|
|
|
|
|
|
|
|
Amerika Hangja, Esti híradó:
Új magyar címer
"Egy tudósokból álló bizottság fésülte át a levéltárat
alternatívákat keresve - valamit, ami erőteljesen kihangsúlyozza a
magyar történelmet. Magyarország - ajánlották végülis a szakértők -
egy, a korábbi királyi címeréhez kell, hogy visszatérjen, vagy
pedig a Kossuth-címerhez, amely az 1848-as Ausztria elleni
szabadságharcban született.
Múlt héten a kommunista párt áldását adta mindkét ajánlatra. A
parlament hamarosan napirendjére tűzi az ügyet, és valószínűleg
népszavazás útján döntik majd el. Mindez része a jelen
nosztalgiának, amelyet a magyarok éreznek a 4 évtizedes kommunista
uralom előtti idők iránt. Ez részben magyarázata annak a lázas
izgalomnak is, amely dr. Ottó von Habsburg, az utolsó magyar király
legidősebb fiának budapesti látogatását övezte.
A két javasolt címer majdnem teljesen azonos, azzal a különbséggel,
hogy szent István koronája díszíti a királyi címert, ami a Kossuth-
címerről hiányzik. A különbség tehát a republikánus és a
monarchikus gondolatpárosítás különbsége."
|
|
|
|
|
|
|
Terjed Madonna pepsi-botránya
|
New York, 1989. március 6. hétfő (MTI-Reuter) - Úgy tűnik, túlságosan is nagy reklámot sikerült csapnia önmaga számára a Pepsi Cola cégnek Madonna legújabb videoclipje révén. Annyira, hogy a vállalat már ki is akarja vonni a forgalomból a műsort, tekintettel arra, hogy kissé sikamlóssá, sőt botrányossá kerekedett a vállalkozás.
A videoclip - enyhén szólva - felzaklatta az egyházi köröket, s ez nem véletlen: a ,,Like a prayer,, című szám képsorai ugyanis az olasz származású amerikai popsztárt lenge öltözetben ábrázolják, amint egy pappal égő keresztek között táncol, és megcsókolja egy szent szobrának a lábát. S hogy a hatást fokozzák, Madonna kezén megjelennek Krisztus stigmái is. A felháborodás első hullámai olasz katolikus körökben csaptak a magasba, de várható, hogy a világ más tájain sem hagyják szó nélkül e két téma ilyen formában történt párosítását. Így a Pepsi Cola cégnek sem érdeke tovább feszíteni a húrt. A vállalat szóvivője jelezte: le akarják venni a műsorról a clipet. ,,Nem feladatunk cenzúrázni, de jogunk van meghatározni, hogy milyen műsorral reklámozzuk magunkat,, - mondta. Madonna tehát nem a legalkalmasabb cégér a világhírű üditőital számára. A Pepsi Cola valószínűleg még idejében szabadul meg e ,,tehertől,, , hiszen az énekesnő új albumának többi számában is hasonló módon keveredik a vallás témája a pikáns szexuális tartalommal. +++
1989. március 6., hétfő 07:08
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
SZER-hallgató telefonja:
"...annakidején, Budapesten a Független Kisgazdapárt azt az emlékezetes választási győzelmet aratta, ott szorongtam magam is diákfejjel a Kossuth Lajos-utca és a Semmelweiss utca sarkánál, a Kisgazdapárt székháza előtti mintegy 10-20 ezres tömegben "Halljuk Tildyt, halljuk Tildyt" - zúgta hosszú a percekig az ujjongó tömeg, remélve, hogya mindent eldöntő választási eredmény birtokában, Tildy állástfoglal, nyilatkozik és végre előáll energikus tervekkel, igényekkel, ő azonban nem jelent meg, a tömeg hiába követelte. Leírhatatlan volt a csalódás a tömegben, ugy széledtek el, mint egy nyáj, mely nem találja pásztorát. S most, mi történik Budapesten? - kommunista zabla-próba. Az MSZMP konzultálta az alternativ mozgalmak vezetőit, hogy megtudja, kivel, milyen módon tud majd együttműködni, avagy nem kivan majd együttműködni és igy ő maradhat továbbra is az, aki mindegyik újonnan alakult szervezet szájába irányitó zablát kivan helyezni, melyet a közvetlen pártgyeplő irányit és ha kell, fékez majd."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|