|
|
|
|
Fizess a dugóért - nem lesz dugó
|
1989. február 27. (MTI-PRESS)
Az autóközlekedés világszerte a csőd felé közeledik, s a csőd neve: dugó. London központjában az óránkénti átlagsebesség 17,7 kilométer, Athénban 8 kilométer - lassúbb, mint lóháton. Több a kocsi és többet utaznak az emberek. Nyugat-Európában 1976-ban minden száz lakosra 26 kocsi jutott, ma 35. Az Egyesült Államokban kevésbé növekedett az arány, de már eleve is ,,túlnépesedett,, volt a kocsipark: 100 lakosra 51 személyautó jutott 1976-ban, most 56. Japánban 14-ről 24-re nőtt az arány. Az Egyesült Államokban 1976-ban egy ember naponta átlagosan 43 kilométert utazott kocsival, ma 51 kilométert tesz meg. Az NSZK-ban 19-ről 23-ra nőtt az átlagosan megtett kilométerek száma, Nagy-Britanniában pedig 15 kilométerről 21 kilométerre. Közben, minden jószándék, reklám és fejlesztés ellenére, a tömegközlekedés nem tudta enyhíteni a közutak terhelését. 1983-ban 560 millióan utaztak a londoni metron, 1987-ben már 800 millióan, eközben a brit fővárosban mégis további 5 százalékkal nőtt az utóforgalom. Nem segítettek a nagyvárosokat elkerülő körgyűrűk, autópályák sem. A Los Angeles körüli főutakon a csúcsforgalomban 16 kilométer óránként az átlagsebesség és országosan 9 milliárd dollárra becsülik az úti késlekedés okozta károkat évente. Az ok abban keresendő, hogy a munkahelyek többsége a városokban van, az emberek viszont mind messzebbre és messzebbre költöznek - hiszen van kocsi -, s ezen nem segít a városi földalatti közlekedés. Sokfelé sok mindennel próbálkoznak. Az NSZK-ban már a hetvenes évek közepén megkezdték a kocsik kitiltását a városközpontokból. Ez a környezetvédelem szempontjából jó, de a csúcsforgalmat csak áttereli máshová. Ráadásul sehol sincs elég parkolóhely: Párizsban úgy becsülik, hogy 700 ezerrel kevesebb parkolóhely van, mint amennyi a naponta belépő 1,3 millió kocsinak kellene. A megoldás? Nem biztos, hogy jó, de az egyetlen helyen, ahol eddig bevezették, csökkentette a forgalmat. Szingapurban 1975 óta csak olyan autó hajthat be a belvárosba kevesebb mint négy utassal, amelyen kiragasztott jegy tanusítja, hogy vezetője lefizetett 2,60 amerikai dollárnak megfelelő összeget. Háromnegyedével csökkent a csúcsidőszaki forgalom és Szingapurban még ma is jól lehet közlekedni. Valószínűleg Stockholm lesz az első európai főváros, ahol hasonlót bevezetnek. A városi hatóság 25 koronás (3,90 dollár) belvárosi belépőjegyet tervez. Úgy vélik, hogy ha a befolyó összeget a tömegközlekedés olcsóbbítására fordítják, akkor 35 százalékkal is visszaeshet az összforgalom... +++
1989. február 27., hétfő 12:07
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MTV2 nézői telefonok
"- Az "Álljunk meg egy szóra" műsor vonatkozásában két észrevételt szeretnék tenni. Az egyik az, hogy sérti a fülemet, hogy a legutóbbi két-három évben nagyon elharapózott a felvállalom kifejezés. Már senki sem mondja, hogy vállalom, vagy elvállalom, ezt a felvállalom szót, szinte divatként sokszor nem odaillő alkalmakkor használják. Kérjük erről Grétsi tanár úr véleményét. A másik téma egy rendkívül zavaró jelenség, ami a mai nyilvánosság előtt való beszédben sajnos vezető politikusok és képzett szónokok esetében is, hogy a beszéd közti szüneteket ő hanggal tölti ki, ezt lassan ma már mindenki átveszi...
- Azt szeretném megkérdezni a TV2 programjától, hogy a horgász műsor, vagyis nem tudom a pontos címét, mikor lesz, mikor fogják adni, és hogy mi lesz benne. Amúgy nekem nagyon tetszik a TV2 műsora, ha lehet akkor mindig csak azt nézem."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|