|
|
|
|
Üzleti ,,Ki kicsoda?,, a Szovjetunióban
|
Szántó András, az MTI tudósítója jelenti:
Moszkva, 1989. március 9. csütörtök (MTI-tud) - Ki kicsoda az európai üzleti és ipari világban? Ez a kiadvány a világ üzletemberei körében jó százezer példányban naponta forgatott kézikönyvnek számít. A most megjelent 1988/89-es kétkötetes kiadványban a nemzetközi üzleti világ képviselői már húsz szovjet cégről és annak vezetőiről is olvashatnak adatokat. Ebből az alkalomból tartottak csütörtökön Moszkvában sajtóértekezletet.
A kiadvány megjelentetésének magyar közreműködője is van a Hungexpo révén. A magyar vállalat szervezte a szovjet cégek jelentkezését és felvételét a kiadványba, s ő foglalkozik a szovjetunióbeli terjesztéssel is. Bevezetőként elhangzott, hogy a Szovjetunióban és a nemzetközi életben kibontakozó kedvező folyamatok lehetővé tették a szovjet vállalatok bekapcsolódását az európai üzleti kommunikációba. A kiadvány szerkesztési munkálatainak egyik vezetője, Wolfgang Knödel ludwigshafeni professzor elmondta: segíteni szándékoznak a szovjet partnereket a munkamegosztásba való bekapcsolódásban, a piacra való kilépésben. Knödel szavai beillettek egy marketingtanfolyam bevezető előadásának is. Több kérdés meg is erősítette az ,,alapfokú,, szeminárium szükségességét, hiszen az érdeklődők szavai nem egy esetben a marketing, az üzleti információ szerepével kapcsolatos komoly félreértéseket, hiányokat jeleztek. Knödel az alapos piaci ismeretek jelentőségéről beszélt, s megjegyezte, hogy a vállalatokról a kötetben található információk nem reklámcélokat szolgálnak, hanem az üzlethez használható lényeges adatokat kínálnak, elsősorban exporttevékenységet folytató vállalatoknak. A szovjet cégek bevonásával, illetve a kiadvány szovjetunióbeli terjesztésével információs hézagot kívánnak betölteni. Fehér Emil, a Hungexpo moszkvai irodájának vezetője elmondta, hogy egy-másfél évvel ezelőtt mintegy 200 szovjet vállalatot kerestek meg, kíván-e szerepelni a Ki Kicsodában, s milyen adatokkal. Összesen húsz vállalat mutatott készséget az együttműködésre. A nagy többség azzal zárkózott el a részvételtől, hogy a mostani átalakulások, változások miatt nem tudni, mi lesz sorsuk, tevékenységük 2-3 év múlva. - A kiadványban szereplő húsz vállalat - mondta Fehér Emil - a jövő bizonytalansága ellenére vállalta az információadást, éppen a jövő érdekében. +++
1989. március 9., csütörtök 18:31
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"(VALLTÖMŐ RICHÁRD) Jó napot! Csütörtök délelőtt, 10 óra 20 van, hallgatom a Kommentár Nélkül-t és nagyon ismerősnek tűnik. Ezt maximum egy vagy két héttel ezelőtt szóról-szóra ugyanígy leadták anélkül, hogy a műsor előtt akár csak egy szóval is utaltak volna arra, hogy ez ismétlés. Ez a hallgató becsapása, jó magyarul megmondva. Nagyon jellemző sajnos önökre a teljesen tekintet nélkül levés a hallgató kívánságaira, érdekeire. Hogyan lehet egy műsort változatlanul leközölni, azzal a látszattal, mintha új műsor lenne? Ez majdnem hogy csalásnak nevezhető. Amiről pedig most szólok, az nagyon dühített, amikor hallgattam, de nem akartam róla beszélni. Most bosszúból, mert így viselkedtek a Kommentár Nélkül-lel kapcsolatban, elmondom: Két héttel ezelőtt Dorogi Judit a trieszti, valamilyen politológiai vagy filozófiai kongresszuson interjút csinált Kende Péterrel, Molnár Miklóssal, stb. stb. Ilyen rossz minőségű felvételt még életemben nem hallottam. Még maguknál is ritkaság, pedig ez már akar valamit mondani. Mintha egy pályaudvar, vagy pedig egy nyilvános uszoda halljában vették volna fel, mellékzajok, szinte az érthetetlenségig. Minden második mondatot legalább nem lehetett megérteni, és mindehhez egy szó magyarázat, egy szó bocsánatkérés, semmi és ...(MEGSZAKAD)"
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|