Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › március 05.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
BBC, Panoráma:

Haraszti Miklós cikke

"Budapesten, Varsóban és Prágában végül kudarcot vallottak azok a rezsimek, melyek elfojtották a korábbi demokratizálási kísérleteket. Ezeknek az országoknak a társadalmai készek a demokráciára, és független politikai mozgalmak által nyugati típusú jogokat követelnek, ugyanakkor gazdaságilag erősen függnek a Nyugattól. A bejelentett szovjet csapatkivonások nem oldják meg a problémát. A lépést sokkal inkább a Nyugatnak szánták. A Vörös Hadsereg így támadóból megszálló jellegűvé válik. Moszkva azt reméli, hogy a megkönnyebbült nyugat-európai országok nem bánják majd, ha a szovjetek stabilizálják az engedetlen kelet-európai országokat. Ez a "területet békéért" elv gorbacsovi verziója és a Brezsnyev- doktrína legutóbbi kiadása. Ez azonban téves elgondolás, és a Nyugat rossz szolgálatot tesz Gorbacsovnak, ha ezt elhallgatja előle."

Átadták az M5-ös autóút Örkény-Kecskemét közti szakaszát (1. rész)

1989. július 10., hétfő - Ünnepélyes keretek között megnyitották a forgalom előtt az M5-ös autóut Örkény-Lajosmizse-Kecskemét közötti szakaszát.

A 22 kilométer hosszúságú új félautópálya szakasszal 340
kilométerre növekedett hazánk gyorsforgalmi úthálózata. A kapcsolódó
beruházásokkal együtt több mint félmilliárd forint költséggel elkészült új
autóutat Derzsi András közlekedési, hírközlési és építésügyi miniszter avatta
fel.
Beszédében, illetve az átadást követő sajtótájékoztatón
hangsúlyozta: ha komolyan gondoljuk, hogy Európa részeivé akarunk
válni, sűrgős változtatásokra van szükség az elmaradott hazai
infrastrukturán belül is legelmaradottabb közúthálózat
fejlesztéséért. Vállalkozói szemléletűvé kell tenni az ágazat
irányítását és fel kell tárni az összes hazai és külföldi forrást.
Ez a munka már elkezdődött. A tárca képviselői világbanki
megállapodást kötöttek, miszerint ez évtől öt éven át évi 10 millió
dollár hitelt kapunk az úthálózat fenntartására. Ugyancsak a
napokban történt egy újabb világbanki megállapodás, 95 millió dollár
értékben; a pénz jelentős része az M0-ás autópálya továbbépítését
célozza.

    Az idén létrehozott útalap becslés szerint évi 4 millárd
forinttal növelheti az utak építésére, korszerűsítésére fordítható
összeget. Ez azonban kevés. A minisztérium arra a törekszik, hogy az
üzemanyagból és autóeladásokból származó állami bevétel egy
meghatározott hányada egyszer s mindenkorra kerüljön be az útalapba,
amelynek felhasználását a Parlament illetve a nyilvánoság
segítségével a lakoság széles rétege ellenőrizhetné. (folyt. köv.)


1989. július 10., hétfő 15:01


Vissza » A hírhez kapcsolódik »


Átadták az M5-ös autóút Örkény-Kecskemét közti szakaszát (2. rész)

A részletes tervek és a rendelkezésre álló pénz ismeretében ez
év második felében dől el, hogy a nemzetközi autópálya milyen
irányban épül tovább. Az M5-ös kecskeméti elkerülő szakaszának
mintegy harminc kilométer hosszuságú kiépítésére egyelőre nincs
lehetőség. Az eredeti - 1996 utáni - időpontot azonban mindenképpen
előrébb kell hozni. Addig is - a Bács-Kiskun Megyei Tanács és
Kecskemét város jelentős anyagi hozzájárulásával - a város belső
körútjait korszerűsítik; az egyeztetett ütemterv szerint a munkák
megkezdődtek. A győri elkerülő szakasz előkészítő munkái viszont már
javában tartanak. Jelenleg már a nyomvonalat pontosítják, ez év
végére, jövő év elejére készül el a végleges terv, s az átadásra
1993-94-ben lehet számítani. Ugyanez mondható el a tatabányai
elkerülő szakasz előkészületeiről is. (MTI)


1989. július 10., hétfő 15:08


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- Nagy Tamás 87o-lo6: A tegnap esti TV-müsorral kapcsolatban, a kézlátás témájáról szeretnék Déri Jánossal beszélni. - 362-551: Miért nem végeznek közvéleménykutatást, hogy kit szeretnénk látni a bemondó mellett, mint vendég. Ipper Pált és Rózsa Péter semmiképpen nem, de dr. Bőzsöny Ferencet, Havas Henriket, Forró Tamást, értelmes embereket szeretnénk látni és hallani. Bár az említett urakat a rádióban hallom nagy szeretettel, de akkor Aigner Szilárd hogyan kerül oda, ő meteorológus. Második észrevételem, nincs a TV-nek pénze, hogy herendi lámpát tegyenek ehelyett a borzalmas fekete lámpa helyett? Osztályon felüli temetésre emlékeztet. Harmadik észrevételem, 1987. Húsvét hétfőjén az Erkel Színházban a TV jelen volt a Placidó Domingó előadásában az Aida felvételén, melyet még ugyanazon a héten le is vetítettek a TV-ben. Lehetne újra látni ezt a szuperelőadást? Vagy Verdi Requiem-jét. Búcsúzóul köszönöm a csodálatos élményt, Puccini Manon Lescaut és a Rosszul őrzött lány vetítését. - 2o6-897: A Európa zenéjét szeretném hallani."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD