|
|
|
|
Osztrák-magyar autóbiztosítási együttműködés
|
Sebestyén Tibor, az MTI tudósítója jelenti:
Bécs, 1989. március 2. csütörtök (MTI-tud) - A Hungária Biztosító és az osztrák Wiener Sta:dtische biztosítótársaság gépkocsi-kárrendezési együttműködési megállapodásának életbelépte alkalmából a két cég képviselői közös sajtóértekezletet tartottak csütörtökön Bécsben.
Uzonyi Tamás, a budapesti és Siegfried Sellitsch, a bécsi biztosító intézet vezérigazgatója bejelentette: március 1-től cégeik szorosan együttműködnek a magyar és az osztrák autósok kötelező-, casco- és úgynevezett jogvédelmi biztosításaival összefüggő kárrendezési ügyek intézésében. Az erről kötött megállapodás fő célja, hogy a balesetet szenvedő gépkocsitulajdonosok számára mindkét országban egységes és az eddiginél egyszerűbb, gyorsabb legyen a kárrendezési szolgáltatás. Az együttműködést nem utolsósorban az tette szükségessé, hogy a két ország közötti turistaforgalom gyors növekedése folytán emelkedett a magyar autósokkal Ausztriában, és az osztrákokkal Magyarországon történt balesetek és biztosítási kárügyek száma. A Hungáriánál például 1987-ben 3600, tavaly pedig mar 5200 olyan magyarországi vagy ausztriai káreset fordult elő, amelynek osztrák résztvevője is volt. A két biztosító intézmény az együttműködési megállapodás alapján azt tervezi, hogy a magyar és osztrák biztosítottak kárügyeinek intézésébe fiókhálózatát is bekapcsolja, továbbá a Hungária Bécsben, a Wiener Sta:dtische pedig Budapesten ügyfélszolgálati irodát létesít a kárrendezés zavartalanabb és színvonalasabb lebonyolítására. A sajtótájékoztatón érdekes adatok hangzottak el azokról a balesetekről, amelyek a két országban történnek, s amelyeknek egyaránt részesei magyarok és osztrákok. Mint közölték, a Magyar- országon történt baleseteket körülbelül fele-fele arányban okozzák magyarok és osztrákok, az ausztriai balesetekben viszont 70 százalék a magyarok aránya. Magyar földön közlekedve az osztrák autóvezetők gyakran vétkesek gyorshajtásban, ráfutásban, néha ittasságban, továbbá hajlamosak figyelmen kívül hagyni a vadveszélyt, az úthibákat, a kivilágítatlanul közlekedő egyszerűbb járművek okozta balesetveszélyt. A magyar autósok ausztriai baleseteinek egy jelentős része azért következik be, mert nem adják meg az elsőbbséget, szabálytalanul kanyarodnak balra, s nem eléggé számolnak az osztrák autóknál rendszerint öregebb, lassúbb kocsijaik fékezési, gyorsulási és egyéb hátrányos adottságaival. +++
1989. március 2., csütörtök 18:02
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés FKgP Dr Boros interjúról egy oldal
MTV2 nézői telefonok
"- A társasági adót, most végül is március 2o-ig kell beadni, vagy február 2o.-ig, mert az adóiven kétféle dátom vqlt. Nem érti miért utólag vetitenek ilyet, miért nem előre. Mert ez inkorrektség az adóhivataltól,, a 2 % pótlék miatt.
- Bumm játékba, hogy lehet bejutni, mert hetek óta próbálkozik, hiába.
- 812-422 Szabó Tiborné: Nagyon szeretné, ha bemondanánk, hogy lo óra után halkabban tévézzenek, mert panel házakba nagyon áthallatszik, és pihenni szeretne.
- Szabóné Kecskemétről gratulál a TV.2.-nek a műsorkészítéshez, elsősorban Horvát Jánosnak, aki a TV.2. főnöke a minden esti kellemes szórakozásért, tartalmas tájékoztatásért és a nézőre figyelő gondolataikért. Köszönet a TV.2.-nek."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|