|
|
|
|
Ifjúsági alapítvány
|
-------------------
München, 1990. május 31. (SZER, Magyar híradó) - A Nemzeti Gyermek- és Ifjúsági Alapítvány a KISZ utódszervezetének, a Demisznek a tulajdonában és kezelésében lévő ingatlanok megőrzésére jött létre, és a Demisz szerint ebben nincs semmi hatalomátmentés vagy üzletelés. Hogy minden vádaskodás nélkül valami mégsincs rendben, hogy nem látszik kellőképpen biztosítottnak az egész magyar fiatalság számára eredményes kihasználása a közös vagyonnak, azt jelzi részben egy négy ifjúsági szervezet által aláírt közös állásfoglalás, részben pedig két indítvány: egy önálló és egy módosító a parlamentben. A részletek tisztázására Barát Edinát kértük:
Deme Zoltán országgyűlési képviselő önálló képviselői indítványt nyújtott be a parlamentbe a Nemzeti Gyermek- és Ifjúsági Alapítvány felülvizsgálatáról. Ennek módosítását kéri Deutsch Tamás, a Fidesz képviselője, aki egyébként egy állásfoglalást is aláírt a Fidesz nevében -, s akik még aláírták: Kereszténydemokrata Fiatalok Szövetsége, Ifjúsági Demokrata Fórum és Magyar Úttörők Szövetsége.
Deutsch Tamást kérdeztem: mi az önálló indítvány és az ő módosító javaslatának a lényege?
- Deme Zoltán képviselőtársam önálló indítványának lényege az, hogy bár véleményünk szerint is a létrehozott Nemzeti Gyermek- és Ifjúsági Alapítvány sok problémát vet fel, azonban mivel a tavaly nyáron elkezdett, az ijfúsági célú vagyonok társadalmasításáról folyó tárgyalásokon már abban megállapodtunk, hogy jobb konstrukció nincsen, mint egy alapítvány, illetve talán egy alapítványkonstrukciónál jobb nem is kell, ezért az ilyen célú vagyonok működtetésére egy alapítvány létrehozását szükségesnek tartjuk. (folyt.)
1990. május 31., csütörtök
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
- Ifjúsági alapítvány - 1. folyt.
|
- Miért nem értenek egyet?
- Azért nem értünk egyet, mert így az alapítvány azt az alapvető célkitűzését, hogy olcsó szálláshelyeket biztosítson a fiatalok számára, nem tudja teljesíteni, a költségvetés nagyon kevés forrást biztosít csak az alapítványnak.
Deme Zoltán képviselőtársam két okból kívánja a felülvizsgálatát az alapítványnak és lényegében annak a megszüntetését. Az egyik ok az, hogy úgy érzi, az alapítvány az ifjúsági célú vagyonok alapítványba kerülésével olyan vagyon kerül ki a leendő önkormányzatok rendelkezési köréből, amire számíthatnának az önkormányzatok. Másrészt módosító indítványában - mint mondtam - azt a jogi konstrukciót vázolja fel, hogy ezt az alapítványt egy minsztertanácsi jogszabály hozta létre, egy másik minisztertanácsi jogszabály megváltoztathatná, vagy hatályon kívül helyezhetné.
Az én módosító javaslatomnak az a lényege, hogy egyrészt a ma hatályos polgárjogi szabályok értelmében a jogszabály által létrehozott, de már bejegyzett alapítványok létrehozó jogszabályának a felülvizsgálata, módosítása vagy hatályon kívül helyezése semmilyen joghatással nem bír a létrehozott alapítványokra. Ez egy nagyon rossz hasonlattal annyit jelent, mint hogyha a szülés után végeznek el egy anyán abortuszt; az a gyermekre nézve semmilyen hatással nem bír. A már létrehozott alapítvány önálló jogi személy. (folyt.)
1990. május 31., csütörtök
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
- Ifjúsági alapítvány - 2. folyt.
|
Másrészt mi éppen úgy gondoljuk, az a fontos, hogy megtartsuk az ifjúsági célú, eddig ifjúsági célra hasznosított vagyonokat továbbra is ifjúsági célú vagyonokként. Fennáll annak a veszélye, hogy amennyiben ezek nagy tömegben kerülnek önkormányzati kezelésbe, az önkormányzatok nem bírják a fenntartási költségeket vállalni az elkövetkezendőkben, elidegenítik ezeket, kikerülnek az ifjúsági célú hasznosításból.
Még egy nagyon fontos eleme van az én módosító javaslatomnak - amely olyan elem, amiről Deme Zoltán képviselőtársam nem tesz említést -: a most az alapítványba került ifjúsági vagyon a volt KISZ, illetve az Úttörő Szövetség tulajdonában, kezelésében és használatában levő ifjúsági vagyonok, ingatlanok egy része. Azonban nincs teljesen feltérképezve, hogy a volt KISZ és az Úttörő Szövetség összes vagyona, mondjuk a 88. január 1-jei állapotnak megfelelő ingatlanvagyona tulajdonképpen ma hogyan és milyen jogi keretek között kerül hasznosításra.
- Lehet azt tudni, hogy a Demisz, illetve volt KISZ-vagyon hány százaléka került az alapítványba?
- Én őszintén szólva nem vagyok birtokában pontos adatnak. Azt tudom, hogy szemben a Demisz állításával nem minden ingatlan került az alapítványba, aminek az alapítványban lenne a helye.
- Van remény arra, hogy elfogadják módosító javaslatát?
- Bízom a Tisztelt Ház bölcs belátásában, hogy az általam említett két érv teljesen tiszta és szerintem nehezen megkérdőjelezhető jogi érvelés. Mindenkinek az érdeke az, hogy az ifjúság olyan vagyonokat tudjon használni, ami biztosítja az eljövendőben is nyugodt üdülését és táborozását.
- Deutsch Tamás, köszönöm szépen a beszélgetést. +++
1990. május 31., csütörtök
|
Vissza »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés Boros Tibor FKgP főügyészről egy oldal
SZER hallgató telefonüzenete:
"Jó napot, Szabad Európa! Grósz pártfőtitkár prágai nyilatkozatáról szeretnék említést tenni. Ahhoz már hozzászoktan, hogy Grósz úr az esetek többségében felelőtlenül, a tények nem kellő ismeretében nyilatkozik, de a prágai tárgyalása és Jakes főtitkárnak tett kijelentései olyan mértékben felháborítottak, hogy erre mindenképpen kötelességemnek érzem a reagálást. A tárgyalásokról tudósítva, kedden este, a magyar TV-Híradó mindhárom kiadásában kiemelte azt a mondatot, miszerint Grósz pártfőtitkár köszönetét fejezte ki a csehszlovák vezetésnek az általuk alkalmazott nemzetiségi politikáért. Tette mindezt annak tudatában, hogy egyre több aggasztó hír érkezik Csehszlovákiából az ottani 800 ezres magyarság hátrányos megkülönböztetéséről, jogainak lábbal tiprásáról. Vagy Grósz úr talán nem emlékszik Duray Miklós olyan szívbemarkoló jajkiáltására, vagy arra a nyílt levélre, amelyet a csehszlovákiai magyar kisebbség jogvédő bizottsága 1988. július 26-án intézett a Magyar Népköztársaság kormányához. Mellesleg akkor is egy felelőtlen Grósz-nyilatkozat volt a kiváltó ok, amelyben a nyilvánvaló nemzetiségi sérelmek felsorolása mellett felkérték a magyar vezetést, ha nem tud, vagy nem akar segíteni a magyar kisebbségnek, legalább ne ártson nekik."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|