|
|
|
|
|
|
|
|
SZER, Világhíradó Ellenzéki vélemény a KB-ülésről
"A KB ülésről az
MDF képviselőjét Kasza László kérdezte:
- Mi a véleménye az MSZMP kétnapos kongresszusa után kiadott
határozatról, Grósz Károly tegnapi nyilatkozatáról a Magyar
Demokrata Fórum vezetősége tagjának, Csurka Istvánnak?
- Az MSZMP még mindig képtelen szembenézni önmagával. Most talán az
utolsó lehetőségét szalasztotta el arra, hogy az ország elfogadott
vezetője legyen. Ha most elfogadja a népfelkelést, meg ami azzal
jár - persze a népfelkelés számunkra csak egy félmegoldás - akkor
most a társadalom - de a sajtó mindenesetre - felsorakozik mögé, és
nagyon megnehezült volna minden ellenzéki mozgalom dolga. A magyar
hiszékeny nép, szeretné elhinni a jót, a megjavulást még arról is,
akit már évtizedek óta nem szeret, és aki évtizedek óta csak
folyton becsapta. Ez azonban most megint nem történt meg. Nem
történt semmi."
|
|
|
|
|
|
|
IL-76-os katasztrófája - vizsgálati eredmény
|
Moszkva, 1989. január 6. péntek (MTI-tud.) - A most befejeződött vizsgálat szerint a személyzet hibája okozta a múlt év decemberében az örményországi Leninakán mellett az IL-76-os katonai szállítógép katasztrófáját. Mint ismeretes, a légijármű mentőalakulatokat és gépeket vitt az örményországi földrengés nyomán kezdődött mentési munkálatokhoz dcember 11-én, amikor a leninakáni repülőtér közelében hegyfokba ütközött és szétroncsolódott.
A vizsgálóbizottság elnöke, B. Beresztovij altábornagy a Krasznaja Zvezda tudósítójának elmondta: a gép parancsnoka rosszul állította be a légköri nyomásra vonatkozó - az irányítótoronyból helyesen közölt - adatot a barometrikus magasságmérőn, ami ahhoz vezetett, hogy a legénység a reptér megközelítése folyamán mindvégig nagyobb magasságot feltételezett a valóságosnál, ezért ütköztek a kimagasló szirtbe. Mindezt a vizsgálat a repülési adatokat, a személyzet és az irányító torony beszélgetéseit őrző ,,fekete doboz,, adatainak elemzésével derítette ki. A vizsgálat azt is megállapította, hogy a repülőgép és minden berendezése kifogástalan állapotban volt. A vizsgálóbizottság vezetője azzal magyarázta ezt az emberi hibát, hogy a legénység túlterhelt volt, hiszen szinte frontkörülmények között dolgoztak azokban a nehéz napokban. A segíteniakarás nemes szándéka a biztonsági előírások figyelmen kívül hagyásával párosult; a személyzet minimális pihenőidővel dolgozott hosszabb időn át, és ez a légiforgalomban megengedhetetlenül nagy kockázatot jelent - szűrte le a tanulságot Beresztovij altábornagy.+++
1989. január 6., péntek 11:14
|
Vissza »
A hírhez kapcsolódik »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Az oldalon olvasható MTI hírek a Magyar Távirati Iroda korabeli, napi 250-300 hírből álló teljes napi kiadásaiból származnak. A fotóválogatás alapja az MTI napi 1000 darabból álló negatív állománya. A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény 1 § (2) p) pontja és 84/A §-a alapján törvényi védelem alá tartoznak. Tilos azokat akár eredeti, akár átírt formában bármilyen médiumban közölni, sugározni vagy továbbadni, részben vagy egészben számítógépen tárolni - a személyes és nem kereskedelmi felhasználás eseteinek kivételével. (Az adatbázis-azonosítót az MTI belső szerkesztőségi rendszere tartalmazza.)
Az MTI előzetes engedélye nélkül tilos az MTI honlapjaira mutató, valamint az oldalak belső tartalmához vezető link elhelyezése.
|
|
|
|
|