Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 27.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER:

A magyar helyzet alakulása (Nemzetközi sajtószemle)

"Fejtő Ferenc tollából hosszú elemzés jelent meg a legfrissebb magyar politikai fejleményekről az olasz konzervatív II Giornale-ban. A kétségtelenül felülről kezdeményezett, de a közvélemény nyomására megindult forradalom Fejtő szerint abban áll, hogy az MSZMP Központi Bizottsága - elsőként a hatalmon lévő kommunista pártok között - megnyitotta az egypártrendszerről a többpártrendszerre való áttérés intézményesítése útját. A magyar politológus ez után elmondja, hogy a Kisgazda- és a Szociáldemokrata Párt máris szerveződik, majd arra a kérdésre próbál választ adni: milyen magatartást fognak tanúsítani az új pártok a többpártrendszer tényleges megvalósulása után? Fejtő a következőket írja: A nem kommunista pártok és szervezetek kijelentették, hogy a kommunista pártot nem akarják teljesen kirekeszteni a hatalomból, akkor sem, ha - amint az előre látható - csapatainak túlnyomó része elpártol tőle, és szabad választás esetén a szavazatoknak csak 5-10 százalékát fogja megkapni. "

Fizess a dugóért - nem lesz dugó

1989. február 27. (MTI-PRESS)

Az autóközlekedés világszerte a csőd felé közeledik, s a csőd
neve: dugó. London központjában az óránkénti átlagsebesség 17,7
kilométer, Athénban 8 kilométer - lassúbb, mint lóháton.

    Több a kocsi és többet utaznak az emberek. Nyugat-Európában
1976-ban minden száz lakosra 26 kocsi jutott, ma 35. Az Egyesült
Államokban kevésbé növekedett az arány, de már eleve is
,,túlnépesedett,, volt a kocsipark: 100 lakosra 51 személyautó
jutott 1976-ban, most 56. Japánban 14-ről 24-re nőtt az arány. Az
Egyesült Államokban 1976-ban egy ember naponta átlagosan 43
kilométert utazott kocsival, ma 51 kilométert tesz meg. Az NSZK-ban
19-ről 23-ra nőtt az átlagosan megtett kilométerek száma,
Nagy-Britanniában pedig 15 kilométerről 21 kilométerre. Közben,
minden jószándék, reklám és fejlesztés ellenére, a tömegközlekedés
nem tudta enyhíteni a közutak terhelését. 1983-ban 560 millióan
utaztak a londoni metron, 1987-ben már 800 millióan, eközben a brit
fővárosban mégis további 5 százalékkal nőtt az utóforgalom. Nem
segítettek a nagyvárosokat elkerülő körgyűrűk, autópályák sem. A Los
Angeles körüli főutakon a csúcsforgalomban 16 kilométer óránként az
átlagsebesség és országosan 9 milliárd dollárra becsülik az úti
késlekedés okozta károkat évente. Az ok abban keresendő, hogy a
munkahelyek többsége a városokban van, az emberek viszont mind
messzebbre és messzebbre költöznek - hiszen van kocsi
-, s ezen nem
segít a városi földalatti közlekedés.

    Sokfelé sok mindennel próbálkoznak. Az NSZK-ban már a hetvenes
évek közepén megkezdték a kocsik kitiltását a városközpontokból. Ez
a környezetvédelem szempontjából jó, de a csúcsforgalmat csak
áttereli máshová. Ráadásul sehol sincs elég parkolóhely: Párizsban
úgy becsülik, hogy 700 ezerrel kevesebb parkolóhely van, mint
amennyi a naponta belépő 1,3 millió kocsinak kellene.

    A megoldás? Nem biztos, hogy jó, de az egyetlen helyen, ahol
eddig bevezették, csökkentette a forgalmat. Szingapurban 1975 óta
csak olyan autó hajthat be a belvárosba kevesebb mint négy utassal,
amelyen kiragasztott jegy tanusítja, hogy vezetője lefizetett 2,60
amerikai dollárnak megfelelő összeget. Háromnegyedével csökkent a
csúcsidőszaki forgalom és Szingapurban még ma is jól lehet
közlekedni. Valószínűleg Stockholm lesz az első európai főváros,
ahol hasonlót bevezetnek. A városi hatóság 25 koronás (3,90 dollár)
belvárosi belépőjegyet tervez. Úgy vélik, hogy ha a befolyó összeget
a tömegközlekedés olcsóbbítására fordítják, akkor 35 százalékkal is
visszaeshet az összforgalom... +++


1989. február 27., hétfő 12:07


Vissza »

Partnereink
Dokumentumok
MTV2 nézői telefonok

"- Az "Álljunk meg egy szóra" műsor vonatkozásában két észrevételt szeretnék tenni. Az egyik az, hogy sérti a fülemet, hogy a legutóbbi két-három évben nagyon elharapózott a felvállalom kifejezés. Már senki sem mondja, hogy vállalom, vagy elvállalom, ezt a felvállalom szót, szinte divatként sokszor nem odaillő alkalmakkor használják. Kérjük erről Grétsi tanár úr véleményét. A másik téma egy rendkívül zavaró jelenség, ami a mai nyilvánosság előtt való beszédben sajnos vezető politikusok és képzett szónokok esetében is, hogy a beszéd közti szüneteket ő hanggal tölti ki, ezt lassan ma már mindenki átveszi... - Azt szeretném megkérdezni a TV2 programjától, hogy a horgász műsor, vagyis nem tudom a pontos címét, mikor lesz, mikor fogják adni, és hogy mi lesz benne. Amúgy nekem nagyon tetszik a TV2 műsora, ha lehet akkor mindig csak azt nézem."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD