|
|
|
|
Forma-1-es hírek
|
1989. február 7. kedd (SID, DPA, Reuter) - Még másfél hónap van hátra az idei, sorrendben 40. Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság rajtjáig, a pontvadászat március 26-án a braziliai Jacarepaguában kezdődik. A csapatokról, a versenyzőkről szinte naponta érkeznek újabb és újabb hírek. Ezekből gyűjtött egy csokorravalót az MTI munkatársa. A napokban jelentették be, hogy a világbajnoki pontokért 21 versenyistálló képviseletében 40 pilóta indul harcba. A szakberkekben azonban úgy tudják, hogy az újonc First Racing csapat az idény közben második számú versenyzőként a brit Julian Bailey-t is szeretné szerepeltetni. Amennyiben egy-egy futamon 34-nél több versenyautó kíván rajthoz állni, akkor közvetlenül az adott Grand Prix előtt, péntek reggel előselejtezőt tartanak. Ezen csak a következő pilótáknak kell részt venniük: Volker Weidler (nyugatnémet, Rial), Bernd Schneider (nyugatnémet, Zakspeed), Aguri Szuzuki (japán, Zakspeed), Joachim Winkelhock (nyugatnémet, AGS), Alex Caffi (olasz, Scuderia Italia), Gregor Foitek (svájci, EuroBrun), Martin Brundle (brit, Brabham), Stefano Modena (olasz, Brabham), Piercarlo Ghinzani (olasz, Osella), Nicola Larini (olasz, Osella), Pierre-Henri Raphanel (francia, Coloni), Stefan Johansson (svéd, Onyx), Bertrand Gachot (francia, Onyx), Gabriele Tarquini (olasz, First Racing) Julian Bailey (brit, First Racing). A felsoroltak közül csak a négy legjobb csatlakozhat a kiemeltekhez, s a szabad- és időmérő edzéseken már 30-an köröznek majd, a világbajnoki futamon pedig az elmúlt évekhez hasonlóan 26-an indulnak. Az már nem újdonság, hogy idén csak 3.5 literes atmoszférikus motorokat lehet a versenykocsikba építeni. De hogy a résztvevők melyik márka mellett szavaztak, az csak most derült ki: McLaren - Honda V10, Ferrari - Ferrari V12, March - Judd V8, Lotus - Judd V8, Benetton - Ford V8, Arrows - Ford V8, Williams - Renault V10, Rial - Ford V8, Zakspeed - Yamaha V8, AGS - Ford V8, Tyrrell - Ford V8, Minardi - Ford V8, Larrousse-Calmels - Lamborghini V12, Scuderia Italia - Ford V8, EuroBrun - Ford V8, Brabham - Judd V8, Ligier - Ford V8, Osella - Ford V8, Coloni - Ford V8, Onyx - Ford V8, First Racing - Ford V8. (A motor márkája mellett a hengerek elhelyezkedési alakja és száma olvasható.) A felsorolásból kiderül, hogy a csapatok több mint fele, szám szerint 13-an a nyolchengeres Fordot részesíti előnyben.+++
1989. február 7., kedd 13:45
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
III/III jelentés Boros Tibor FKgP főügyészről egy oldal
SZER hallgató telefonüzenete:
"Jó napot, Szabad Európa! Grósz pártfőtitkár prágai nyilatkozatáról szeretnék említést tenni. Ahhoz már hozzászoktan, hogy Grósz úr az esetek többségében felelőtlenül, a tények nem kellő ismeretében nyilatkozik, de a prágai tárgyalása és Jakes főtitkárnak tett kijelentései olyan mértékben felháborítottak, hogy erre mindenképpen kötelességemnek érzem a reagálást. A tárgyalásokról tudósítva, kedden este, a magyar TV-Híradó mindhárom kiadásában kiemelte azt a mondatot, miszerint Grósz pártfőtitkár köszönetét fejezte ki a csehszlovák vezetésnek az általuk alkalmazott nemzetiségi politikáért. Tette mindezt annak tudatában, hogy egyre több aggasztó hír érkezik Csehszlovákiából az ottani 800 ezres magyarság hátrányos megkülönböztetéséről, jogainak lábbal tiprásáról. Vagy Grósz úr talán nem emlékszik Duray Miklós olyan szívbemarkoló jajkiáltására, vagy arra a nyílt levélre, amelyet a csehszlovákiai magyar kisebbség jogvédő bizottsága 1988. július 26-án intézett a Magyar Népköztársaság kormányához. Mellesleg akkor is egy felelőtlen Grósz-nyilatkozat volt a kiváltó ok, amelyben a nyilvánvaló nemzetiségi sérelmek felsorolása mellett felkérték a magyar vezetést, ha nem tud, vagy nem akar segíteni a magyar kisebbségnek, legalább ne ártson nekik."
|
|
|
|
890616 – EGY NAP ANATÓMIÁJA
Az 1956-os Intézet új internetes tartalomszolgáltatása Nagy Imre és társai újratemetésének napjáról. Szerkesztette: Rainer M. János és Topits Judit.
|
|
|
|