|
|
|
|
Ki következik Piquet, Senna és Mansell után? (1. rész)
|
1990. augusztus 9. csütörtök (MTI) - Az első két évben a brazil Nelson Piquet, aztán honfitársa, Ayrton Senna, tavaly pedig a brit Nigel Mansell győzött a Hungaroringen, a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság magyarországi futamán. E hétvégén következik az 5. Magyar Nagydíj, s a sportág kedvelői már napok óta az esélyeket latolgatják. Vajon az említett trió egyik tagja diadalmaskodik ismét vagy a remek formában lévő, háromszoros világbajnok francia Alain Prost végez az első helyen? Esetleg valaki mást intenek le elsőként a vasárnap délutáni 77 kör teljesítése után?
A mogyoródi ringet sokan lassúnak tartják, s ez a kiscsapatoknak kedvezhet, így akár meglepetés is születhet. Még az is elképzelhető, hogy nem a három nagy versenyistálló - a McLaren, a Ferrari és a Williams - valamelyik pilótája szerzi meg a győzelmet.
- A Hungaroringen, ahol nem túl nagy az átlagsebesség, tényleg van esélyünk, hogy a 10 és 12 hengeres kocsikat megelőzve dobogós helyezést érjünk el. Ezért sokkal nagyobb bizakodással várom ezt a viadalt, mint az utóbbi néhány futamot - jelentette ki a francia Jean Alesi, a Tyrrell 26 éves pilótája, akit az utóbbi évek egyik legnagyobb ígéretének tartanak.
Egyébként az idei esztendő eddig a McLaren - Ferrari, vagyis a Senna - Prost párharc jegyében telt el, mindkét pilóta négy-négy futamot nyert, míg egy első helyezést az olasz Riccardo Patrese, a Williams kiválósága csípett el.
- A karosszérián jelentős változtatásokat hajttattunk végre. Ha ezek az újítások beválnak, akkor az év összes hátralévő futamán, legyen az gyors vagy lassú pályán, eredményesen fogunk szerepelni - vélekedett a vb-pontversenyben vezető Ayrton Senna, az 1988-as világbajnok.
x x x
Tavaly augusztus 13-án bonyolították le a Magyar Grand Prix-t. Az időmérő edzéseken Patrese érte el a legjobb eredményt, ezért ő indulhatott az első rajtkockából. Az olasz pilóta a versenyben 52 körön keresztül vezetett, aztán mintegy húsz km-en át Senna haladt az élen. Az 58. körben Mansell előretört, s pozícióját végig megtartva, megszerezte pályafutása 15. F-1-es győzelmét. Rajta kívül a dobogóra még Senna és a belga Thierry Boutsen állhatott fel, tehát a papírformának megfelelően Ferrari - McLaren - Williams volt a befutási sorrend.
x x x
(folyt.köv.)
1990. augusztus 9., csütörtök 14:31
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés Boros Tibor FKgP főügyészről egy oldal
SZER hallgató telefonüzenete:
"Jó napot, Szabad Európa! Grósz pártfőtitkár prágai nyilatkozatáról szeretnék említést tenni. Ahhoz már hozzászoktan, hogy Grósz úr az esetek többségében felelőtlenül, a tények nem kellő ismeretében nyilatkozik, de a prágai tárgyalása és Jakes főtitkárnak tett kijelentései olyan mértékben felháborítottak, hogy erre mindenképpen kötelességemnek érzem a reagálást. A tárgyalásokról tudósítva, kedden este, a magyar TV-Híradó mindhárom kiadásában kiemelte azt a mondatot, miszerint Grósz pártfőtitkár köszönetét fejezte ki a csehszlovák vezetésnek az általuk alkalmazott nemzetiségi politikáért. Tette mindezt annak tudatában, hogy egyre több aggasztó hír érkezik Csehszlovákiából az ottani 800 ezres magyarság hátrányos megkülönböztetéséről, jogainak lábbal tiprásáról. Vagy Grósz úr talán nem emlékszik Duray Miklós olyan szívbemarkoló jajkiáltására, vagy arra a nyílt levélre, amelyet a csehszlovákiai magyar kisebbség jogvédő bizottsága 1988. július 26-án intézett a Magyar Népköztársaság kormányához. Mellesleg akkor is egy felelőtlen Grósz-nyilatkozat volt a kiváltó ok, amelyben a nyilvánvaló nemzetiségi sérelmek felsorolása mellett felkérték a magyar vezetést, ha nem tud, vagy nem akar segíteni a magyar kisebbségnek, legalább ne ártson nekik."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|