Rendszerváltás és az MTI
mti.hu1989 › február 16.
1989  1990
1989. január
HKSzeCsPSzoV
2627282930311
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
303112345
1989. február
HKSzeCsPSzoV
303112345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272812345
6789101112
1989. március
HKSzeCsPSzoV
272812345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829303112
3456789
Az oldalon látható MTI hírek és fotók az Magyar Távirati Iroda korabeli hírkiadásából származnak. További információt itt talál.
Keresés az MTI
hírekbenképekben
Összes MTI-hír
Ezt mondták a rádiók
SZER:

Kutrucz Gizella (Világhíradó)

"Engedjétek beszélni Kutruczot - mondja Ember Judit - 1985-ben egy nap alatt felvett és még mindig betiltott videokazettán terjedő filmjének címe. A címszereplő azóta is beszél. Mostanában nem a háborús bűnösök sorsa, hanem a jelenlegi hatalom eredete, működésmódja érdekli igazán. Hiába dolgozott évtizedekig a KB apparátusában az úgynevezett agit.-prop.-osztályon, sok mindenre csak utólag, nyugdíjazása után jött rá. Az utóbbi években a koncepciós perek előkészítéséről és fontos lefolyásáról gyűjtött dokumentumokat és interjúkat. Ezek alapján arra a következtetésre jutott, hogy a leghíresebb ügy, a Rajk-per rendezői között Rákosi és Farkas Mihály után rögtön Kádár János következik a bűnösök sorában, megelőzve még Gerő Ernőt is. Például Farkas és Kádár közösen adta ki az utasítást abban a bizonyos sváb villában, hogy Rajkot meg kell kínozni, miután nem sikerült rábeszélniük az együttműködésre. Kádár felelősségét mindmáig elmosták."

Sajtótájékoztató a Suzuki személygépkocsik magyarországi gyártásáról (1. rész)

1990. január 9., kedd - A Suzuki személygépkocsik magyarországi gyártásáról tájékoztatták kedden az Autókonszern képviselői az újságírókat az Állami Fejlesztési Intézet épületében. Mint a sajtótájékoztatón elmondották: hamarosan aláírják azt az alapmegállapodást, amelynek értelmében 10 milliárd yen (mintegy 70 millió dollár) alaptőkével létrehozandó vegyesvállalat fogja összeszerelni a japán személygépkocsikat hazánkban. A vegyesvállalatban magyar részről az Autókonszern Rt., japán részről a Suzuki és a C. Itoh kereskedőház, valamint az IFC (a Világbank szakosított leánybankja) vesz majd részt.


A 20 milliárd yenes beruházást Esztergom térségében, közel 30
hektáros területen kezdik meg. A vegyesvállalatnál az 1000 köbcentis
és az 1300 köbcentis Suzuki Swift személygépkocsikat szerelik össze,
a tervek szerint az első kocsit 1992 második felében. A termelést
1995-re szándékoznak felfuttatni, ekkor a vegyesvállalat mintegy 50
ezer japán személygépkocsit szerelne össze hazánkban.

    A tervek szerint az alkatrészek gyártásában kezdetben 20
százalékkal vesz részt a vegyesvállalat, emellett további 30
százalékot más magyar cégek fognak gyártani. A magyar
alkatrészbeszállítás arányát fokozatosan növelik, 70 százalékra.

    A sajtótájékoztatón elmondották, az Autókonszern Rt. szervezés
alatt áll. Eddig 21 pénzintézet és gyártócég (elsősorban azok, akik
a gépkocsik összeszerelésében beszállítóként érdekeltek) jegyeztek
részvényeket. A leendő vegyesvállalatból az Autókonszern
részesedése, induláskor, körülbelül kétmilliárd forint lesz. A
tervek szerint a Suzuki cég és a C. Itoh kereskedőház további
vegyesvállalatokat fog létrehozni Magyarországon, ezek szintén a
személygépkocsigyártás háttériparának megteremtését segítik elő.
(folyt.köv.)



1990. január 9., kedd 15:10


Vissza » Folytatásokkal » A hírhez kapcsolódik »

Partnereink
Dokumentumok
III/III jelentés Boros Tibor FKgP főügyészről egy oldal


SZER hallgató telefonüzenete:

"Jó napot, Szabad Európa! Grósz pártfőtitkár prágai nyilatkozatáról szeretnék említést tenni. Ahhoz már hozzászoktan, hogy Grósz úr az esetek többségében felelőtlenül, a tények nem kellő ismeretében nyilatkozik, de a prágai tárgyalása és Jakes főtitkárnak tett kijelentései olyan mértékben felháborítottak, hogy erre mindenképpen kötelességemnek érzem a reagálást. A tárgyalásokról tudósítva, kedden este, a magyar TV-Híradó mindhárom kiadásában kiemelte azt a mondatot, miszerint Grósz pártfőtitkár köszönetét fejezte ki a csehszlovák vezetésnek az általuk alkalmazott nemzetiségi politikáért. Tette mindezt annak tudatában, hogy egyre több aggasztó hír érkezik Csehszlovákiából az ottani 800 ezres magyarság hátrányos megkülönböztetéséről, jogainak lábbal tiprásáról. Vagy Grósz úr talán nem emlékszik Duray Miklós olyan szívbemarkoló jajkiáltására, vagy arra a nyílt levélre, amelyet a csehszlovákiai magyar kisebbség jogvédő bizottsága 1988. július 26-án intézett a Magyar Népköztársaság kormányához. Mellesleg akkor is egy felelőtlen Grósz-nyilatkozat volt a kiváltó ok, amelyben a nyilvánvaló nemzetiségi sérelmek felsorolása mellett felkérték a magyar vezetést, ha nem tud, vagy nem akar segíteni a magyar kisebbségnek, legalább ne ártson nekik."
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA

Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)

Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
mti.hu Impresszum
Duna Médiaszolgáltató Nonprofit Zrt. © Minden jog fentartva.
WEB10BUD