|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Március 15.
"Tamás Gáspár Miklóst kérdezem a budapesti telefonvonalon: Mi a
véleménye erről a búfelejtőnek kínált közösködési szándékról?
- Én azt hiszem, hogy közös ünneplésre nem az MSZMP-nek kellene
bennünket hívnia - hanem legfeljebb mi hívhatnánk közös ünneplésre
az MSZMP-t, ha kedvünk volna ehhez. Elvégre az MSZMP körülbelül 15
éves késéssel csatlakozik az ünnepléshez, és amint csatlakozik,
máris ki akarja sajátítani. Ez egy kissé szerénytelen magatartás.
Én még nagyon jól emlékezem a tavalyi március 15-re, amikor
beszélvén az Országház előtt bennem volt a félelem, hogy az amit
mondok, milyen hatással van 8 őrizetbe vett barátunkra, akik
különféle fogházakban töltötték ezt a szép tavaszi napot. De nem
elsősorban az elmúlt évek kellemetlen atrocitásairól van szó akkor,
amikor elzárkózunk a kommunistákkal való közös ünnepléstől. Ennek a
közös ünneplésnek nincsen semmi mondanivalója. Magyarországnak ma
éppen arra van szüksége, hogy a különféle politikai erők
elkülönüljenek egymástól, és láthatóvá váljanak."
|
|
|
|
|
|
|
Kísérleti Rogers-iskola Budapesten
|
1989. március 9., csütörtök - Hagyományos iskolai környezetben nehezen nevelhető-képezhető, magatartászavarokkal küzdő gyermekek számára szerveznek kísérleti iskolát Budapesten. A személyközpontú módszerrel dolgozó Rogers-iskolák mintájára létrejövő általános iskola előkészítésének munkálatai a közelmúltban kezdődtek meg.
A pszichológus és szociológus szakemberekből álló team arra vállalkozik, hogy a normál képességű, de nehezen alkalmazkodó, neurotikus, az általános iskolákban gyakran deviánssá váló gyermekek számára olyan oktatást, nevelést nyújtson, amely személyiségi állapotukhoz szorosan igazodó speciális fejlesztőprogramokra, a hagyományostól eltérő tanár-diák kapcsolatra épít. E módszer lényegi vonása: az iskolát nem elsősorban az információátadás színhelyének, hanem a személyiségfejlesztés műhelyének tekinti. Feladva az oktatás sajnos ma még általános tekintélyelvű és verbális jellegét, inkább az empatikus megértés, a bizalom légkörét igyekszik megteremteni úgy, hogy a tanár elsősorban tevékenység-szervező, a tanulási folyamat serkentője legyen. Az elmélet kidolgozójáról, az amerikai pszichológusról, Carl Rogersről elnevezett módszert világszerte sok iskolában alkalmazzák, a szakemberek felkészítése, kiképzése Európában is több helyen folyik. A hazánkban e módszerrel elsőként megszervezendő kísérleti iskola programja alapvetően az általános iskolai nevelési-oktatási tervre épül majd, s hasznosítja a különböző itthoni alternatív programok elemeit is. A speciális fejlesztőprogramokban nagy szerepet szán a különböző művészeteknek és a szabadidő-tevékenységnek. Az egyéves előkészítési időszakban készül el a részletes kísérleti program, kezdődik meg az itt tanítók felkészítése, továbbá a nevelési tanácsadókkal együttműködve a tanulók kiválasztása, a szülők felkészítése. Az iskola munkájához gyermekpszichiátert és orvost is alkalmaznak majd. A tanítás az elképzelések szerint az 1990-91-es tanévben kezdődik: a helyszínről a Fővárosi Tanáccsal már tárgyalnak a szervezők. Az előkészítő és kutató munkához a Művelődési Minisztérium mintegy 600 ezer forintos segítséget nyújt, s tervezik, hogy az iskola működéséhez nemzetközi alapítványok, illetve hazai vállalatok és intézmények támogatását is kérik. (MTI)
1989. március 8., szerda 21:15
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés FKgP zászlóbontóról egy oldal
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Kolontai, jónapot. Pesti szleng: pipa vagyok Lángh Juliára, hogy a HALLGATÓK FÓRUMÁBAN kihagyta a cimerrel kapcsolatos telefonüzenetem. Ugy a fórum, mint a Szép Zoltán műsor leghosszabban emigráns/problémájával foglalkozik. Közérdek ez kérem? Természetesen nagyon nehéz és még sokkal nehezebb lesz 12 millió munkanélkülit számontartó Nyugateurópába menedékjogot kapni. A "Ki az idegenkkel!" jelszavu Le Pen párt, Franciaországban és a hasonló mottót hangoztató republikánus párt nyugat-berlini átütő sikere után. Emigránsok, magyarul: bujdosók mellett már semmiféle politikus nem emel szót. A jobbszárnytól a balközépig már nem emel szót. És ami marad, az a szélsőséges baloldal, a kommunisták. Kérem én a Lángh Júliát, a cimerrel kapcsolatban üzenetemet vegye a műsorába, teljes egészében. Közérdek, nem az én kis privát problémám. A téma jó, nagy visszhangra számithat, dobja ki a labdát a pályára. A viszonthallásra."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|