Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 17.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
Deutschlandfunk:

Nagy Imre és társai temetése

"Nagy Imre volt miniszterelnöknek, az 1956-os forradalom kiemelkedő egyéniségének holttestét exhumálják, majd ezt követően nyilvános temetés keretében helyezik immáron örök nyugalomra. Vésziné Nagy Erzsébet, az 1958. június 16-án kivégzett politikus lánya kapta ezt az ígéretet az Igazságügyi Minisztérium illetékeseitől. Az exhumálásra márciusban vagy áprilisban kerül sor. Munkatársunk Budapesten kereste fel Nagy Imre lányát és Gyenes Juditot, Maléter Pál özvegyét: - A ma 62 éves Vésziné Nagy Erzsébet 30 éven keresztül mély hallgatásba burkolódzott. A törékeny, elegáns asszony Budapesten egy munkásnegyedben lakik. A kicsiny lakás szinte minden szegletében egy-egy fénykép, könyv és személyes tárgy őrzi Nagy Imre emlékét. Erzsébet 1956. november 23-án látta utoljára édesapját, amikor a jugoszláv nagykövetségről a szovjet parancsnokságra vitték a politikust."

Részletes tájékoztató az autópálya-használati-díjról és az útalapról

1989. április 6., csütörtök - A Közlekedési, Hírközlési és
Építésügyi Minisztériumban Nagy Ervin miniszterhelyettes
tájékoztatta az újságírókat csütörtökön az autópálya-használati-díj
és az útalap bevezetésének részletkérdéseiről. Elmondta: a díj
bevezetését kényszerhelyzet indokolja. Egyre fejlődik a motorizáció,
ugyanakkor a 60-as években megindult hazai autópálya-építés -
pénzhiány miatt - csak nagyon lassú ütemben halad előre. A május
1-jei, igen közeli határidő oka: el kívánták kerülni a folyamatban
lévő út- és hídépítések munkálatainak leállítását.

    A szerdai bejelentésnek megfelelően a nyári idegenforgalmi
idénydíj (július-augusztus-szeptemberre) 800 forint lesz
személygépkocsinként, az I., a II. és a IV. negyedévre pedig 700-700
forint. A teljes évre szóló bérlet 1500 forintba kerül. A
tehergépkocsikra és az autóbuszokra különböző tarifákat állapítottak
meg. A legmagasabb éves díj összege 18 ezer forint lesz. A
motorkerékpárosok éves díja 500 forint.

    A használati díj megfizetését címke igazolja, amelyet a
szélvédőre kell ragasztani. Az útellenőrök távcsővel,
fényképezőgéppel kísérik figyelemmel a forgalmat. Azok, akik az
autópályát használják, de nem fizették meg a díjat, tízszeres
büntetést fizetnek. A kormány döntött - jelentették be a
tájékoztatón - az útalap létrehozásáról is. Ennek a pénzalapnak
része lesz az autópálya-használati-díj. Az útalapot a közutak
fejlesztésére, fenntartására fordítják. (MTI)


1989. április 6., csütörtök 13:07


Vissza » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
III/III jelentés Boros Imre FKgP Pol. Biz. tagról egy oldal


III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 1.oldal


III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 2.oldal


III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 3.oldal


SZER hallgató telefonüzenete:

"Kedves Kasza László, Zsillé Zoltán és Rajki Lászlói Ti is belenyugodtatok-e a Duna tönkretételébe? Ha nem, akkor miért nem beszéltek a leállítás megtérülő költségeiről, amikor főleg amerikai magyarok gyűjtenének, gyűjtenék az erre szükséges pénzt. Ennek ismeretében talán sok százezer aláíró is lenne, nemcsak százezer, hanem millió is, ha tudná a magyar nép, hogy a szerződésbontás költsége megtérül, az építés 120 milliárdja soha. Ilyen drágán, ilyen rosszat, ilyen rosszkor nálunk csak 10, 100 ember akarhat. Amikor tőlünk keletre ma is leállítják az ártalmasnak ítélt vízlépcsőket, nálunk meg meggyorsítják tízen, százan, ezren. Hát övék az ország és a Duna? Az ország népéé meg a kiszámítható és kiszámíthatatlan kár és a veszély? Háromszor szólt a gyűjtésről Kéri Tamás és Lipták Béla a Világhíradóban. A kormány ezt elhallgatja. Ez még érthető, hiszen ő a leállítás magas költségére hivatkozik, ami nem lenne a leállítás esetén. Az ősz óta sokszor szóba hoztátok a vízlépcső ártalmait, de a gyűjtésről egy szót sem szóltatok. Lehetséges, hogy nem tudtok róla?"
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB11BUD