|
|
|
|
Készül az M0-ás budapesti autópálya félgyűrű
|
1990. április 24., kedd - Megfelelő ütemben épül az M0-ás
autópálya félgyűrű, amely Budapest alatt, az M5-ös - Kecskemétre
futó - utat, illetve a budai oldalon a pécsi 6-os utat köti majd
össze, áthaladva a Csepel-szigeten. Balogh Attila, az Autópálya
Igazgatóság osztályvezetője az MTI-nek elmondta, hogy a szigetet
érintő két, együttesen csaknem 2 kilométer hosszú Duna-hídon a
gyalogjárda kialakításán, a szigetelés előkészítésén dolgoznak a
beruházók. A Csepel-szigeten a 6 kilométer hosszú út már meglévő két
burkolati rétegére most húzzák rá a legfelső, úgynevezett
kopóréteget; az érdesített homok-aszfalt, kőzúzalék keverék
terítését a technológiai előírás szerint akkor kezdik majd meg,
amikor a napi középhőmérséklet tartósan eléri a 15 fokot. A betonozó
és aszfaltozó gépláncok a pesti oldalon is dolgoznak; a soroksári és
az 50-es utat összekötő szakaszon pedig már a padkarendezés, illetve
a vízelvezető-rendszerek építése ad munkát. Hozzáláttak a Duna-Tisza
csatornát átívelő híd építésének előkészítéséhez is.
Az ütemterv szerint októberben adják át a 14,9 kilométeres M0-ás útszakaszt, s ez már valamelyest tehermentesíti a főváros közúti forgalmát. (MTI)
1990. április 23., hétfő 21:30
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés Boros Imre FKgP Pol. Biz. tagról egy oldal
III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 1.oldal
III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 2.oldal
III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 3.oldal
SZER hallgató telefonüzenete:
"Kedves Kasza László, Zsillé Zoltán és Rajki Lászlói Ti is belenyugodtatok-e a Duna tönkretételébe? Ha nem, akkor miért nem beszéltek a leállítás megtérülő költségeiről, amikor főleg amerikai magyarok gyűjtenének, gyűjtenék az erre szükséges pénzt. Ennek ismeretében talán sok százezer aláíró is lenne, nemcsak százezer, hanem millió is, ha tudná a magyar nép, hogy a szerződésbontás költsége megtérül, az építés 120 milliárdja soha. Ilyen drágán, ilyen rosszat, ilyen rosszkor nálunk csak 10, 100 ember akarhat. Amikor tőlünk keletre ma is leállítják az ártalmasnak ítélt vízlépcsőket, nálunk meg meggyorsítják tízen, százan, ezren. Hát övék az ország és a Duna? Az ország népéé meg a kiszámítható és kiszámíthatatlan kár és a veszély? Háromszor szólt a gyűjtésről Kéri Tamás és Lipták Béla a Világhíradóban. A kormány ezt elhallgatja. Ez még érthető, hiszen ő a leállítás magas költségére hivatkozik, ami nem lenne a leállítás esetén. Az ősz óta sokszor szóba hoztátok a vízlépcső ártalmait, de a gyűjtésről egy szót sem szóltatok. Lehetséges, hogy nem tudtok róla?"
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|