Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 08.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER, Magyar híradó:

Március 15.

"Tamás Gáspár Miklóst kérdezem a budapesti telefonvonalon: Mi a véleménye erről a búfelejtőnek kínált közösködési szándékról? - Én azt hiszem, hogy közös ünneplésre nem az MSZMP-nek kellene bennünket hívnia - hanem legfeljebb mi hívhatnánk közös ünneplésre az MSZMP-t, ha kedvünk volna ehhez. Elvégre az MSZMP körülbelül 15 éves késéssel csatlakozik az ünnepléshez, és amint csatlakozik, máris ki akarja sajátítani. Ez egy kissé szerénytelen magatartás. Én még nagyon jól emlékezem a tavalyi március 15-re, amikor beszélvén az Országház előtt bennem volt a félelem, hogy az amit mondok, milyen hatással van 8 őrizetbe vett barátunkra, akik különféle fogházakban töltötték ezt a szép tavaszi napot. De nem elsősorban az elmúlt évek kellemetlen atrocitásairól van szó akkor, amikor elzárkózunk a kommunistákkal való közös ünnepléstől. Ennek a közös ünneplésnek nincsen semmi mondanivalója. Magyarországnak ma éppen arra van szüksége, hogy a különféle politikai erők elkülönüljenek egymástól, és láthatóvá váljanak."

Kísérleti Rogers-iskola Budapesten

1989. március 9., csütörtök - Hagyományos iskolai környezetben nehezen nevelhető-képezhető, magatartászavarokkal küzdő gyermekek számára szerveznek kísérleti iskolát Budapesten. A személyközpontú módszerrel dolgozó Rogers-iskolák mintájára létrejövő általános iskola előkészítésének munkálatai a közelmúltban kezdődtek meg.

A pszichológus és szociológus szakemberekből álló team arra
vállalkozik, hogy a normál képességű, de nehezen alkalmazkodó,
neurotikus, az általános iskolákban gyakran deviánssá váló gyermekek
számára olyan oktatást, nevelést nyújtson, amely személyiségi
állapotukhoz szorosan igazodó speciális fejlesztőprogramokra, a
hagyományostól eltérő tanár-diák kapcsolatra épít. E módszer lényegi
vonása: az iskolát nem elsősorban az információátadás színhelyének,
hanem a személyiségfejlesztés műhelyének tekinti. Feladva az oktatás
sajnos ma még általános tekintélyelvű és verbális jellegét, inkább
az empatikus megértés, a bizalom légkörét igyekszik megteremteni
úgy, hogy a tanár elsősorban tevékenység-szervező, a tanulási
folyamat serkentője legyen. Az elmélet kidolgozójáról, az amerikai
pszichológusról, Carl Rogersről elnevezett módszert világszerte sok
iskolában alkalmazzák, a szakemberek felkészítése, kiképzése
Európában is több helyen folyik.

    A hazánkban e módszerrel elsőként megszervezendő kísérleti
iskola programja alapvetően az általános iskolai nevelési-oktatási
tervre épül majd, s hasznosítja a különböző itthoni alternatív
programok elemeit is. A speciális fejlesztőprogramokban nagy
szerepet szán a különböző művészeteknek és a
szabadidő-tevékenységnek.

    Az egyéves előkészítési időszakban készül el a részletes
kísérleti program, kezdődik meg az itt tanítók felkészítése, továbbá
a nevelési tanácsadókkal együttműködve a tanulók kiválasztása, a
szülők felkészítése. Az iskola munkájához gyermekpszichiátert és
orvost is alkalmaznak majd.

    A tanítás az elképzelések szerint az 1990-91-es tanévben
kezdődik: a helyszínről a Fővárosi Tanáccsal már tárgyalnak a
szervezők. Az előkészítő és kutató munkához a Művelődési
Minisztérium mintegy 600 ezer forintos segítséget nyújt, s tervezik,
hogy az iskola működéséhez nemzetközi alapítványok, illetve hazai
vállalatok és intézmények támogatását is kérik. (MTI)


1989. március 8., szerda 21:15


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
III/III jelentés FKgP zászlóbontóról egy oldal


SZER-hallgató telefonja:

"FÉRFIHANG/ Kolontai, jónapot. Pesti szleng: pipa vagyok Lángh Juliára, hogy a HALLGATÓK FÓRUMÁBAN kihagyta a cimerrel kapcsolatos telefonüzenetem. Ugy a fórum, mint a Szép Zoltán műsor leghosszabban emigráns/problémájával foglalkozik. Közérdek ez kérem? Természetesen nagyon nehéz és még sokkal nehezebb lesz 12 millió munkanélkülit számontartó Nyugateurópába menedékjogot kapni. A "Ki az idegenkkel!" jelszavu Le Pen párt, Franciaországban és a hasonló mottót hangoztató republikánus párt nyugat-berlini átütő sikere után. Emigránsok, magyarul: bujdosók mellett már semmiféle politikus nem emel szót. A jobbszárnytól a balközépig már nem emel szót. És ami marad, az a szélsőséges baloldal, a kommunisták. Kérem én a Lángh Júliát, a cimerrel kapcsolatban üzenetemet vegye a műsorába, teljes egészében. Közérdek, nem az én kis privát problémám. A téma jó, nagy visszhangra számithat, dobja ki a labdát a pályára. A viszonthallásra."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD