|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Magyar híradó:
Március 15.
"Tamás Gáspár Miklóst kérdezem a budapesti telefonvonalon: Mi a
véleménye erről a búfelejtőnek kínált közösködési szándékról?
- Én azt hiszem, hogy közös ünneplésre nem az MSZMP-nek kellene
bennünket hívnia - hanem legfeljebb mi hívhatnánk közös ünneplésre
az MSZMP-t, ha kedvünk volna ehhez. Elvégre az MSZMP körülbelül 15
éves késéssel csatlakozik az ünnepléshez, és amint csatlakozik,
máris ki akarja sajátítani. Ez egy kissé szerénytelen magatartás.
Én még nagyon jól emlékezem a tavalyi március 15-re, amikor
beszélvén az Országház előtt bennem volt a félelem, hogy az amit
mondok, milyen hatással van 8 őrizetbe vett barátunkra, akik
különféle fogházakban töltötték ezt a szép tavaszi napot. De nem
elsősorban az elmúlt évek kellemetlen atrocitásairól van szó akkor,
amikor elzárkózunk a kommunistákkal való közös ünnepléstől. Ennek a
közös ünneplésnek nincsen semmi mondanivalója. Magyarországnak ma
éppen arra van szüksége, hogy a különféle politikai erők
elkülönüljenek egymástól, és láthatóvá váljanak."
|
|
|
|
|
|
|
Vasút a föld alatt
|
London, 1989. március 8. szerda (Reuter) - Mérsékelt megelégedéssel fogadták brit környezetvédők és a szigetország dél-keleti vidékének lakosai a Brit Államvasútak sajtó által kiszivárogtatott tervét, miszerint követeléseiknek eleget téve a föld alá süllyeszti a London és a La Manche csatorna közötti 100 kilométeres vasúti pálya csaknem kétharmadát.
A környezetvédők az élővilág épségét, míg a környékbeli lakosok falvaikat, házaikat féltették a felszíni vasútvonaltól. Az ökológusok mindazonáltal nincsenek teljesen megnyugodva; most azt mondják, hogy a mélybe süllyesztett pálya megbonthatja a föld alatti vízháztartás egyensúlyát, s árthat a felszíni élővilágnak is. A Brit vasutak mintegy 3,5 milliárd dollárt költ arra, hogy a La Manche-alagút elkészültéig korszerű, nagysebességű vasúti összeköttetést létesítsen London és a tengerpart között. A London-Párizs szupervasút franciaországi szakasza a felszínen fút majd. Míg a brit oldalon ugyanis a falvak lerombolásától tartanak, addig a csatorna túlpartján a viszonylag szegénynek számító térség lakóközösségei valósággal versengenek a szupervasút odacsalogatásában: ők gazdasági fellendülést várnak az új, fontos közlekedési útvonaltól. +++
1989. március 8., szerda 20:43
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés FKgP zászlóbontóról egy oldal
SZER-hallgató telefonja:
"FÉRFIHANG/ Kolontai, jónapot. Pesti szleng: pipa vagyok Lángh Juliára, hogy a HALLGATÓK FÓRUMÁBAN kihagyta a cimerrel kapcsolatos telefonüzenetem. Ugy a fórum, mint a Szép Zoltán műsor leghosszabban emigráns/problémájával foglalkozik. Közérdek ez kérem? Természetesen nagyon nehéz és még sokkal nehezebb lesz 12 millió munkanélkülit számontartó Nyugateurópába menedékjogot kapni. A "Ki az idegenkkel!" jelszavu Le Pen párt, Franciaországban és a hasonló mottót hangoztató republikánus párt nyugat-berlini átütő sikere után. Emigránsok, magyarul: bujdosók mellett már semmiféle politikus nem emel szót. A jobbszárnytól a balközépig már nem emel szót. És ami marad, az a szélsőséges baloldal, a kommunisták. Kérem én a Lángh Júliát, a cimerrel kapcsolatban üzenetemet vegye a műsorába, teljes egészében. Közérdek, nem az én kis privát problémám. A téma jó, nagy visszhangra számithat, dobja ki a labdát a pályára. A viszonthallásra."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|