari) 1:19.664
5. Riccardo Patrese (olasz, Williams) 1:19.865
6. Martin Donnelly (brit, Lotus) 1:19.911
7. Eric Bernard (francia, Espo Larrousse) 1:20.016
8. Thierry Boutsen (belga, Williams) 1:20.372
9. Nicola Larini (olasz, Ligier) 1:20.602
10. Emanuele Pirro (olasz, Scuderia Italia) 1:20.647
11. Nelson Piquet (brazil, Benetton) 1:20.887
12. Andrea de Cesaris (olasz, Scuderia Italia) 1:21.065
13. Derek Warwick (brit, Lotus) 1:21.250
14. Satoru Nakajima (japán, Tyrrell) 1:21.294
15. Alain Prost (francia, Ferrari) 1:21.361
16. Philippe Alliot (francia, Ligier) 1:21.452
17. Aguri Suzuki (japán, Espo Larrousse) 1:21.724
18. Pierluigi Martini (olasz, Minardi) 1:21.727
19. Stefano Modena (olasz, Motor Racing Developement) 1:21.902
20. Paolo Barilla (olasz, Minardi) 1:22.027
21. Mauricio Gugelmin (brazil, Leyton House Racing) 1:22.362
22. Alex Caffi (olasz, Arrows) 1:22.433
23. David Brabham (ausztrál, Motor Racing Developement) 1:22.451
24. Gabriele Tarquini (olasz, AGS) 1:22.834
25. Yannick Dalmas (francia, AGS) 1:22.842
26. Ivan Capelli (olasz, Leyton House Racing) 1:22.881
27. Jyrky Jarvi Lehto (finn, Monteverdi) 1:23.231
28. Michele Alboreto (olasz, Arrows) 1:23.275
29. Jean Alesi (francia, Tyrrell) 1:24.701
30. Gregor Foitek (svájci, Monteverdi) 1:25.101
(folyt.köv.)



1990. augusztus 11., szombat 12:43


Vissza »


Forma-1-es edzések ... (3. rész)


Érthetően sokakat foglalkoztat a kérdés, vajon mit hoz az újabb
ötéves megállapodás, a szervezést, a rendezést illetően milyen
változások lesznek a Forma-1-es Magyar Nagydíjon és a Hungaroringen
1991 és 1995 között.

    A tárgyalásokon az összekötő, közvetítő szerepét Rohonyi Tamás,
Brazíliában élő magyar származású üzletember töltötte be, aki Bernie
Ecclestone-nek, a Forma-1-es Konstruktőrök és Gyártók Szövetsége
(FOCA) elnökének személyes megbízottja. A pénteki sajtótájékoztatón
elhangzottakat ő a következőkkel egészítette ki.

    - Tudom, mindenki arra vár, hogy újabb dátumokkal rukkoljunk ki,
mondjuk meg, mikor kerül sor a szerződés aláírására. Higgyék el, ez
kevésbé fontos, sokkal többet ér, hogy Ecclestone úr és Siklós úr
(Siklós Csaba, a közlekedési és hírközlési miniszter - a szerk.) a
megegyezés szentesítéseként a nagy nyilvánosság előtt kezet rázott.

    Az érdemi tárgyalások ezek szerint lezárultak. Milyen fontos
feladatok következnek?

    - Most már a jogászokon a sor, nekik kell minden részletre
kihatóan végleges formába önteniük a szerződéstervezetet. Alapos
munkát kell végezniük, hogy később se érhesse semmiféle támadás az
aláírandó dokumentum egyetlen pontját sem.

    Az is kiderült, hogy a Hungaroring egész éves hasznosításában
maga Bernie Ecclestone is érdekelt lesz. Lehet-e már tudni, hoy
milyen formában?

    - Úgy gondolom, hogy egyelőre Ecclestone úr fejében sem állt
össze a kép, annak csak a körvonalai rajzolódtak ki. Egy dologban
azonban máris biztos vagyok: ha ő a nevét adta valamihez, akkor meg
is fogja találni a legjobb megoldást. Egy pillanatig sem kételkedem
abban, hogy ország-világ előtt be fogja bizonyítani: a Forma-1-es
világbajnoki futam lebonyolítása Magyarországon sem veszteséges
vállalkozás, csupán tudni kell élni a kínálkozó lehetőségekkel.

    x x x

(folyt.köv.)



1990. augusztus 11., szombat 15:30


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Forma-1-es edzések ... (4. rész)


A szombat délutáni második időmérő edzésen a belga Thierry
Boutsen, a tavalyelőtti és a tavalyi magyarországi futam harmadik
helyezettje tovább javította a Hungaroring körrekordját, áttörve az
1:18 perces határt is. Ez egyben azt jelenti, hogy folytatódott a
Williams-csapat sikersorozata, hiszen az elmúlt négy évben is az
egyik autójuk Mogyoródon mindig az első sorból vághatott neki a több
mint 300 kilométeres viadalnak. Ráadásul 1987-ben Mansell, tavaly
pedig Patrese az első rajtkockát, a legkedvezőbb starthelyet
hódította el.

    Némiképpen váratlan, hogy a péntek és a szombat délutáni
edzéseredmények összesítése alapján a 33 éves Boutsen volt a
leggyorsabb, hiszen az eddigi 114 vb-futama során ő még soha nem
harcolta ki az úgynevezett pole positiont.

    Már félóra eltelt a rendelkezésre álló hatvan percből, amikor
hét versenyző - az ausztrál David Brabham, a francia Eric Bernard, a
japán Aguri Suzuki, továbbá Berger, Patrese, Prost és Senna - neve
mellett még nem állt semmiféle idő a monitoron, tehát ők még nem
futottak értékelhető kört.

    Berger, aki negyven perc elteltével utolsóként hajtott ki a
pályára, sokáig őrizte pénteken megszerzett vezető pozícióját, de
aztán jött Boutsen, s 1:17.919 perc alatt száguldotta végig a 3968
métert. Nem sokkal később Patrese szintén remekelt, ő is 1:18-on
belülre került - kettőjükön kívül ez másnak nem sikerült -, de az
olasznak az 1:17.955 csak a második helyezéshez volt elegendő.

    Az utolsó tíz percet úgy kezdték meg, hogy már csak négy pilóta
- Berger, Alesi, Brabham és a svájci Gregor Foitek - neve mellett
állt pénteki idő, a többiek mind javítottak az előző naphoz képest.
A hajrában a két McLaren-menő, Senna és Berger mindent egy lapra
feltéve megpróbált élre kerülni, de a nagy száguldás csaknem
megbosszulta magát, mindketten kicsúsztak a pályáról, szerencséjükre
azonban megúszták baleset nélkül.

    Végül is csak Alesi és Foitek nem tudta túlszárnyalni péntek
délutáni edzéseredményét. Ugyanakkor az is említést érdemel, hogy
tizenhárman autóztak 1:20 percen belül.

    A francia Yannick Dalmas, az ausztrál David Brabham, a finn J.
J. Lehto és a svájci Gregor Foitek számára befejeződött a
magyarországi erőpróba, ők vasárnap már nem állhatnak rajthoz.

    Ami a többieket illeti, meglepetés, hogy Prost csak a negyedik
sorban tudott helyet biztosítani magának a vasárnap délutáni Grand
Prix-re, és az is, hogy Alesi a pénteki remek kezdés után
összesítésben csak a hatodik legjobb időt futotta. (folyt.köv.)



1990. augusztus 11., szombat 15:33


Vissza »


Forma-1-es edzések ... (5. rész)


Második időmérő edzés:

1. Thierry Boutsen (belga, Williams) 1:17.919 perc
2. Riccardo Patrese (olasz, Williams) 1:17.955
3. Ayrton Senna (brazil, McLaren) 1:18.162
4. Gerhard Berger (osztrák, McLaren) 1:18.703
5. Nigel Mansell (brit, Ferrari) 1:18.719
6. Jean Alesi (francia, Tyrrell) 1:18.726
7. Alessandro Nannini (olasz, Benetton) 1:18.901
8. Alain Prost (francia, Ferrari) 1:19.029
9. Nelson Piquet (brazil, Benetton) 1:19.453
10. Andrea de Cesaris (olasz, Scuderia Italia) 1:19.675
11. Derek Warwick (brit, Lotus) 1:19.839
12. Eric Bernard (francia, Espo Larrousse) 1:19.963
13. Emanuele Pirro (olasz, Scuderia Italia) 1:19.970
14. Pierluigi Martini (olasz, Minardi) 1:20.197
15. Satoru Nakajima (japán, Tyrrell) 1:20.202
16. Ivan Capelli (olasz, Leyton House Racing) 1:20.385
17. Mauricio Gugelmin (brazil, Leyton House Racing) 1:20.397
18. Martin Donnelly (brit, Lotus) 1:20.602
19. Aguri Suzuki (japán, Espo Larrousse) 1:20.619
20. Stefano Modena (olasz, Motor Racing Developement) 1:20.715
21. Philippe Alliot (francia, Ligier) 1:21.003
22. Michele Alboreto (olasz, Arrows) 1:21.758
23. Paolo Barilla (olasz, Minardi) 1:21.849
24. Gabriele Tarquini (olasz, AGS) 1:21.964
25. Nicola Larini (olasz, Ligier) 1:22.078
26. Alex Caffi (olasz, Arrows) 1:22.126
27. Yannick Dalmas (francia, AGS) 1:22.263
28. David Brabham (ausztrál, Motor Racing Developement) 1:22.488
29. Jyrky Jarvi Lehto (finn, Monteverdi) 1:22.647
30. Gregor Foitek (svájci, Monteverdi) 1:24.863
(folyt.köv.)



1990. augusztus 11., szombat 15:36


Vissza »


Forma-1-es edzések ... (6. rész)


Rajtsorrend:
     1. edzés 2. edzés
1. sor:
1. Thierry Boutsen (belga, Williams) 1:19.619 1:17.919 x
2. Riccardo Patrese (olasz, Williams) 1:19.419 1:17.955 x

    2. sor:
3. Gerhard Berger (osztrák, McLaren) 1:18.127 x 1:18.703
4. Ayrton Senna (brazil, McLaren) 1:20.389 1:18.162 x

    3. sor:
5. Nigel Mansell (brit, Ferrari) 1:18.739 1:18.719 x
6. Jean Alesi (francia, Tyrrell) 1:19.042 1:18.726 x

    4. sor:
7. Alessandro Nannini (olasz, Benetton) 1:19.300 1:18.901 x
8. Alain Prost (francia, Ferrari) 1:20.309 1:19.029 x

    5. sor:
9. Nelson Piquet (brazil, Benetton) 1:21.109 1:19.453 x
10. Andrea de Cesaris (olasz, Scuderia) 1:21.675 1:19.675 x

    6. sor:
11. Derek Warwick (brit, Lotus) 1:21.154 1:19.839 x
12. Eric Bernard (francia, Espo Larrousse) 1:21.692 1:19.963 x

    7. sor:
13. Emanuele Pirro (olasz, Scuderia Italia) 1:21.070 1:19.970 x
14. Pierluigi Martini (olasz, Minardi) 1:21.242 1:20.197 x

    8. sor:
15. Satoru Nakajima (japán, Tyrrell) 1:21.449 1:20.202 x
16. Ivan Capelli (olasz, Leyton HR) 1:21.512 1:20.385 x

    9. sor:
17. Mauricio Gugelmin (brazil, Leyton HR) 1:22.198 1:20.397 x
18. Martin Donnelly (brit, Lotus) 1:21.324 1:20.602 x

    10. sor:
19. Aguri Suzuki (japán, Espo Larrousse) 1:21.577 1:20.619 x
20. Stefano Modena (olasz, Motor Racing) 1:22.024 1:20.715 x

    11. sor:
21. Philippe Alliot (francia, Ligier) 1:22.701 1:21.003 x
22. Michele Alboreto (olasz, Arrows) 1:22.909 1:21.758 x

    12. sor:
23. Paolo Barilla (olasz, Minardi) 1:22.784 1:21.849 x
24. Gabriele Tarquini (olasz, AGS) 1:23.827 1:21.964 x

    13. sor:
25. Nicola Larini (olasz, Ligier) 1:22.584 1:22.078 x
26. Alex Caffi (olasz, Arrows) 1:22.986 1:22.126 x
(folyt.köv.)



1990. augusztus 11., szombat 15:38


Vissza »


Forma-1-es edzések ... (7. rész)


kiestek:

27. Yannick Dalmas (francia, AGS) 1:23.116 1:22.263 x
28. David Brabham (ausztrál, Motor Racing) 1:23.923 1:22.488 x
29. Jyrky Jarvi Lehto (finn, Monteverdi) 1:22.647 x
30. Gregor Foitek (svájci, Monteverdi) 1:24.361 x 1:24.863

    Az x-szel jelzett időeredményeket vették figyelembe a vasárnapi
rajtsorrend kialakításánál.

    x x x

    A szabad- és időmérő edzések zárását követően Thierry Boutsen
sajtótájékoztatón válaszolt az újságírók kérdéseire.

    Az eddig két F-1-es győzelemmel büszkélkedő Boutsen láthatóan
boldog volt, de azt túlzás lett volna ráfogni, hogy maradéktalanul
elégedett. Ime válaszai, csokorba gyűjtve:

    - Az autó nagyon jónak bizonyult, remekül kanyarodott jobbra,
balra, s a tízhengeres Renault-motor is szinte kifogástalanul
működött. Csak a sebességváltóval akadt gondom, nehezen tudtam
kettesből hármas fokozatba kapcsolni. Nagyon fontosnak tartom, hogy
sikerült megszereznem a pole positiont, de az első rajtkockát
illetően fenntartásaim vannak, mert szerintem nem jó helyen, az
aszfalt piszkosabbik oldalán helyezkedik el.

    - Egyelőre nem választottuk ki, hogy a vasárnapi versenyen
melyik Goodyear-gumit használjuk, erről csak a délelőtti bemelegítő
edzés után döntünk.

    - Az időeredményem biztató, de a végeredményt illetően
jóslásokba nem bocsátkozom, mert nem tudom, hogy az ellenfelek
mennyit adtak ki magukból.

    - Nem hiszem, hogy különösebb jelentősége lenne annak, hogy
csapattársammal, Riccardóval (Patresével - a szerk.) együtt indulunk
az első sorból. Nem lesz semmilyen különleges taktikánk, hiszen
másokhoz hasonlóan ő is nyerni akar, meg én is.

    - Egyelőre nem tudom, hogy a szezon után maradok-e a
Williams-csapatnál, ugyanis a főnök, Frank Williams még nem
nyilatkozott terveiről. Második évemet töltöm ebben a
versenyistállóban, én jól érzem magam, nekem nincsenek távozási
szándékaim. (folyt.köv.)



1990. augusztus 11., szombat 16:23


Vissza »


Forma-1-es edzések ... (8. rész)


A tájékoztató végén Balogh Tibor, a Magyar Autóklub főtitkára
két ajándékot is átnyújtott az ,,edzéskirálynak,,, Thierry
Boutsennek: a MAK nevében egy 20 forintos nagyságú érmét, amely 24
karátos aranyból készült, s egyik oldalán Szent Kristófot, az utazók
védőszentjét, a másikon pedig az autóklub emblémáját ábrázolja, a
szervezőbizottságtől pedig egy díszes Zsolnai vázát kapott.

    x x x

    A magyarországi futamok eddigi edzésgyőztesei:

1986: Ayrton Senna 1:29.450 perc - a 4014 m hosszú pályán
1987: Nigel Mansell 1:28.047 - 4014 m
1988: Ayrton Senna 1:27.635 - 4014 m
1989: Riccardo Patrese 1:19.726 - 3968 m
1990: Thierry Boutsen 1:17.919 - 3968 m

    x x x

(folyt.köv.)



1990. augusztus 11., szombat 16:37


Vissza »


Forma-1-es edzések ... (9. rész)


Az előselejtezősök közül Alliot a 21., Tarquini a 24., Larini
pedig a 25. helyen került be a GP-rajtra josogultak közé. Dalmas
viszont csak a 27. időt futotta, így kiesett.

    x x x

    Ebben az évben Boutsen a negyedik pilóta, aki ,,tréningkirály,,
lett, előtte Senna ötször, Berger és Mansell pedig két-két
alkalommal volt a leggyorsabb edzésen.

    x x x

    A vasárnapi, 5. Magyar Nagydíjhoz 26 pilóta sorakozhat fel:
tizenkét olasz, négy francia, három-három brit és brazil, két japán,
de lesz a rajtnál egy-egy belga és osztrák versenyző is.

    x x x

    A Mogyoródra érkezett tizenkilenc csapat közül már csak
tizennégy van versenyben, a Monteverdi, az Osella, a Coloni, az
EuroBrun és a Life Racing már befejezte szereplését.

    x x x

    Az eddigi Magyar Nagydíj-győztesek és a főbb adatok (nyertes
idő, körök száma, össztáv, sebesség):

1986: Nelson Piquet 2:00:34.508 ó, 76 kör, 305.064 km, 151.804 km/ó
1987: Nelson Piquet 1:59:26.793 - 76, 305.064, 153.239
1988: Ayrton Senna 1:57:47.081 - 76, 305.064, 155.401
1989: Nigel Mansell 1:49:38.650 - 77, 305.536, 167.197

    x x x

    A vasárnapi műsor 9.30 órakor kezdődik az F-1-esek 30 perces
bemelegítő edzésével. A 77 (plusz egy felvezető) körös Magyar
Nagydíjon, a világbajnokság idei 10. futamán, 14 órakor kezdődik a
küzdelem. Kiegészítő programként megrendezik a jelen és a múlt
túrakocsijainak és a modern sportautóknak a viadalát is.+++



1990. augusztus 11., szombat 16:55


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Sándor Gábor beszélek, jónapot kivánok... adalék ahhoz,hogy miért nem bízunk, miért nem bízhatunk a Magyar Szocialista Munkáspártban. Beszámoló egy nyilvános vitáról. 89 február 25-ére az MSZMP árpádföldi szervezete meghívta az alternativ szervezeteket a nyilvános pártnapjukon rendezendő nyilvános vitára. Jelen volt az MSZMP 40 tagja, Kardosné helyi párttitkár, Mészáros kerületi elsőtitkár, Kis János Magyar Demokrata Fórum megbizott, Berényi Gábor Szabad Demokrata Szövetség megbízottja. Előjáták: Kis János MDT tag felkereste az SZDSZ megbízottját,hogy a helyi pártszervezet megbízottjai nála jártak és meghivták az alternativ szervezetek képviselőit egy nyilvános vitára. A vita Kardosné beszédével kezdődött, felkérte Mészáros első titkárt tartsa meg beszédét. Az első titkár elmondta, hogy a párt mit tett a kerületért az országért. Ezt az Árpádföldet, mint ő mondta a XVI.ker. Rózsadombjának is nevezik. Elmondta még, hogy szerinte a fiataloknak nem az utcákon kellene hőzöngeni, hanem értelmes mozgalmi munkát végezni, feladatokat keresni a maguk számára. Elmondta még, hogy szerinte a kommunisták nagyon sokat tetteK a kerület iparáért, igy például az Ikarusz Gyárért, amely gyárat csodálatosan modernizálták. Hosszú és lapos beszédéből nem idézek többet, mert nem érdemes..."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD