|
|
|
|
A gépkocsikiutalások rendjét vizsgálja a KNEB
|
1989. február 2., csütörtök - A gépkocsikiutalásokkal kapcsolatos visszásságok feltárására átfogó vizsgálatot kezdett csütörtökön a Központi Népi Ellenőrzési Bizottság.
A KNEB vizsgálódását az indította el, hogy az utóbbi hetekben közérdekű bejelentések tömkelege érkezett a népi ellenőrzéshez. Sorukra váró megrendelők - mindenekelőtt a Lada- és a Skoda-típusok igénylői - felháborodottan panaszolják, hogy még az 1985-86-ra visszaigazolt autókat sem kapták meg. Többen azt sérelmezik, hogy hosszas várakozás után, éppen az év eleji mintegy 25 százalékos autó-áremelkedés után kapják meg az átvételi értesítést, s így 40-50 ezer forinttal többet kell fizetniük. Sokan úgy vélik: a problémát az okozza, hogy a soronkívüli kiutalással rendelkezők ,,elviszik,, a keresett márkákat a sorszámos várakozók elől. A lakossági jelzések nyomán a KNEB mindenekelőtt arra törekszik, hogy a felháborodást kiváltó jelenségeket összegezve a társadalom igazságérzetnek jobban megfelelő, új értékesítési gyakorlat bevezetésére tegyen javaslatot a Minisztertanácsnak. A lakosság számára elfogadhatatlan ugyanis, hogy a csökkenő autó-import miatt elhúzódó várakozási időt ne kövesse a soronkívüli értékesítések rendjének újraszabályozása. A KNEB a kérdés átfogó tisztázása érdekében megvizsgálja a Merkur vállalat tevékenységét. Ellenőrzik, hogy a soronkívüli kerettel rendelkező intézmények a számukra meghatározott mennyiségben jutottak-e személygépkocsikhoz, illetve valóban azok kapták-e az autókat, akiknek ez feltétlenül szükséges a munkájukhoz. Az ellenőrzés egy további kényes kérdése: nem kerülhetnének-e le a soronkívül értékesített autók listájáról a legkeresettebb típusok. A KNEB-vizsgálat megkezdésének napján az MTI munkatársa a Merkurnál is érdeklődött, ahol elmondták, hogy visszaélésekről nem tudnak. Igaz viszont, hogy közvetlenül az áremelés előtt valóban kevesebb kocsit tudtak átadni, mert a készletek a szokásosnál jóval alacsonyabbak voltak, s januárban csak kisebb szállítmányok érkeztek a legtöbb típusból. Elmondták azt is, hogy néhány új tulajdonos még az áremelést követő napokban is a régi áron vehette át kocsiját, de csak akkor, ha a kiutalást már korábban megkapta és a teljes vételárat befizette. (MTI)
1989. február 2., csütörtök 17:54
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés Boros Imre FKgP Pol. Biz. tagról egy oldal
III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 1.oldal
III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 2.oldal
III/III jelentés Dr Boros Imre FKP állásfoglalásról 3.oldal
SZER hallgató telefonüzenete:
"Kedves Kasza László, Zsillé Zoltán és Rajki Lászlói Ti is belenyugodtatok-e a Duna tönkretételébe? Ha nem, akkor miért nem beszéltek a leállítás megtérülő költségeiről, amikor főleg amerikai magyarok gyűjtenének, gyűjtenék az erre szükséges pénzt. Ennek ismeretében talán sok százezer aláíró is lenne, nemcsak százezer, hanem millió is, ha tudná a magyar nép, hogy a szerződésbontás költsége megtérül, az építés 120 milliárdja soha. Ilyen drágán, ilyen rosszat, ilyen rosszkor nálunk csak 10, 100 ember akarhat. Amikor tőlünk keletre ma is leállítják az ártalmasnak ítélt vízlépcsőket, nálunk meg meggyorsítják tízen, százan, ezren. Hát övék az ország és a Duna? Az ország népéé meg a kiszámítható és kiszámíthatatlan kár és a veszély? Háromszor szólt a gyűjtésről Kéri Tamás és Lipták Béla a Világhíradóban. A kormány ezt elhallgatja. Ez még érthető, hiszen ő a leállítás magas költségére hivatkozik, ami nem lenne a leállítás esetén. Az ősz óta sokszor szóba hoztátok a vízlépcső ártalmait, de a gyűjtésről egy szót sem szóltatok. Lehetséges, hogy nem tudtok róla?"
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|