|
|
|
|
Ismét superbike vb-verseny a Hungaroringen (1. rész)
|
1989. február 14. kedd (MTI) - Akárcsak az elmúlt évben, idén áprilisban (28. és 30. között) is superbike gyorsasági motoros világbajnoki versenyt rendeznek a Hungaroringen. Kedden a szervezők ezzel kapcsolatban tartottak sajtótájékoztatót a Lido étteremben. Moldován Tamás, az Idegenforgalmi és Propaganda Kiadó Vállalat igazgatója többek között arról beszélt, hogy tavaly a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnoki futam és Hungarocamion által szervezett nemzetközi kamionos viadal után a motorosok világbajnoki küzdelme vonzotta a legtöbb nézőt a Hungaroringre. Az eddigi tapasztalatok alapján a szervezők azt sem tartják kizártnak, hogy idén még a korábbinál is nagyobb lesz az érdeklődés a rangos motoros erőpróba iránt. Mindenesetre a cél érdekében minden tőlük telhetőt megtesznek: szinvonalas betétprogramokról (Drapál-emlékverseny, oldalkocsis viadal, Honda Kupa) gondoskodnak, a jegyeket változatlan áron (20, 60, 200 forint) árusítják, sőt tervezik, hogy ezúttal is minden belépő egyben sorsjegyül szolgál. Nádasdi János, a Magyar Autó-és Motorsport Szövetség főtitkára azzal folytatta, hogy jövőre még rangosabb versenyeket rendeznek a Hungaroringen: a superbike vb-erőpróba mellett gyorsasági Európa-bajnoki és Grand Prix-világbajnoki futamra is kerül sor, 1990 októberében pedig Budapest ad otthont a nemzetközi szövetség világkongresszusának. Bulcsu Rezső, a MAMSZ motoros titkára elmondta: a superbike vb-szabályai változatlanok, tehát ebben a versenyévadban is csak négyütemű, 400-750 kcm hengerűrtartalom közötti három- vagy négyhengeres, illetve 550-1000 kcm-es kéthengeres szériagépek állhatnak rajthoz. A résztvevők közül a 40 legjobb ezúttal is két futamban méri össze erejét a lerövíditett, 3968 méteres versenypályán. Szó esett arról is, hogy ezekben a hónapokban zajlik a Hungaroring átalakítása. Két veszélyes kanyart levágnak, s ezzel nemcsak biztonságosabb, hanem gyorsabb is lesz a pálya. Az építők azt igérik, hogy április 15-re teljesen elkészülnek a munkálatokkal. A magyarországi viadalra már befutottak nevezések, de a határidő: március 30. Az előzetes érdeklődés alapján mintegy 20 országból 100 indulóra számítanak. Elhangzott, hogy Harmati Árpád (25 éves, Scha:tz Motorsport Club) személyében ezúttal is lesz magyar szereplője a versenynek. Ha nem jön közbe semmi, akkor a fiatal motoros egy 750 kcm-es, igen modern, s ugyanakkor meglehetősen drága Yamahát kap a verseny hazai szponzoraitól. Április 28-án 12 órakor kezdődik a műsor, másnap 8.30 órakor folytatódik a program, majd április 30-án vasárnap 11 és 14 órakor rendezik a fő számot, a két világbajnoki futamot. (folyt.)
1989. február 14., kedd 14:00
|
Vissza »
Folytatásokkal »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés Boros Tibor FKgP főügyészről egy oldal
SZER hallgató telefonüzenete:
"Jó napot, Szabad Európa! Grósz pártfőtitkár prágai nyilatkozatáról szeretnék említést tenni. Ahhoz már hozzászoktan, hogy Grósz úr az esetek többségében felelőtlenül, a tények nem kellő ismeretében nyilatkozik, de a prágai tárgyalása és Jakes főtitkárnak tett kijelentései olyan mértékben felháborítottak, hogy erre mindenképpen kötelességemnek érzem a reagálást. A tárgyalásokról tudósítva, kedden este, a magyar TV-Híradó mindhárom kiadásában kiemelte azt a mondatot, miszerint Grósz pártfőtitkár köszönetét fejezte ki a csehszlovák vezetésnek az általuk alkalmazott nemzetiségi politikáért. Tette mindezt annak tudatában, hogy egyre több aggasztó hír érkezik Csehszlovákiából az ottani 800 ezres magyarság hátrányos megkülönböztetéséről, jogainak lábbal tiprásáról. Vagy Grósz úr talán nem emlékszik Duray Miklós olyan szívbemarkoló jajkiáltására, vagy arra a nyílt levélre, amelyet a csehszlovákiai magyar kisebbség jogvédő bizottsága 1988. július 26-án intézett a Magyar Népköztársaság kormányához. Mellesleg akkor is egy felelőtlen Grósz-nyilatkozat volt a kiváltó ok, amelyben a nyilvánvaló nemzetiségi sérelmek felsorolása mellett felkérték a magyar vezetést, ha nem tud, vagy nem akar segíteni a magyar kisebbségnek, legalább ne ártson nekik."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|