|
|
|
|
Moszkvai napok Budapesten (2. rész)
|
A moszkvai filmművész-delegáció a Szovjet Kultúra és Tudomány Házában sajtótájékoztatón találkozott az újságírókkal. Rolan Bikov, a küldöttség vezetője beszélt arról, hogy a szovjet filmművészet a változás korát éli; különösen a dokumentumfilm területén zajlik erőteljes megújulás. E műfajt a peresztrojka és a glasznoszty jegyében olykor bátrabb, szókimondóbb fogalmazás jellemzi, mint a megújult szovjet sajtót. Elmondotta azt is, hogy a Budapestre érkezett öt film - amelynek bemutatása megelőzi a moszkvai premiert - csupán ízelítőt nyújt a témaköröket rendkívül széles skálán megújító törekvésekről. Tájékoztatott arról is, hogy stúdiója, a Junoszty első alkalommal hív meg külföldi vendégrendezőt, Erdőss Pál személyében. A sajtótájékoztató vendége volt Mihail Juzovszkij rendező, valamint Sej-haj kutyabaj című filmjének két női főszereplője, Marina Jakovleva és Jelena Szanajeva. A filozofikus mesetörténetet csütörtökön délután 4 órakor láthatják az érdeklődők a Puskin moziban. Jelena Szanajeva - aki két évvel ezelőtt már vendége volt Budapestnek ugyanezen a rendezvényen - meglepetéssel teli örömének adott hangot, hogy nagymértékben megnövekedett a magyar közönség érdeklődése a szovjet filmek iránt. Úgy vélte: a változás a szovjet film megújulásán túl annak is köszönhető, hogy ma már sokkal nagyobb és igényesebb a szűrés a baráti országok filmjeinek átvételekor. Hagyományok és új törekvések címmel hat moszkvai művész alkotásaiból nyílt kiállítás a Budapest Galéria Szabadsajtó úti kiállítótermében. A tárlat résztvevőinek nincs közös programja. Valentyina Apuhtyina fa- és fémkompozícióit a forma, a szín és a tér kölcsönhatásának kutatása jellemzi. Nyikolaj Zseltusko képeinek fő témája az észak-orosz falu. Annamuhamed Zaripov festményeit a keleti művészet ihletése hatja át. Ljudmilla Szosinszkaja plasztikái a szerzőnek a környező világ szépségei iránti rajongásáról tanúskodnak. Larissza Naumova színgazdag festészete az élet örömeit és tragédiáit fogalmazza meg. Viktor Szkalkin művein elsősorban a közhelyek elutasítása érződik. A kiállítás - amelyet Zsigmond Attila, a Budapest Galéria főigazgatója és Mihail Ivanov, a Szovjet Képzőművész Szövetség moszkvai szervezetének titkára nyitott meg - április 19-ig tekinthető meg. (folyt.köv.)
1989. április 5., szerda 18:43
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
"- Nagy Tamás 87o-lo6: A tegnap esti TV-müsorral kapcsolatban, a kézlátás témájáról szeretnék Déri Jánossal beszélni.
- 362-551: Miért nem végeznek közvéleménykutatást, hogy kit szeretnénk látni a bemondó mellett, mint vendég. Ipper Pált és Rózsa Péter semmiképpen nem, de dr. Bőzsöny Ferencet, Havas Henriket, Forró Tamást, értelmes embereket szeretnénk látni és hallani. Bár az említett urakat a rádióban hallom nagy szeretettel, de akkor Aigner Szilárd hogyan kerül oda, ő meteorológus. Második észrevételem, nincs a TV-nek pénze, hogy herendi lámpát tegyenek ehelyett a borzalmas fekete lámpa helyett? Osztályon felüli temetésre emlékeztet. Harmadik észrevételem, 1987. Húsvét hétfőjén az Erkel Színházban a TV jelen volt a Placidó Domingó előadásában az Aida felvételén, melyet még ugyanazon a héten le is vetítettek a TV-ben. Lehetne újra látni ezt a szuperelőadást? Vagy Verdi Requiem-jét. Búcsúzóul köszönöm a csodálatos élményt, Puccini Manon Lescaut és a Rosszul őrzött lány vetítését.
- 2o6-897: A Európa zenéjét szeretném hallani."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|