Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 05.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
BBC, Panoráma:

Haraszti Miklós cikke

"Budapesten, Varsóban és Prágában végül kudarcot vallottak azok a rezsimek, melyek elfojtották a korábbi demokratizálási kísérleteket. Ezeknek az országoknak a társadalmai készek a demokráciára, és független politikai mozgalmak által nyugati típusú jogokat követelnek, ugyanakkor gazdaságilag erősen függnek a Nyugattól. A bejelentett szovjet csapatkivonások nem oldják meg a problémát. A lépést sokkal inkább a Nyugatnak szánták. A Vörös Hadsereg így támadóból megszálló jellegűvé válik. Moszkva azt reméli, hogy a megkönnyebbült nyugat-európai országok nem bánják majd, ha a szovjetek stabilizálják az engedetlen kelet-európai országokat. Ez a "területet békéért" elv gorbacsovi verziója és a Brezsnyev- doktrína legutóbbi kiadása. Ez azonban téves elgondolás, és a Nyugat rossz szolgálatot tesz Gorbacsovnak, ha ezt elhallgatja előle."

95 millió dolláros világbanki hitel a magyar közlekedés gyógyítására (1. rész)

1989. július 11., kedd - A napokban aláírt megállapodás értelmében a Világbank 95 millió dollár kölcsönt nyújt hazánknak közlekedésfejlesztési célokra. A 15 éves lejáratú, kedvező kamatozású hitelt négyféle ,,csomagban,, lehet felhasználni.

A közúti fejlesztésekre fordítható 53,8 millió dollárból az
M0-ás autóút következő - az M1-es autópálya és a 6-os főút közötti -
szakaszának megépítésére használnak fel jelentős hányadot. Várhatóan
1994-ben lesz kész ez az útszakasz, amely lehetővé teszi, hogy a
Hegyeshalom-Budapest-Röszke vonalon áthúzódó transzeurópai útvonal
elkerülje a főváros belső részeit. Ebből a keretből útkarbantartó,
tengelysúly- és minőségellenőrző berendezéseket szereznek be. Ennek
a keretnek a terhére készül egy folyamhajózással, illetve
kikötőbővítéssel foglalkozó tanulmány is, 25 millió dollárt pedig a
magyarországi utak burkolatának megerősítésére, az útrehabilitációs
programra fordítanak.

    A Budapesti Közlekedési Vállalat fejlesztésére 3 millió dollár
szolgál, ebből egyebek között korszerű forgalomirányító rendszert
vezetnek be, s átalakítják a vállalati szervezetet.

    A Hungarocamion 6,1 millió dollárral részesedik a világbanki
hitelből; integrált számítógépes információs rendszert állítanak
üzembe, és tranzitelosztó raktár berendezéseit vásárolják meg.

    A MÁV 25 millió dollárt kap a világbanki kölcsönből korszerű
szállításirányítási információs rendszerének kiépítésére, az ehhez
szükséges berendezések, szoftverek beszerzésére, valamint
sínfelújító üzem építésére, s felszerelésére, továbbá
pályakarbantartó és -építő gépek vásárlására.

    A hitel további, valamivel több mint 7 millió dolláros része fel
nem osztott tartalék-keretként szolgál.

    A hitelmegállapodást követően a lehető legrövidebb időn belül
kiírják a nemzetközi pályázatokat, amelyeken bárki részt vehet. A
megbízásokat azok a vállalatok nyerik el, amelyek a legkedvezőbb
feltételekkel, megfelelő garanciák nyújtása mellett vállalkoznak a
feladatok elvégzésére. Egyébként a világbanki hitelből
megvalósítandó program befejezési határideje 1994 december vége, s a
kölcsön lehívásának végső időpontja 1995. június 30-a. (folyt.köv.)


1989. július 11., kedd 14:48


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- Nagy Tamás 87o-lo6: A tegnap esti TV-müsorral kapcsolatban, a kézlátás témájáról szeretnék Déri Jánossal beszélni. - 362-551: Miért nem végeznek közvéleménykutatást, hogy kit szeretnénk látni a bemondó mellett, mint vendég. Ipper Pált és Rózsa Péter semmiképpen nem, de dr. Bőzsöny Ferencet, Havas Henriket, Forró Tamást, értelmes embereket szeretnénk látni és hallani. Bár az említett urakat a rádióban hallom nagy szeretettel, de akkor Aigner Szilárd hogyan kerül oda, ő meteorológus. Második észrevételem, nincs a TV-nek pénze, hogy herendi lámpát tegyenek ehelyett a borzalmas fekete lámpa helyett? Osztályon felüli temetésre emlékeztet. Harmadik észrevételem, 1987. Húsvét hétfőjén az Erkel Színházban a TV jelen volt a Placidó Domingó előadásában az Aida felvételén, melyet még ugyanazon a héten le is vetítettek a TV-ben. Lehetne újra látni ezt a szuperelőadást? Vagy Verdi Requiem-jét. Búcsúzóul köszönöm a csodálatos élményt, Puccini Manon Lescaut és a Rosszul őrzött lány vetítését. - 2o6-897: A Európa zenéjét szeretném hallani."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD