Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 11.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Gondolatforgató:

Mit miért március 15-én?

"- A TV épületénél Csengey Dénes a Magyar Demokrata Fórum képviseletében mond beszédet, majd itt Cserhalmi György felolvassa a független szervezetek tizenkét pontját: Mit kíván a magyar nemzet címet viselő tízenkét pontját. Ezután megtörténik a TV jelképes elfoglalása. Ezekután a Kossuth térre vonulunk, természetesen csak akkor, ha az ez évi 3. törvény 4. paragrafusát, nevezetesen azt, amelyik tiltja, hogy a Kossuth téren gyülekezésre kerüljön sor, az országgyűlés feloldja. Közben a Batthyányi-Nagy Imre örökmécsesnél, aki hozza a megemlékezés virágait az ott elhelyezheti. A Kossuth téren terveink szerint Orbán Viktor fog beszélni a Fidesz nevében. Szilágyi Júlia, Szilágyi József leánya, gondolom a Történelmi Igazságtétel Bizottsága nevében, valamint Kiss János a Szabad Demokraták Szövetségének a nevében mondja el beszédét. Most mondom, hogy nagyon rövid beszédekre kértük fel a szónokokat, maximum 5 perces terjedelemben. Szerintem az a jó szónok, aki minél rövidebben el tudja mondani a mondanivalóját."

Megkezdődött az 5. Magyar Nagydíj (1. rész)


1990. augusztus 10. péntek (MTI) - Ahogy ez más helyeken is
lenni szokott, a 35 pilótát számláló mezőnyből öt versenyzőnek csak
egy órán keresztül tartott a Forma-1-es autós gyorsasági
világbajnoki futam, amelynek ezen a hétvégén a Hungaroring ad
otthont.

    A péntek reggeli előselejtezőre kötelezettek közül a két
Ligier-versenyző (az olasz Nicola Larini és a francia Philippe
Alliot), valamint a két AGS-pilóta (a francia Yannick Dalmas és az
olasz Gabriele Tarquini) hajtott a leggyorsabban a 3968 méter hosszú
pályán, így ők az edzéseken még mindenféleképpen folytathatják a
küzdelmeket, míg öten - a francia Olivier Grouillard (Osella), a
belga Bertrand Gachot (Coloni), a brazil Roberto Moreno (EuroBrun),
az olasz Claudio Langes (EuroBrun) és a szintén olasz Bruno
Giacomelli (Life Racing) - máris csomagolhattak.

    Tulajdonképpen érvényesült a papírforma, hiszen a Ligier az év
első felében a hockenheimi futam előtt nem is volt az
előselejtezősök mezőnyében (az első nyolc verseny alapján az Espo
Larrousse és a Ligier helyet cserélt).

    Ami a többieket illeti, Gachot, Langes és Giacomelli az idén még
egyszer sem tudott bekerülni a legjobb 30 közé, sőt, Langes neve
mellett egyetlen GP-rajt sem áll.

    Az előselejtező eredményei:

    továbbjutottak:
1. Nicola Larini (olasz, Ligier) 1:21.518 p
2. Philippe Alliot (francia, Ligier) 1:21.710
3. Yannick Dalmas (francia, AGS) 1:23.227
4. Gabriele Tarquini (olasz, AGS) 1:23.406

    kiestek:
5. Olivier Grouillard (francia, Osella) 1:23.582
6. Bertrand Gachot (belga, Coloni) 1:23.670
7. Roberto Moreno (brazil, EuroBrun) 1:24.386
8. Claudio Langes (olasz, EuroBrun) 1:26.514
9. Bruno Giacomelli (olasz, Life Racing) 1:41.431
(folyt.köv.)



1990. augusztus 10., péntek 11:20


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Megkezdődött az 5. Magyar Nagydíj (2. rész)


Rögtön az előselejtező után a Camel vezetői fontos
sajtótájékoztatóra invitálták az 5. Magyar Nagydíjról tudósító
újságírókat.

    W. Duncan Lee, az R. J. Reynolds Tobacco International szponzori
tevékenységéért és speciális rendezvényeiért felelős igazgatója
bejelentette, hogy az év végén lejáró négyéves szerződésüket a
Lotusszal nem hosszabbítják meg. A Forma-1 világából azonban nem
vonulnak ki, csak csapatot váltanak, s az elkövetkező két
esztendőben, tehát 1991-ben és 1992-ben a Benettont támogatják.

    - Úgy határoztunk, hogy szövetségre lépünk a Benettonnal, mert a
csapatnak minden feltétel biztosított a sikerhez - jelentette ki W.
Duncan Lee.

    Már az is eldőlt, hogy a Benetton jövőre változatlan
összeállításban szerepel a világbajnoki futamokon, mivel jelenlegi
két versenyzőjük, a háromszoros világbajnok brazil Nelson Piquet és
az olasz Alessandro Nannini már aláírta az újabb szerződést.

    - A két remek pilóta mellett kiváló Ford-motoros autóval,
rendkívül jó tervező és konstruktőr gárdával, valamint erős kezű
kereskedelmi vezetéssel rendelkeznek - folytatta az igazgató.

    A Benetton valóban nagyszerű eredményeket ért el eddig is,
1986-os premierjük óta az F-1-es mezőny élcsapatai közé verekedte be
magát. A márkák világbajnoki pontversenyében 1986-ban a hatodik, egy
évre rá az ötödik helyet szerezte meg. Aztán 1988-ban bronzérmes
lett a versenyistálló, a tavalyi negyedik hely után pedig idén
kilenc futamot követően szintén az előkelő harmadik helyen áll. Ez
idő alatt két futamgyőzelem lett az övék: 1986-ban a Mexikói
Nagydíjat, az elmúlt évben pedig a Japán Grand Prix-t nyerték meg.

    Az sem titok már, hogy a Camel a következő két évben a Williams
versenyistállót is szponzorálni fogja, ha nem is olyan jelentős
összeggel, mint a Benettont. Annyi biztos, hogy a Williams 1991-ben
is Renault-motort használ, viszont az még nem ismert, hogy kik
kapnak helyet a csapatban, amely a Camel sárga-kék színeit fogja
viselni.

    - Célunk, hogy olyan együtteseket és pilótákat támogassunk,
akiknek a legjobbak az esélyei a futamok megnyerésére, a
világbajnoki címek elhódítására. Hisszük, hogy a Forma-1 legjobb
csapatai közül kettővel kötöttünk egyezséget, ezért örömmel
tekintünk az együttműködés elé - fejezte be mondandóját W. Duncan
Lee. (folyt.köv.)



1990. augusztus 10., péntek 12:44


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Megkezdődött az 5. Magyar Nagydíj (3. rész)


A délelőtti másfél órás szabadedzés kisebbfajta szenzációval
szolgált: a 26 éves francia Jean Alesi érte el a legjobb köridőt. A
Tyrrell pilótájának - aki csak a 18. vb-futamán vesz részt -
fantasztikus száguldása azért nem teljesen váratlan, hiszen a
szakemberek közül többen jelezték előre: a rendkívül tehetséges,
időnként vakmerő autósnak kedvez a Hungaroring vonalvezetése. Ezen a
pályán ugyanis a sztárcsapatok, így a Ferrari, a McLaren, a Williams
és a Benetton nem mindig tudják érvényesíteni motorjaik nagyobb
teljesítményéből adódó előnyüket.

    - A Hungaroring kedvez nekünk, mert nem leszünk akkora
hátrányban, mint a gyors pályákon - vélekedett Ken Tyrrell, a
Tyrrell csapatfőnöke. - Nagyon készülünk erre a versenyre, szerintem
jó esélyünk van a pontszerzésre. Alesit egyébként a negyedik-ötödik,
a japán Nakajimát pedig a hetedik-nyolcadik helyre várom. Alesi -
akit több csapat is szívesen szerződtetne, de állítólag ő mégis a
Williamshez tart - az utolsó, 18. körében repesztett a
leggyorsabban, s egyedüliként a mezőnyben az 1:20 perces bűvös
határon belül, 1:19.528 alatt teljesítette a 3968 métert.

    Úgy tűnik, hogy két versenyzőnek, az olasz Gabriele Tarquininek
és a világbajnoki címvédő francia Alain Prostnak gondjai lehettek a
kocsival, mert csak három, illetve hat kört futottak. Ezzel szemben
a tavalyi magyarországi futamon győztes brit Nigel Mansell 26
alkalommal száguldotta végig a csaknem négykilométeres
aszfaltcsíkot. Prostnak be is kellett érnie a 9. legjobb
időeredménnyel, míg Mansell - Alesi és a brazil Ayrton Senna (ő
eddig mindig dobogós volt a Hungaroringen, egyszer nyert, háromszor
pedig második lett) - mögött a harmadik leggyorsabb kört
könyvelhette el.

    A délelőtt krónikájához tartozik még, hogy az ausztrál David
Brabham egy ízben megpördült, s ettől olyan zavarba jött, hogy
métereken keresztül a mezőnnyel szemben autózott. A furcsa
irányváltásból szerencsére nem kerekedett nagyobb kalamajka...
(folyt.köv.)



1990. augusztus 10., péntek 13:30


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Megkezdődött az 5. Magyar Nagydíj (4. rész)


Az első szabadedzés eredményei:

1. Jean Alesi (francia, Tyrrell) 1:19.528 perc
2. Ayrton Senna (brazil, McLaren) 1:20.120
3. Nigel Mansell (brit, Ferrari) 1:20.129
4. Eric Bernard (francia, Espo Larrousse) 1:20.968
5. Riccardo Patrese (olasz, Williams) 1:21.027
6. Thierry Boutsen (belga, Williams) 1:21.043
7. Pierluigi Martini (olasz, Minardi) 1:21.102
8. Stefano Modena (olasz, Motor Racing Developement) 1:21.406
9. Alain Prost (francia, Ferrari) 1:21.480
10. Andrea de Cesaris (olasz, Scuderia Italia) 1:21.703
11. Gerhard Berger (osztrák, McLaren) 1:21.780
12. Derek Warwick (brit, Lotus) 1:21.780
13. Nicola Larini (olasz, Ligier) 1:21.859
14. Alessandro Nannini (olasz, Benetton) 1:21.971
15. Nelson Piquet (brazil, Benetton) 1:22.257
16. Emanuele Pirro (olasz, Scuderia Italia) 1:22.367
17. Paolo Barilla (olasz, Minardi) 1:22.557
18. Martin Donnelly (brit, Lotus) 1:23.040
19. Mauricio Gugelmin (brazil, Leyton House Racing) 1:23.165
20. Alex Caffi (olasz, Arrows) 1:23.230
21. Ivan Capelli (olasz, Leyton House Racing) 1:23.313
22. Michele Alboreto (olasz, Arrows) 1:23.431
23. Aguri Suzuki (japán, Espo Larrousse) 1:23.545
24. Philippe Alliot (francia, Ligier) 1:23.550
25. Gabriele Tarquini (olasz, AGS) 1:23.801
26. Gregor Foitek (svájci, Monteverdi) 1:23.810
27. Yannick Dalmas (francia, AGS) 1:24.093
28. Satoru Nakajima (japán, Tyrrell) 1:24.336
29. David Brabham (ausztrál, Motor Racing Developement) 1:24.405
30. Jyrky Jarvi Lehto (finn, Monteverdi) 1:25.516
(folyt.köv.)



1990. augusztus 10., péntek 13:33


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Megkezdődött az 5. Magyar Nagydíj (5. rész)


Sokáig úgy tűnt, hogy az idén már két GP-második helyezést
szerző Alesi lesz a leggyorsabb az első időmérő edzésen is, de a
hajrában az osztrák Gerhard Berger és a brit Nigel Mansell is
túlszárnyalta.

    Alesi egyre-másra futotta az 1:20 percen belüli köröket, s
közben elsőként átlépte a 180 km/órás átlagsebességet is.

    A hajrá rendkívül izgalmasan alakult, előbb a Hungaroring
tavalyi edzéskirálya, az olasz Riccardo Patrese még csak
megközelítette Alesi teljesítményét, majd Mansell és Berger is
megelőzte a nagy jövő előtt álló francia versenyzőt. Közben az olasz
Nannini és a belga Thierry Boutsen is 1:20-on belülre került, így
összesen hat versenyzőnek sikerült nyolcvan másodpercnél rövidebb
idő alatt megtenni a 3968 méteres távot.

    A meglepetések közé sorolható, hogy sem az edzések császárának
tartott Senna, sem a professzornak titulált Prost nem került a
legjobb hat közé. De ez még nem jelent semmit, ez csak amolyan
,,részpozíció,,, hiszen szombaton újabb egy óra áll a pilóták
rendelkezésére, hogy javítsanak jelenlegi helyzetükön. (folyt.köv.)



1990. augusztus 10., péntek 14:38


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Megkezdődött az 5. Magyar Nagydíj (6. rész)


Az első időmérő edzés eredményei:

1. Gerhard Berger (osztrák, McLaren) 1:18.127
2. Nigel Mansell (brit, Ferrari) 1:18.739
3. Jean Alesi (francia, Tyrrell) 1:19.042
4. Alessandro Nannini (olasz, Benetton) 1:19.300
5. Riccardo Patrese (olasz, Williams) 1:19.419
6. Thierry Boutsen (belga, Williams) 1:19.619
7. Alain Prost (francia, Ferrari) 1:20.309
8. Ayrton Senna (brazil, McLaren) 1:20.389
9. Emanuele Pirro (olasz, Scuderia Italia) 1:21.070
10. Nelson Piquet (brazil, Benetton) 1:21.109
11. Derek Warwick (brit, Lotus) 1:21.154
12. Pierluigi Martini (olasz, Minardi) 1:21.242
13. Martin Donnelly (brit, Lotus) 1:21.324
14. Satoru Nakajima (japán, Tyrrell) 1:21.449
15. Ivan Capelli (olasz, Leyton House Racing) 1:21.512
16. Aguri Suzuki (japán, Espo Larrousse) 1:21.577
17. Andrea de Cesaris (olasz, Scuderia Italia) 1:21.675
18. Eric Bernard (francia, Espo Larrousse) 1:21.692
19. Stefano Modena (olasz, Motor Racing Developement) 1:22.024
20. Mauricio Gugelmin (brazil, Leyton House Racing) 1:22.198
21. Nicola Larini (olasz, Ligier) 1:22.584
22. Philippe Alliot (francia, Ligier) 1:22.701
23. Paolo Barilla (olasz, Minardi) 1:22.784
24. Michele Alboreto (olasz, Arrows) 1:22.909
25. Alex Caffi (olasz, Arrows) 1:22.986
26. Yannick Dalmas (francia, AGS) 1:23.116
27. Gabriele Tarquini (olasz, AGS) 1:23.827
28. David Brabham (ausztrál, Motor Racing Developement) 1:23.923
29. Gregor Foitek (svájci, Monteverdi) 1:24.361
(folyt.köv.)



1990. augusztus 10., péntek 15:23


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Megkezdődött az 5. Magyar Nagydij (7. rész)


Bernie Ecclestone, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA)
alelnöke, a Forma-1-es Konstruktőrök és Gyártók Szövetsége (FOCA)
elnöke péntek délután a Hungaroringen nemzetközi sajtótéjékoztatón
jelentette be, hogy Magyarországon az elkövetkezendő öt évben, tehát
1991 és 1995 között is lesznek F-1-es autós gyorsasági világbajnoki
futamok.

    A nagy befolyással biró brit sportvezető azt is hozzétette, hogy
egyelőre nem irtak alá semmiféle dokumentumot a magyar kormány
megbizott képviselőjével, Siklós Csaba közlekedési és hirközlési
miniszterrel, de uriemberek között a szóbeli egyezség egyenértékü az
irásos megállapodással. Siklós Csaba azt emelte ki, hogy nem a régi,
1985-ben aláirt szerződést hosszabbitják meg, hanem teljesen ujat
kötnek, olyant, ami mindkét fél számára előnyös. A miniszter
megerősitette, hogy a Hungaroring teljes egészében magyar
tulajdonban marad, a részvények 70 százaléka lesz az államé, 30
százalék pedig az érdekelt vállalatoké. A pályát hasznositásra
valószinüleg bérbeadják, mégpedig mindenképpen oly módon, hogy abban
maga Bernie Ecclestone is érdekelt legyen. Ecclestone ezzel
kapcsolatban megjegyezte: amennyiben a gazdaságosság ugy kivánja, a
Forma-1-en kivül más versenyeket is megszerez a Hungaroringnek.

    Azt már Kálnoki Kis Sándor, a minisztérium helyettes
államtitkára árulta el, hogy a tárgyalások május óta gyorsultak fel,
s a jól sikerült előkészitésnek köszönhetően hogy a
Siklós-Ecclestone találkozón rövid idő alatt megszülethetett az
egyezség.

    A hirek szerint a jövő évre tervezett előzetes Forma-1-es
versenynaptárban szintén augusztusi időponttal már szerepel is a
Magyar Nagydij. (folyt.köv.)



1990. augusztus 10., péntek 16:17


Vissza »


Megkezdődött az 5. Magyar Nagydij (8. rész)


Szombaton 10 órakor az ujabb másfélórás szabadedzéssel
folytatódik a program, majd 13 órakor következik a második időmérő
edzés, amely után kialakul a vasárnap 14 órakor kezdődő vb-futam
rajtsorrendje.

    A szervezők biznak abban, hogy már szombaton is több tizezren
lesznek kiváncsiak a csatározásokra. Jó jelnek tekintik, hogy
pénteken mintegy 15-18 ezren látogattak ki a Hungaroringre.+++

    x x x

    A szerkesztőségek figyelmébe

    -----------------------------
    E hirünk 3. részének (mtis4025) 3. bekezdését (Ugy tünik ...
könyvelhette el.)

    visszavonjuk, helyette az alábbi szöveget kérjük felhasználni:

    Meglepetésre a világbajnoki cimvédő francia Alain Prostnak be
kellett érnie a 9. legjobb időeredménnyel, a tavalyi magyarországi
futamon győztes brit Nigel Mansell pedig Alesi és a brazil Ayrton
Senna - ő eddig mindig dobogós volt a Hungaroringen, egyszer nyert,
háromszor pedig második lett - mögött a harmadik leggyorsabb kört
könyvelhette el.

A délelőtt krónikájához...



1990. augusztus 10., péntek 16:42


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
SZER-hallgató telefonja:

"Sándor Gábor beszélek, jónapot kivánok... adalék ahhoz,hogy miért nem bízunk, miért nem bízhatunk a Magyar Szocialista Munkáspártban. Beszámoló egy nyilvános vitáról. 89 február 25-ére az MSZMP árpádföldi szervezete meghívta az alternativ szervezeteket a nyilvános pártnapjukon rendezendő nyilvános vitára. Jelen volt az MSZMP 40 tagja, Kardosné helyi párttitkár, Mészáros kerületi elsőtitkár, Kis János Magyar Demokrata Fórum megbizott, Berényi Gábor Szabad Demokrata Szövetség megbízottja. Előjáták: Kis János MDT tag felkereste az SZDSZ megbízottját,hogy a helyi pártszervezet megbízottjai nála jártak és meghivták az alternativ szervezetek képviselőit egy nyilvános vitára. A vita Kardosné beszédével kezdődött, felkérte Mészáros első titkárt tartsa meg beszédét. Az első titkár elmondta, hogy a párt mit tett a kerületért az országért. Ezt az Árpádföldet, mint ő mondta a XVI.ker. Rózsadombjának is nevezik. Elmondta még, hogy szerinte a fiataloknak nem az utcákon kellene hőzöngeni, hanem értelmes mozgalmi munkát végezni, feladatokat keresni a maguk számára. Elmondta még, hogy szerinte a kommunisták nagyon sokat tetteK a kerület iparáért, igy például az Ikarusz Gyárért, amely gyárat csodálatosan modernizálták. Hosszú és lapos beszédéből nem idézek többet, mert nem érdemes..."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD