|
|
|
|
Folytatódik a XXI. Magyar Filmszemle
|
1989. február 4., szombat - Az első igazi versenynappal folytatódott szombaton a XXI. Magyar Filmszemle a Budapest Kongresszusi Központban.
A délelőtti óráktól az éjszakába nyúlóan párhuzamos vetítéseken peregtek a filmek a Kongresszusi Központ három termében. Két korábban már játszott alkotás - Szabó István Hanussenje és Xantus János Rock-térítője - mellett nyolc ősbemutatót láthatott a közönség, nem számítva az információs szekcióban szereplő Balázs Béla Stúdiós alkotásokat. Az ősbemutatók sorát a Mozgókép Innovációs Társulás Hat bagatell című összeállítása nyitotta. Pályájukat a hetvenes évek elején kezdő rendezők egy-egy rövidfilmjét fűzte össze Fehér György, képet adva ezzel egy markáns arculatú filmes generáció gondolkodásmódjáról. Több dokumentumfilm-bemutató is szerepelt a szombati programban. Magyar József Lenullázott légió című munkájában szívrohamot túlélő embereket szólaltat meg, s tágabb értelemben azt vizsgálja, mennyit ér valójában társadalmunkban az ember - mennyit ér egészségesen, és mennyit, ha beteg. Nagy várakozás előzte meg Ember Judit 1982-ben forgatott három órás dokumentumfilmjének, a Pócspetrinek vetítését. A hét esztendeig ,,pihentetett,, alkotás a szabolcsi községben, Pócspetrin 1948-ban, az egyházi iskolák államosítása kapcsán történt, tragikus végű eseményeket térképezi fel, s egyúttal megvilágítja az egyik első koncepciós per-sorozat hátterét. Két elsőfilmes rendező is bemutatkozott a szemle második napján: Szobolits Béla Makacs álmok című dokumentumfilmjével, Enyedi Ildikó Az én XX. századom című, sajátos hanvételű alkotásával jelentkezett a fiatal filmkészítő nemzedék képviseletében. Az esti órákban pergett - nagy érdeklődés mellett - Gazdag Gyula Túsztörténet, Tímár Péter Mielőtt befejezi röptét a denevér és Ács Miklós Éhes ingovány című filmje. Gazdag Gyula Végh Antal nemrégiben megjelent Könyörtelenül című regénye nyomán forgatta fordulatos, krimiszerű izgalmakat sem nélkülöző alkotását. Tímár Péter egy családban elszabaduló ösztönök tragédiába torkollását elemzi új filmjében. Ács Miklós - aki még amatőrfilmesként vált ismertté - első hivatalos filmgyártásban készült munkájában négy fiatal lány sorsát követi nyomon. Történetükbe sajátos módon ötvöződik az 1986-os szépségkirálynő tragikus halála, a punkzenekarok világa, és - mintegy háttérként - a videóról áradó pornó- és horrorhullám. (MTI)
1989. február 4., szombat 20:03
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
"- Nagy Tamás 87o-lo6: A tegnap esti TV-müsorral kapcsolatban, a kézlátás témájáról szeretnék Déri Jánossal beszélni.
- 362-551: Miért nem végeznek közvéleménykutatást, hogy kit szeretnénk látni a bemondó mellett, mint vendég. Ipper Pált és Rózsa Péter semmiképpen nem, de dr. Bőzsöny Ferencet, Havas Henriket, Forró Tamást, értelmes embereket szeretnénk látni és hallani. Bár az említett urakat a rádióban hallom nagy szeretettel, de akkor Aigner Szilárd hogyan kerül oda, ő meteorológus. Második észrevételem, nincs a TV-nek pénze, hogy herendi lámpát tegyenek ehelyett a borzalmas fekete lámpa helyett? Osztályon felüli temetésre emlékeztet. Harmadik észrevételem, 1987. Húsvét hétfőjén az Erkel Színházban a TV jelen volt a Placidó Domingó előadásában az Aida felvételén, melyet még ugyanazon a héten le is vetítettek a TV-ben. Lehetne újra látni ezt a szuperelőadást? Vagy Verdi Requiem-jét. Búcsúzóul köszönöm a csodálatos élményt, Puccini Manon Lescaut és a Rosszul őrzött lány vetítését.
- 2o6-897: A Európa zenéjét szeretném hallani."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|